AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Hei! Jeg ønsker bare å høre deres erfaring om IVF. Jeg har nå gjennomgått hormonbehandling, i går tok jeg ut eggene. Fikk beskjed i dag om at 4 av 8 hadde «klart seg», og at jeg skal sette inn ett i morgen. Jeg er ei jente (23 år), de har ikke funnet noen annen feil enn at jeg har en tett eggleder, og håper så gjerne at egget fester seg, selvom jeg virkelig ikke har trua 🙈 samtidig føler jeg jo at jeg har gode odds pga. alderen og at det ikke er noe som burde gjøre til at det ikke går. Hva er din erfaring med IVF og satt det på første forsøk? Anonymkode: 13875...5cf
Chickenwings85 Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Så spennende og så gøy å være i gang. Jeg og mannen min måtte gjennom IVF, pga mine tette eggledere. Med tette eggledere så har du god sjanse for å bli gravid med ivf, det er bra! Jeg har hatt fire ferskforsøk. Første forsøk ble jeg ikke gravid, andre forsøk ble jeg gravid men endte opp i MA, tredje forsøk ble jeg ikke gravid mens fjerde forsøk ble jeg gravid. Har nå en sønn på litt over 1 år 😊 Du har gode sjanser, og er du heldig så klaffer det allerede på første. Å hvis ikke, ikke mist motet. Massemasse lykke til! 2
medlem123! Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Så flott at dere fikk det til, til slutt❤️ Jeg skjønner at fåtall får det til på første, så orker ikke håpe for mye, men kjenner samtidig at jeg mister litt motet om det ikke går🙈 for en prosess det er, tror ikke alle skjønner hva vi går gjennom!! tusen tusen takk for svaret 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg ønsker bare å høre deres erfaring om IVF. Jeg har nå gjennomgått hormonbehandling, i går tok jeg ut eggene. Fikk beskjed i dag om at 4 av 8 hadde «klart seg», og at jeg skal sette inn ett i morgen. Jeg er ei jente (23 år), de har ikke funnet noen annen feil enn at jeg har en tett eggleder, og håper så gjerne at egget fester seg, selvom jeg virkelig ikke har trua 🙈 samtidig føler jeg jo at jeg har gode odds pga. alderen og at det ikke er noe som burde gjøre til at det ikke går. Hva er din erfaring med IVF og satt det på første forsøk? Anonymkode: 13875...5cf Har legene sagt hva som er årsaken til tett eggleder? Det kan høres ut som livmoren ikke har optimale forhold mtp du har fått en tett eggleder. Du har heller ikke fått ut så mange egg noe som kan være bekymringsverdig mtp alderen din. Men selvfølgelig du har gode sjanser til å bli gravid. Jeg har selv vært gjennom 3 ivf forsøk, ingenting galt med meg men vi måtte bruke donor da mannen min er steril, likevel har ikke ivf funket for oss enda. Lykke til Anonymkode: 3837d...fbe
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har legene sagt hva som er årsaken til tett eggleder? Det kan høres ut som livmoren ikke har optimale forhold mtp du har fått en tett eggleder. Du har heller ikke fått ut så mange egg noe som kan være bekymringsverdig mtp alderen din. Men selvfølgelig du har gode sjanser til å bli gravid. Jeg har selv vært gjennom 3 ivf forsøk, ingenting galt med meg men vi måtte bruke donor da mannen min er steril, likevel har ikke ivf funket for oss enda. Lykke til Anonymkode: 3837d...fbe Ja, den tette egglederen kommer av en infeksjon jeg hadde som yngre (mulig ubehandlet klamydia eller lignende trodde de) så synd at det ikke har fungert tusen takk! Anonymkode: 13875...5cf
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 16 minutter siden, Neutral90 skrev: Gjennomsnitt 30% lykkes pr innsett. Ja, de har sagt 40% på riksen til oss nå. men hadde bare vært så godt å lese noen solskinnshistorier for å roe nervene litt🙈 ikke bare en statistikk.. Anonymkode: 13875...5cf
Neutral90 Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de har sagt 40% på riksen til oss nå. men hadde bare vært så godt å lese noen solskinnshistorier for å roe nervene litt🙈 ikke bare en statistikk.. Anonymkode: 13875...5cf Vi ønsker alle å lykkes...
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg ønsker bare å høre deres erfaring om IVF. Jeg har nå gjennomgått hormonbehandling, i går tok jeg ut eggene. Fikk beskjed i dag om at 4 av 8 hadde «klart seg», og at jeg skal sette inn ett i morgen. Jeg er ei jente (23 år), de har ikke funnet noen annen feil enn at jeg har en tett eggleder, og håper så gjerne at egget fester seg, selvom jeg virkelig ikke har trua 🙈 samtidig føler jeg jo at jeg har gode odds pga. alderen og at det ikke er noe som burde gjøre til at det ikke går. Hva er din erfaring med IVF og satt det på første forsøk? Anonymkode: 13875...5cf Vet det ikke svarer på spm ditt, men har de ikke prøvd å skylle egglederne dine først? Eller er det mer komplisert enn som så? Vet at det kan fungere i noen tilfeller der egglederne er tette.. Anonymkode: 34daa...4c8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet det ikke svarer på spm ditt, men har de ikke prøvd å skylle egglederne dine først? Eller er det mer komplisert enn som så? Vet at det kan fungere i noen tilfeller der egglederne er tette.. Anonymkode: 34daa...4c8 Jeg spurte om det, men de ønsker ikke å gjøre det da de var redd det gjorde mer skade enn nytte ble satt på Femar for å se om jeg kunne få eggløsning av det, etter kikkhullsoperasjon, også rett på IVF behandling siden Femar ikke lykkes (noe vi heller ikke hadde troa på). Anonymkode: 13875...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå