AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Har lagt merke til dette de siste par årene; unge jenter i alderen 16-25 (+/-) som bruker foundation. i 2011-2012 begynte jeg å bruke en foundation med gul undertone, mens «alle» andre fortsatt brukte rosa-tonet. Majoriteten av disse norske jentene som bruker foundation med gul undertone, ser direkte gul ut, samtidig som at en kan se at deres egen hudfarge og undertone ikke matcher med tone på foundation. Hvor i all verden kommer denne trenden fra? Det ser mildt sagt jævlig ut. Disse gule foundationene er beregnet på dem med brunfarge/gul undertone. På jenter med blek hud og rosa undertone ser dette helt feil ut, og ikke minst «fake». Et annet problem er jo det når dem skal fjerne sminken for en gutt. Dette er ikke snakk om litt uskyldig sminke, men jenter som ser mer eller mindre gul ut etter en god del påføring av foundation. Tips: hold deg til din egen hudfarge når du velger foundation. Ikke bruk så jævla mye. Om du absolutt skal velge en foundation som er mørkere enn hudfargen din: ta å sol deg litt i det minste. Anonymkode: eb1de...d7f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Denne trenden kommer jo fra deg 🤪 Du startet jo i 2011-2012😅 Anonymkode: 8a9d8...585 13
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Jeg har gul undertone på kroppen, men rosa i ansiktet. Kan lissom ikke farge kroppen rosa.. enklere å ta ansikte gult fordi jeg slipper å dekke så stort området. sol får jeg heller ikke tatt pga 18 års grense på solarium.. og pent vær er det ikke her jeg bor. Menmen Anonymkode: 92765...bfa
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne trenden kommer jo fra deg 🤪 Du startet jo i 2011-2012😅 Anonymkode: 8a9d8...585 Skrev det fordi jeg selv brukte feil undertone i noen år. Brukte rosa-tonet foundation som så grusomt ut på meg. Lurer derfor på hvorfor mange ganske lyse og rosaaktig prøver å gjøre seg gulere/brunere ved slik foundation. Det ser svært unaturlig ut, ikke minst Anonymkode: eb1de...d7f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Selv er jeg av de som bruker riktig tone, men det er jammen ikke lett å finne frem til, særlig blant billigmerkene. Jeg bruker faktisk tre ulike foundation hver dag for å få det naturlig. Anonymkode: 6a4ff...48f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Hvorfor har du lagt denne tråden under seksualitet? Anonymkode: 34516...ff8 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Evt. Kan man jo bare la være å bruke foundation og se ut som seg selv istedet Anonymkode: 4c95a...26b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du lagt denne tråden under seksualitet? Anonymkode: 34516...ff8 Godt spørsmål. Skulle putte den under «skjønnhet» eller noe. Fant ikke noe som ligner... Anonymkode: eb1de...d7f
Gjest Mysticgirl Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Evt. Kan man jo bare la være å bruke foundation og se ut som seg selv istedet Anonymkode: 4c95a...26b Enig, hvorfor må unge jenter som ser bra ut uansett, kline trynet sitt med masse sminke. Ser jo bare unaturlig ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå