Gå til innhold

Kan jeg ha bunad på 3 kl vgs avslutning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn i 3 gym, og lurer på om jeg kan ha bunad på når det skal være avslutning for 3 klassingene om to uker? 

Regner med det er en høytidelig seremoni? Hvordan bruker elevene å være kledd? Dress, kjole, bunad?

Har ikke peiling, derfor spør jeg her inne. 

Anonymkode: 5ce50...084

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 326f5...89f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elevene har som regel dress eller bunad på vår skole. Mødre og fedre er pent kledd, men ikke like mange bunader å se der.

Men jeg har bare gjort det to ganger og det varierer nok veldig fra skole til skole. Hør med noen som har hatt elever på din skole nylig?

Anonymkode: 08438...d2f

• Liker 3
Skrevet

Hos oss hadde eleven bunad/dress, mens foreldrene var litt enklere kledd. Men tror nok som AB over meg skrier at det helt sikkert varierer fra skole til skole. 

Er det ikke sendt ut noe informasjon?

• Liker 2
Skrevet

Hos oss er det vanlig med bunad/dress hos avgangselevene, mens foreldrene kler seg pent, men ikke «bunadspent». 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine elever har penklær eller bunad, men har ikke sett foreldre med det. De er pent kledd men uten bunad ☺️

Anonymkode: c68f4...907

Skrevet

Her er det vanlig at de elevene som har bunad bruker bunad på vgs-avslutningen, men ikke foreldrene. Foreldre/foresatte pynter seg til avslutningen i f.eks sommerkjole, skjørt/bluse, penbukser og bluse/pen topp. Mannfolka i enten dress eller pene bukser med skjorte og blazer til 

Tror du kommer til å skille deg ut og synes veldig hvis du tar på bunad 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...