Gå til innhold

Hvordan unngå de røde prikkene når man barberer seg nedentil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei! 

Jeg har de siste par månedene begynt å barbere meg totalt nedentil, bare fordi det er min egen preferanse. Men jeg får alltid de røde prikkene... Synes det er kjempe irriterende.. Så jeg lurte på om noen har noen tips på hvordan man kan unngå det?

Anonymkode: 39d41...431

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barber MED hårene 

Bruk sånn salve fra kondomeriet til å smøre på etter barbering 

Nytt blad, ikke ha høvelen i dusjen. 

• Liker 1
Skrevet

Kokosolje. Brukes både som barbergel og etterbehandling. Og ren, skarp barberhøvel. En skikkelig en, ikke engangs, de er for sløve. Barber deg når du har stått i dusjen en stund så hud og hår er godt oppvarmet av vannet.

Skrevet

Pleier å bruke rsfu shaving gel hver gang jeg barberer meg, synes det hjelper veldig! Får kjøpt den på bla Vita. Bruker også la roche posay cicaplast balm hvis huden er veldig sår og irritert.

Skrevet

Istedet for det du får kjøpt på kondomeriet er det bare å bruke antibac.  Ikke hatt nupper siden jeg begynte med det. Klapper det inn når jeg har tørket meg etter dusj.  Svir ikke.  Det er bakterier som fører til kviser/nupper. Steriliserer du unngår du det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar på litt sinksalve etterpå (slik man bruker på såre barnerumper), roer ned huden. Jeg bruker ellers voks på bikinilinja, men barberer «midten» der håret er tettere (for vondt å vokse), blir ikke så nuppete der.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk skrubbehansker på området daglig et par dager i forveien pluss en skikkelig skrubb med dem i varmt vann før du skal barbere. Begynn med hårene og til side, deretter mot hårene (det anbefales ikke men jeg må gjøre det slik for å unngå stubber). Jeg bruker kokosolje i stedet for barberskum og jeg bruker en herrehøvel, en sånn batteridreven en; de er mye bedre! Helt nytt blad når jeg barberer underlivet. Deretter smører jeg på en blanding jeg har laget hjemme av legesprit og aloe vera, men jeg har også brukt vanlig antibac faktisk.. Det svir i to sekunder, så gir det seg. 

Jeg pleide å slite noe ENORMT med nupper og inngrodde hår og infeksjoner som har gitt stygge arr, men etter denne metoden har jeg ikke opplevd en eneste rød flekk engang. Og det er vel 4-5 år siden jeg begynte å gjøre det på denne måten! 

Anonymkode: fac4b...c83

• Liker 1
Skrevet

Umulig! Eller, man kan unngå det de første dagene, men så kommer det på dag 2 eller 3 uansett. Bruk barbermaskin eller dra å få deg vokset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...