Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva er bevissthet? Det det mest dype spørsmålet i universet. Når du spør "Hva er bevissthet?" spør du virkelig "Hva er substansen i hele tilværelsen?" Det er et monster av et spørsmål. Det kan ta 10-20 års arbeid å få svaret.

Kort sagt: bevissthet er ingenting, bevissthet er alt, bevissthet er Gud. Men bare å høre det som ord, gjør veldig lite for deg. Du må ta en reise for personlig å innse hva bevissthet er. Dette krever flere dype opplysningsopplevelser.

For å begrense henvendelsen din, trekk hånden din akkurat nå og hold den nær ansiktet. Se nøye på det. Hånden din er bevissthet. Ethvert objekt du ser på er bevissthet. Det er ingenting annet enn bevissthet. Bevissthet er ikke en ting, det er en slags stadig tilstedeværende, selvbevisst, rom.

Slutt å tenke på bevissthet som en sekresjon av hjernen eller på en eller annen måte komme ut av materie. Hjernen og materien er begge laget av bevissthet. Bevissthet er før fysikk eller fysisk virkelighet. Det er umulig å forstå bevissthet innen det materialistiske paradigmet.

Problemet er at din nåværende bevissthetstilstand er altfor lav til at du kan endre hvordan du materialiserer den fysiske virkeligheten. Jeg har vært så bevisst at mirakler blir mulig. Men dette er ikke en tilstand jeg kan opprettholde (ennå). Det er helt radikalt. Du er ikke lenger menneskelig på de bevissthetsnivåene. Mennesker vil forutse deg som en fremmed. Og de vil komme etter deg med kniv. Dette er farlig territorium, og moden for misbruk.

Fakta om bevissthet:

- Alt er bevissthet. Bevissthet er ingenting. Det er ingenting utenfor bevisstheten. Bevissthet er underlaget til alt som er, har vært, vil være eller kan være.

- Bevissthet produseres ikke av hjernen.

- Bevissthet er ikke et biologisk fenomen.

- Bevissthet er uendelig. Bevissthet deler seg selv uendelig, for alltid.

- Bevissthet har uendelig kraft og uendelig intelligens.

- Bevissthet er Gud.

- Bevissthet er EN og total. Det er ingenting utenfor det fordi det er hele eksistensens mulighetsrom.

Endret av Conal
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du egentlig alt dette, Conal? 

Anonymkode: 3f910...fda

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du egentlig alt dette, Conal? 

Våkn opp så vil du forstå hvordan jeg vet alt dette.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Conal skrev:

Våkn opp så vil du forstå hvordan jeg vet alt dette.

Vekk meg, da

Skrevet

Skjønte med en gang jeg så overskriften at det var du som sto bak dette emnet, gratulerer!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...