Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

jeg er forsinket med over 60 studiepoeng og har derfor ikke rett på støtte til høsten. Årsaken til at jeg ikke har fullført er sykdom. Jeg vet at man kan søke om å få stipend tiltross for mer enn 60 poeng forsinkelse dersom man legger ved dokumentasjon fra lege. Det jeg lurer på er om man må ta igjen de fagene man er forsinket i, eller kan man starte på et nytt studie og få innvilget støtte siden forsinkelsen er grunnet sykdom? Noen som vet eller har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 90e99...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært forsinket,  men det står vel greit  https://www.lanekassen.no/forsinkelse   der står det  vel at  du tar med deg  forsinkelse om du bytter studie.  så står det  vel under at  dersom du ligger etter pga sykdom  så kan du få det innvilget utenom så  stror du kan starte på nytt om det er godkjent sykdom

AnonymBruker
Skrevet

Alt du trenger er bekreftelse på at du har tatt nye 60 stp, uavhengig av hvilket studie. Du kan med andre ord fint begynne på det studiet du har lyst på.

Håper forøvrig du har søkt om sykestipend for perioden du har vært syk? Du må ha bekreftelse på lege, og søknaden sender du etter du har vært syk. Dette er tilbakevirkende, så har du ikke gjort det enda bør du absolutt se på det.

Anonymkode: ab895...72e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...