AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Hva mener dere? Jeg mener nei. De er ikke på det samme nivået. Anonymkode: 914d7...e26 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Nei, men det er jo fordi TV-inntektene og publikumsinntektene er lavere for kvinner. Det blir jo som når jeg maler et maleri. Jeg kan jo ikke kreve at andre skal betale like mye for mitt maleri som for et maleri av Edvard Munch. Anonymkode: eb3f0...a11 20
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Burde mannlige prostituerte få like mye betalt som kvinnelige? Jeg mener nei. De er ikke på det samme nivået. Anonymkode: b137b...64a 3
herzeleid Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Nå er vell spriket menn imellom også enormt når det gjelder hvor mye en tjener, og det baserer seg jo på hvor mye klubbene tror de kan tjene på å ha spilleren i stallen. Så jeg synes ikke det virker riktig at alle skal ha samme lønn. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde mannlige prostituerte få like mye betalt som kvinnelige? Jeg mener nei. De er ikke på det samme nivået. Anonymkode: b137b...64a De mannlige er nok bedre betalt. Anonymkode: 20101...d63 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener dere? Jeg mener nei. De er ikke på det samme nivået. Anonymkode: 914d7...e26 Hvorfor skal dere få mer penger når nivået deres er noe dere har fått gratis fra naturens side. Fotballspillere yter ingen kritisk service for samfunnet. De bør få lik lønn etter lik innsats. Det ville vært ideelt, men det er ikke sånn fotballen funker. Fotballen er en gigantisk markedsinstitusjon som driter penger. Og jeg driter i fotball. Driter i kjønnskampen du legger opp til også. Anonymkode: 00bf2...5b4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Ja, men bare hvis de klarer å tjene det på lik linje som gutta. De burde ikke få noe gratis bare fordi kvinnefotball ikke er like populært. De kan begynne å spille i undertøy kanskje? Da tjener de nok mer. Anonymkode: f80e3...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Burde mannlige prostituerte få like mye betalt som kvinnelige? Jeg mener nei. De er ikke på det samme nivået. Anonymkode: b137b...64a Det vet du ingenting om. Anonymkode: 00bf2...5b4
Anonymburker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 Fotball er et markedsstyrt, og basert på tilbud og etterspørsel. Kvinnefotball har lite å by på av kvalitet i forhold til herrefotball. Derav mindre lønninger, færre sponsormidler osv.. Fotballen vil absolutt aldri bli likestilt mellom kjønnene, rett og slett fordi kvinners og menns fysisk er forskjellig. Menn er raskere, mer teknisk, mye sterkere og mer taktiske i spillet sitt. En kvinnelig lege kan bli like god eller bedre enn en mannlig lege, men en profesjonell kvinnelige fotballspiller vil aldri overgå en mannlig profesjonell fotballspiller. 2
Mr X Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 Tror en god start har vært at mange flere kvinner begynner å gå på kamper med kvinnelag i fotball. Markant økning i publikum kan bidra til å øke både interressen og økonomien i kvinnefotballen. Tilskuertall kan være viktig!
bustelise Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener dere? Jeg mener nei. De er ikke på det samme nivået. Anonymkode: 914d7...e26 Nei, men det har ingenting med nivå å gjøre. Lønningene styres (som det bør) av markedet, uavhengig av nivået på fotballferdighetene.
Kågebruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 (endret) På landslaget er det greit nok synes jeg. Bare fint at damene som er på landslaget får noen goder. På klubbnivå nei. Endret 28. mai 2020 av Kågebruker 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 1 minutt siden, Kågebruker skrev: På landslaget er det greit nok synes jeg. Bare fint at damene som er på landslaget får noen goder. På klubbnivå nei. Jeg synes landslagene kan legges ned. Tidene der landslaget var det største man kunne oppnå er langt forbi. Nå er det tydelig at klubbfotballen er det viktigste med milelang margin. Spillere krever flesk betalt for å spille for landslaget, i turneringer som de fleste ikke bryr seg om engang. Ikke engang VM har all verden med prestisje lengre. Spillere bytter land, land kjøper spillere fra andre land, grensene viskes ut, det er blitt en farse. Nasjonalfølelsen og stoltheten over å representere landet er så langt i fra hva det en gang var at det er bare å legge ned. Anonymkode: 4cae0...0fa 2
Kågebruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Skrevet 28. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes landslagene kan legges ned. Tidene der landslaget var det største man kunne oppnå er langt forbi. Nå er det tydelig at klubbfotballen er det viktigste med milelang margin. Spillere krever flesk betalt for å spille for landslaget, i turneringer som de fleste ikke bryr seg om engang. Ikke engang VM har all verden med prestisje lengre. Spillere bytter land, land kjøper spillere fra andre land, grensene viskes ut, det er blitt en farse. Nasjonalfølelsen og stoltheten over å representere landet er så langt i fra hva det en gang var at det er bare å legge ned. Anonymkode: 4cae0...0fa Vel det er annen diskusjon. Er enig med deg i at klubbfotball er overlegent landslagsfotball. Irriterende hver gang det er VM ,EM og folk gjentar de samme klisjeene om Brasil, Italia ,Tyskland. Folk som nesten aldri ser fotball uttaler seg om lagene. Jeg husker VM i 1982 osv.. Synes egentlig Nations league er et skritt i riktig retning. Vanlige privatlandskamper er et stort gjesp som regel.
K.B. Skrevet 28. mai 2020 #15 Skrevet 28. mai 2020 Selvfølgelig. Argumenter om markedsstyrt er selvfølgelig bare tull. Hadde kvinner tjent like bra og kunne vie livet sitt til idretten, så hadde det vært like høy kvalitet og derav interesse. Når det er sagt, så bør vel lønningene i fotball og mange andre idretter ned noe radikalt. Ingen er verdt 40-50 millioner. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #16 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, K.B. skrev: Ingen er verdt 40-50 millioner. Dette er åpenbart ikke sant. Tvert om er det veldig mange som er verdt 40-50 millioner, og vel så det. Ingen av dem er kvinner, dog. Anonymkode: 4cae0...0fa 3
Klossmajor Skrevet 28. mai 2020 #17 Skrevet 28. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes landslagene kan legges ned. Tidene der landslaget var det største man kunne oppnå er langt forbi. Nå er det tydelig at klubbfotballen er det viktigste med milelang margin. Spillere krever flesk betalt for å spille for landslaget, i turneringer som de fleste ikke bryr seg om engang. Ikke engang VM har all verden med prestisje lengre. Spillere bytter land, land kjøper spillere fra andre land, grensene viskes ut, det er blitt en farse. Nasjonalfølelsen og stoltheten over å representere landet er så langt i fra hva det en gang var at det er bare å legge ned. Anonymkode: 4cae0...0fa Kritikken din av spillere som bytter landslag og land som kjøper seg landslagsspillere er veldig aktuell i håndball. Ikke så mye i fotball. Landslagsfotball har blitt såpass sterkt regulert etter hvert at man i utgangspunktet ikke kan skifte landslag når man først har spilt offisielle A-landskamper. Det stilles også krav til tilhørighet slik at det er begrenset hvilke landslag man kan representere. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #18 Skrevet 28. mai 2020 Nivået har ikke noe å si på lønnen. Det er interessen til publikum som er det eneste som betyr noe. Anonymkode: 59ee1...e00
Brunello Skrevet 28. mai 2020 #19 Skrevet 28. mai 2020 11 minutter siden, K.B. skrev: Selvfølgelig. Argumenter om markedsstyrt er selvfølgelig bare tull. Hadde kvinner tjent like bra og kunne vie livet sitt til idretten, så hadde det vært like høy kvalitet og derav interesse. Når det er sagt, så bør vel lønningene i fotball og mange andre idretter ned noe radikalt. Ingen er verdt 40-50 millioner. Kvaliteten kan aldri bli like god. Menn er overlegne fysisk.
K.B. Skrevet 28. mai 2020 #20 Skrevet 28. mai 2020 (endret) 13 timer siden, Brunello skrev: Kvaliteten kan aldri bli like god. Menn er overlegne fysisk. Gjesp. For et sjåvinistisk argument. Fotball er ikke akkurat power lifting... Endret 29. mai 2020 av K.B. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå