Bluetail Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Hei, lurer på om noen vet hvor jeg kan finne helt flate fastnøkler, helst ikke dyre. Jeg kjøpte i fjor en Gorenje vaskemaskin fra Komplett, og den er jeg så langt godt fornøyd med. Men for å stille inn beina slik at den står i vater må en ha helt flate fastnøkler (de er beskrevet i monteringsanvisningen). Slike følger med noen vaskemaskiner, men desverre ikke med Gorenje. Jeg har vært i kontakt med både Komplett og importør om dette, telefoner og eposter, men ingen kan hjelpe. Jeg har også vært innom Biltema og Jula, og har søkt på nett. Nå skal jeg flytte maskinen. Det tok hjelp av en sterk venn, endel sterke gloser og kostet noen ømme fingre da jeg fikk den satt på plass sist. Derfor; er det kanskje noen her som vet hvor jeg kan få tak i 17mm og 32mm flate fastnøkler?
Rosaboble15 Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Prøv å søke på konusnøkkel, kanskje. De er i hvert fall flatere enn vanlige fastnøkler. Som her: https://hollandbikeshop.com/no-no/sykkelverktoy-og-vedlikehold/sykkelverktoy/sykkelverktoy-til-gaffel/cyclus-styrelagernokkel-34mm-plast-handtak-bla-548318/ Ellers har jeg aldri fått med sånne når jeg har kjøpt vaskemaskin, men har brukt vanlig verktøy og fått det til. Det går vel kanskje an å få noen som pleier å ordne med oppsett av vaskemaskin på vegne av stedet der du har kjøpt maskinen, til å komme og ordne det for deg?
Belima Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Kan du ikke løfte vaskemaskinen (med hjelp) å stille ett og ett ben? Tar jo litt tid, men det er den eneste måten jeg har fått stilt min på. Har en Asko maskin, men det kan vel ikke være så stor forskjell på de forskjellige maskinene. 🙂
Bluetail Skrevet 29. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2020 Takker for svar Litt dyre de sykkelverktøy'ene, men vurderer. Elektrolux leverer nøkler med sine maskiner, praktisk. Ett og ett ben var det jeg gjorde første gangen, men hos meg er det trangt! Så maskinen må flyttes ut fra vegg og i vinkel for hver gang bena skal justeres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå