Gå til innhold

Selge en gullring med diamanter - Hvor ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil selge en flott gullring jeg har. Den har 33 små diamanter. 585 stempel og 14 karat gull.  Jeg har vittering og diamantsertifikat som selvsagt følger med. Ringen kjøpte på Gullfunn,  i april, dette år. Det vises å kvitteringa. Hvilke plasser på nettet kan jeg annonsere denne, foruten om Finn.no. Takker for tips.

Anonymkode: 67651...48d

AnonymBruker
Skrevet

Ebay.

Anonymkode: 42e4e...5b6

Skrevet

Finn og Tise. 

Evt. Blomqvist, men ettersom du har sertifikat og kvittering tror jeg at du kan oppnå en vel så god pris ved å selge på egenhånd. 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Miss-Grey skrev:

Finn og Tise. 

Evt. Blomqvist, men ettersom du har sertifikat og kvittering tror jeg at du kan oppnå en vel så god pris ved å selge på egenhånd. 

Takk for tips. Prøver og se om jeg finner de sidene du nevnte ovenfor. Jeg har både kvitteringen og diamantsertifikat, og ringen er så ny så jeg tenkte og at jeg kunne tjene litt på og selge. Men selger den ikke for gi bort pris, da beholder jeg den selv

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Prøver og se om jeg finner de sidene du nevnte ovenfor. Jeg har både kvitteringen og diamantsertifikat, og ringen er så ny så jeg tenkte og at jeg kunne tjene litt på og selge. Men selger den ikke for gi bort pris, da beholder jeg den selv

Skjønner! Har ofte den innstillingen når jeg selger selv - vil ikke nødvendigvis selge for enhver pris. Men du må være forberedt på at diamanter ikke har noen god annenhåndsverdi, selv om det hjelper med kvittering og sertifikat.

Det er nok lettest å få solgt med Finn.no. Tise er en app, som du kan bruke hvis du har smarttelefon. Jeg pleier ofte å legge ut annonsen begge steder, men som oftest får jeg solgt på Finn først.

Blomqvist er fint dersom man mangler kvittering / sertifikat og vil ha en profesjonell part til å bekrefte ekteheten. De lager også annonsen for deg, men kjøperen må betale et gebyr på 25% til auksjonshuset. Dersom du f.eks. får 5000 kr for diamantringen din hos Blomqvist, betaler kjøperen totalt 6250,-. De fleste som handler der regner inn disse 25% når de vurderer hvor mye de er villig til å gi for et smykke, maleri eller møbel. 

Ettersom du har kvittering og ektehetsbevis, tror jeg at du vil være best tjent ved å opprette en annonse på Finn.no (og kanskje Tise). Da slipper kjøper gebyret på 25%, og du får kanskje solgt raskere.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...