Gå til innhold

Har mennesker med mange 'likes' mange venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I virkeligheten? Tenker de som får 150 likes på et profilbilde liksom! Jeg er voksen, men er helt ærlig nysgjerrig.. Selv har jeg maks noen og 40 likes på et profilbilde og anser meg selv for å ha kanskje 7-8 venner på ekte☺️ For mange er dette få, for meg er det bra. Lurer på om de med x-antall likes har høy sosial status. Er så barnslig at jeg merker jeg sammenligner meg med de🙄

Anonymkode: de97b...a4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være mer bekjente da. Tror ikke man har 150 nære venner🤣

Anonymkode: 048ac...248

AnonymBruker
Skrevet

Om en bor på et lite sted der «alle kjenner alle» Og alle er venner på fb, kan man fort få 200 likes på et bilde , selv om man ikke er nære

Anonymkode: 35736...65e

• Liker 1
Skrevet

Nei vi har ikke det, men mange bekjente i miljøer rundt om.

I kretsen min er det en del som ukritisk legger til alle og enhver, men de deler heller ingenting annet enn det de selv driver med være seg bilrelatert eller sportsrelatert. Instagram likedan. 

Gjest theTitanic
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I virkeligheten? Tenker de som får 150 likes på et profilbilde liksom! Jeg er voksen, men er helt ærlig nysgjerrig.. Selv har jeg maks noen og 40 likes på et profilbilde og anser meg selv for å ha kanskje 7-8 venner på ekte☺️ For mange er dette få, for meg er det bra. Lurer på om de med x-antall likes har høy sosial status. Er så barnslig at jeg merker jeg sammenligner meg med de🙄

De har hvertfall mange Facebook venner. Sett at bare en viss prosentandel gidder å dele ut likes så må vel likevel en person med flere likes ha flere venner. Hvor nære venner vet vi ikke. Jeg har aldri engasjert meg nok til å se hvor mange likes jeg får. Jeg ser kommentarene bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at, dersom det er et fint bilde - så får man mange likes!

Ikke nødvendigvis bare det, men som en annen nevnte her oppe: Kommer man fra en liten plass, der alle kjenner alle, så får man også likes. 

Jeg er 22 år, men pleier å skru av slik at vennene mine ikke kan like profilbildet mitt på Facebook.

Anonymkode: bd480...ca2

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at, dersom det er et fint bilde - så får man mange likes!

Ikke nødvendigvis bare det, men som en annen nevnte her oppe: Kommer man fra en liten plass, der alle kjenner alle, så får man også likes. 

Jeg er 22 år, men pleier å skru av slik at vennene mine ikke kan like profilbildet mitt på Facebook.

Anonymkode: bd480...ca2

Ser mange ordinære bilder få 150 likes også! Lurer på om slike er sosiale mennesker som farter overalt😂

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange likes du får har jo også med hvor mange venner du har på Facebook. 200 likes på et bilde er mye hvis du kun har 300 venner der, men lite hvis du har nærmere 2000, blir det ganske lite med bare 200 likes. 

Har for øvrig lagt merke til at veldig pene damer får masse likes av menn og færre fra andre damer og motsatt. 

Tror ikke det har med hvor du bor, hvor mange bekjente man har, har lite med bosted å gjøre.

Anonymkode: 5b1e7...723

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For øvrig gidder jeg ikke å trykke Liker hvis en person bytter bilde ofte, man blir lei når noen stadig bytter bilde.

Anonymkode: 5b1e7...723

AnonymBruker
Skrevet

Aldri sammenlign likes med ekte popularitet. Det kan stemme noen ganger ja, men da jeg var 17 år hadde jeg vanligvis mellom 150-400 likes på profilbildene mine på Facebook og masse kommentarer og hadde 1 eller 2 venner. Helt sant. De andre som likte bildene mine var folk jeg ikke turte å snakke med eller aldri har møtt. Led av sterk sosial angst. Var pen, men overhode ikke noe populær på skolen og hadde aldri nok venner til å feire min egen bursdag for eksempel, alene hver 17 mai og ferier osv.

Anonymkode: c7dcb...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...