Gå til innhold

Hva gir deg luft i magen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg sluttet å drikke kullsyreholdige drikker, så har jeg nesten aldri luft i magen, noe som forbauser meg litt...

Gir kullsyreholdige drikker SÅ mye luft i magen? Hva er deres opplevelse? Har dere evt prøvd å kutte ut kullsyreholdige drikker og opplevd reduksjon av luft i magen?

Ellers; andre erfaringer med andre typer mat/ drikke som gir dere luft i magen. Hører gjerne om dere har valgt å kutte ned på mat eller drikke som gir/ ga dere mye luft i magen.

Anonymkode: 7645d...b0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mel og gjær er en gjenganger her. Så alt av bakst, der boller og brød er verstingene. Holder meg mest mulig unna det. Øl går bra, men drikker hovedsakelig glutenfritt øl hvis jeg drikker øl.

Mye fiber kan også gi luft i magen.

Anonymkode: 68df5...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så og si alt jeg spiser gir meg luft i magen, spiser mye brød/pasta/gluten, bønner, linser, løk og hvitløk osv så og si hver dag, dette gir jo som kjent litt luft i magen. Trodde det var normalt å ha det hele tiden.. Er ikke så mye at det plager meg, men jeg blir oppblåst etter hvert måltid liksom

Anonymkode: 91b2b...bcb

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg sluttet å drikke kullsyreholdige drikker, så har jeg nesten aldri luft i magen, noe som forbauser meg litt...

Gir kullsyreholdige drikker SÅ mye luft i magen? Hva er deres opplevelse? Har dere evt prøvd å kutte ut kullsyreholdige drikker og opplevd reduksjon av luft i magen?

Ellers; andre erfaringer med andre typer mat/ drikke som gir dere luft i magen. Hører gjerne om dere har valgt å kutte ned på mat eller drikke som gir/ ga dere mye luft i magen.

Anonymkode: 7645d...b0f

Kullsyreholdige drikker er ille. Dertil pannekaker, grøt, vafler. Retter med mye kokt melk eller ting laget av melk og mel. Bønner. Men pannekaker er nok verstingen. Fosen lukter tilogmed pannekaker

Anonymkode: f0f78...8b3

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Så og si alt jeg spiser gir meg luft i magen, spiser mye brød/pasta/gluten, bønner, linser, løk og hvitløk osv så og si hver dag, dette gir jo som kjent litt luft i magen. Trodde det var normalt å ha det hele tiden.. Er ikke så mye at det plager meg, men jeg blir oppblåst etter hvert måltid liksom

Anonymkode: 91b2b...bcb

Hvorfor fortsetter du å spise det som gir deg luft i magen? 

Anonymkode: bc0f7...aa8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fortsetter du å spise det som gir deg luft i magen? 

Anonymkode: bc0f7...aa8

Fordi det er godt, og smaken overdøyver plagene? Ikke meg du siterte, men jeg blir sinnsykt oppblåst og «luftig» av alt av brød, boller, rundstykker, ris, pasta osvosv. Men det er godt da 😆

AnonymBruker
Skrevet

Boller, gjærbakst, lakris og druer 😂

Anonymkode: 4ebd3...ae7

Skrevet

Tacokrydderet fra Santa Maria. 

AnonymBruker
Skrevet

Som mange andre, matvarer med mye gluten: bakst og pasta. Har fått et helt nytt liv etter at jeg fant ut dette og begynte å kutte ned. Bruker mye havremel i stedet for hvetemel, f.eks. i pannekaker. Sunt og godt, og jeg slipper så mye luft i magen.

Anonymkode: 43a89...823

Skrevet

Kylling. Levde så og si på kylling før, men etter at de endret fôr og pakkegass, så føler jeg meg som en romrakett på startrampa resten av dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...