lady90 Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 (endret) Vi skal kjøre Stavanger - Oslo i juli. Har med to barn på 7 og 10 år så tenkte det var lurt med en overnatting på veien. Er det noen som har tips til hvilken vei vi kan kjøre og hvor det er fint å overnatte? Gjerne en rute med litt spennende ting å se på langs veien.Ikke via Kristiansand siden vi kommer derfra. Endret 27. mai 2020 av lady90
Kjetil E Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 33 minutter siden, lady90 skrev: Vi skal kjøre Stavanger - Oslo i juli. Har med to barn på 7 og 10 år så tenkte det var lurt med en overnatting på veien. Er det noen som har tips til hvilken vei vi kan kjøre og hvor det er fint å overnatte? Gjerne en rute med litt spennende ting å se på langs veien.Ikke via Kristiansand siden vi kommer derfra. Jeg vil annbefale Suleskarveien over til Setesdal og videre over til Dalen overnatte på erverdige og flotte Dalen hotell. Dagen etter på vei til Oslo vil sikkert et besøk hos Sommarland i Bø gjøre susen for barna. (Bare husk å bestille billetter på forhånd da det er begrensninger i disse coronatider). 2
Kjetil E Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 2 minutter siden, Kjetil E skrev: Jeg vil annbefale Suleskarveien over til Setesdal og videre over til Dalen overnatte på erverdige og flotte Dalen hotell. Dagen etter på vei til Oslo vil sikkert et besøk hos Sommarland i Bø gjøre susen for barna. (Bare husk å bestille billetter på forhånd da det er begrensninger i disse coronatider). 37 minutter siden, lady90 skrev: Vi skal kjøre Stavanger - Oslo i juli. Har med to barn på 7 og 10 år så tenkte det var lurt med en overnatting på veien. Er det noen som har tips til hvilken vei vi kan kjøre og hvor det er fint å overnatte? Gjerne en rute med litt spennende ting å se på langs veien.Ikke via Kristiansand siden vi kommer derfra. Det er og mulig på dag to og legge turen om Rjukan istedenfor Bø, og da besøke Vemork, ta Krossobanen og eller Gaustadbanen. Utenfor Kongsberg er det og mulighet for å ta tog inn i Sølvgruvene. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, kastetutavkg1 skrev: Dette er ikke nødvendig. 7 timers tur Enig. Kjører ofte den ruten med mye yngre barn. Har aldri overnattet noe sted. Men dere må regne å bruke en dag da, inkl noen stopp for å spise og strekke på bena. Om dere likevel kjører, er Dalen som noen nevnte et fint sted å stoppe. Anonymkode: 0f624...5a5
lady90 Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #5 Skrevet 27. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Kjører ofte den ruten med mye yngre barn. Har aldri overnattet noe sted. Men dere må regne å bruke en dag da, inkl noen stopp for å spise og strekke på bena. Om dere likevel kjører, er Dalen som noen nevnte et fint sted å stoppe. Anonymkode: 0f624...5a5 Ikke enig. 7 timer i bil med barn er slitsomt. Pleier å kjøre et sted fast om sommeren som i teorien tar 4,5 timer men med alle pauser pleier vi å bruke minst 7 timer. Dessuten er det kun jeg som har lappen, så vi kan ikke bytte på kjøring. Og vi har ferie, så hvorfor stresse? Har heller lyst på litt opplevelser og rolig tempo 2
lady90 Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 27. mai 2020 21 minutter siden, Kjetil E skrev: Jeg vil annbefale Suleskarveien over til Setesdal og videre over til Dalen overnatte på erverdige og flotte Dalen hotell. Dagen etter på vei til Oslo vil sikkert et besøk hos Sommarland i Bø gjøre susen for barna. (Bare husk å bestille billetter på forhånd da det er begrensninger i disse coronatider). Ja sjekka faktisk det hotellet men det var fullt
lady90 Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2020 1 time siden, kastetutavkg1 skrev: Foreldrene mine kjørte denne turen nesten hver sommer da jeg var barn. Og så? Jeg ba om tips til tur og overnatting, ikke for å høre at man fint kan kjøre turen uten pause 2
Kjetil E Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 4 minutter siden, lady90 skrev: Og så? Jeg ba om tips til tur og overnatting, ikke for å høre at man fint kan kjøre turen uten pause Synd Dalen var fult, har ikke noe spesefikke annbefalinger. Men dere har en del hotellmuligheter i og rundt Rauland/Vinje og Rjukan hvis en tur via Rjukan er ønnskelig. Eventuelt har du hotellmuligheter i blant annet Morgedal og Kviteseid hvis dere kjører mot Bø og Sommarland. Vil uansett annbefale Suleskardveien da den går gjennom veldig vill og vakker natur. Kjører dere videre via Dalen til Høydalsmo for dere heftige serpentinsvinger og ditto utsikt både ned til Dalen og opp på andre siden.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 Vi har bodd i Morgedal, både på hotellet, og i de leilighetene rett ved hotellet. Anbefaler spesielt sistnevnte, greie leiligheter, "bibliotek" i kjelleren med bøker og spill og filmer, barna våre hentet ferske egg i hønsehuset om morgenen, gratis tilgang til svømmebassenget til hotellet. Rettog slett koselig. Anonymkode: 11632...0fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå