AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Slimproppen har gått, mensmurringer i korsryggen, en god del kynnere og fødsel kan skje i dag eller om to uker til. Og jeg er så utrolig skuffet og har en stor klump i magen. De siste ukene har samboer drukket øl på kveldene. Alt fra 3-5 øl. Og i hele forrige uke sa han "Dette blir siste kvelden jeg har øl." Jeg har ikke orket å si noe på det, annet enn indirekte. Jeg har sagt at han får ikke bli med på fødsel om han har drukket øl. Og hver gang han sier det er siste, så blir jeg bare passiv-aggressiv og svarer " Ja, ikke sant.." Han svarer igjen "Jo, men det er det." Men det er det ikke. Jeg var så glad når vi var på butikken i går og han ikke kjøpte med seg øl. Jeg spurte han til og med når vi gikk forbi øl-utvalget, og da sa han at han ikke hadde lyst på. Da sa jeg at det var veldig bra, for nå kan det jo skje når som helst. Men i dag når han kom hjem fra jobb og hadde handlet for meg på butikken, så har han kjøpt en sekser igjen. Og ikke bare en vanlig sekser, men sånne pints. De står fortsatt i posen på kjøkkenbenken og jeg har latt som jeg ikke har sett det. Han har heller ikke sagt noe. Jeg føler meg på gråten. For jeg har hatt så vondt i magen i dag og går bare å venter. Jeg føler meg så utrolig alene og flau! Jeg har ingen familie her jeg bor og jeg klarer ikke si høyt til noen at han har et problem. For jeg skjønner jo det. At han har et problem, tydeligvis. Selv om han ikke blir full eller en merker på han at han har drukket - så er det ingen som MÅ ha øl hver dag. Og ihvertfall ikke når samboeren skal føde. Jeg orker ikke snakke med han om det nå, vil bare stenge det ute. Jeg er så sint, lei meg og frustrert. Og egentlig burde det være en spennende tid. Jeg vet at jeg må ha en samtale med han om dette, men jeg klarer det ikke akkurat nå. Jeg vet ikke hva jeg vil med innlegget, men jeg er bare så sliten og føler meg så hjelpesløs. 😔 Anonymkode: ccdc4...e50
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 På tide å gå fra han, tenker jeg. Flytt til familie eller venn. Anonymkode: 1875e...69d 3
Nymerïa Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Hva skjer om du tømmer alle flaskene i vasken? Da trenger du ikke si noe som helst samtidig som poenget er fryktelig klart. Hva er det verste som kan skje? 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Jeg hadde gått min vei før baby kom til verden. Mannen din har et alkoholproblem Anonymkode: 0f4c1...769 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Jeg er moden, og fødsel kan skje når som helst. Dessuten bor familien min 3 timer unna. Så det å flytte ut nå er uaktuelt. Når babyen har kommet, så er det absolutt det som skjer om han ikke skaffer hjelp. Men jeg skulle bare ønske jeg ikke var i denne situasjonen akkurat nå. Han har aldri vist tendenser til noe slikt tidligere, så er tydelig en del som har gått inn på han de siste månedene. Ts Anonymkode: ccdc4...e50
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Vil bare sende deg en klem❤️ Skjønner godt at du er lei deg. Du er nesten nødt til å snakke med han, prøv å forklare hvordan det føles for deg. Han er jo pent nødt til å stoppe med det der med en gang hvis dere skal kunne fortsette å bo sammen som en familie. Anonymkode: fbf45...fff 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Hadde samme problem. Ble enda verre etter at baby kom og alkohol gikk foran alt. Mannen er nå en eks. Anonymkode: 5a51c...506
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Uff, det høres ut som en kjempevanskelig situasjon. Jeg har ikke noe problem med at samboer drikker i graviditeten (ei heller opp mot fødsel). Men som du selv sier, det høres ut som han har et problem. Og det ville bekymret meg masse. Så snart du har overskudd må du sparke han avgårde til behandling! Anonymkode: e206c...266
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Føler med deg. Men hvorfor sier du ikke noe? Anonymkode: 62aeb...8fe 1
Mango Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 Her må du rett og slett bare sette foten ned. Vær direkte og forklar hvordan du opplever dette. Vil han virkelig sette deg i en situasjon hvor du må føde alene, kun for at han MÅ drikke så tett opp mot fødsel? Skjønner han at han kan gå glipp av å få møte barnet sitt på flere dager? Om dette ikke har vært ett mønster tidligere, så høres det litt ut som at han "stressdrikker" før livet blir snudd på hodet. Dere er to i dette forholdet, og du skal føle deg trygg på at partner stiller opp for deg i en så sårbar situasjon. Hvordan tenker han at du skal komme deg på sykehuset dersom han har drukket? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Skrevet 27. mai 2020 Men du- forklar han akkurat hvordan du føler det. Ikke med sinne, og ikke etter han har drukket. Men når han er helt edru forteller du han at du blir redd og skuffet når han drikker. Redd for å måtte dra på sykehuset alene uten noen som kan hjelpe deg. At du er redd for hvordan du skal klare å komme deg på sykehuset uten han, og at du så gjerne vil ha han med deg. Om dette er noe han har begynt med nylig er det ikke nødvendigvis utviklet seg til et alvorlig problem enda. Men det er viktig at du uttrykker deg klart (og ikke indirekte). Kanskje du bør holde beskyldninger om alkoholmisbruk, og beskyldninger om at han ikke bryr seg om deg og babyen utenfor denne gang. Anonymkode: 96d2e...318 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #12 Skrevet 27. mai 2020 Takk for gode forslag, fine folk ❤ Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta det opp med han. Det er som om jeg er i min egen lille boble om dagen, med mye vondter og tegn på at det skjer ting. Og det siste jeg vil akkurat nå er å bli emosjonell og måtte konfrontere noen - særlig min egen samboer. Han er egentlig veldig lett å snakke med, men jeg orker ikke ta den kampen i mellom maserier og flyging på do. Og jeg er ikke en sint person, så jeg ville nok bare sagt det rolig. Men jeg er så emosjonell, og ville begynt å gråte og bruke en haug av krefter jeg skulle ønske jeg kunne spare på til fødsel. Og jeg har ikke problemer med at han tar seg en øl eller to, misforstå meg rett. Men når han selv sier at han ikke skal ha noe før fødsel, for så å kjøpe likevel - så synes jeg det vitner om at han føler at han må ha. Og for all del, kan være stressdrikking. For han blir ikke full, og han er aldri ute på byen. Men jeg skulle ønske han kunne skjønne, uten at jeg måtte si noe eller rette pekefingeren mot han, at fødselen kan skje NÅ - og vi er to om det. Ts Anonymkode: ccdc4...e50
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #13 Skrevet 27. mai 2020 Hvor lenge har han drukket så mye? Dette høres ikke bra ut. Du bør forlange at han holder seg edru fram mot fødsel, og de første ukene etter fødsel. Såpass bør han klare å ofre. Anonymkode: 1acad...470
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #14 Skrevet 27. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode forslag, fine folk ❤ Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke klarer å ta det opp med han. Det er som om jeg er i min egen lille boble om dagen, med mye vondter og tegn på at det skjer ting. Og det siste jeg vil akkurat nå er å bli emosjonell og måtte konfrontere noen - særlig min egen samboer. Han er egentlig veldig lett å snakke med, men jeg orker ikke ta den kampen i mellom maserier og flyging på do. Og jeg er ikke en sint person, så jeg ville nok bare sagt det rolig. Men jeg er så emosjonell, og ville begynt å gråte og bruke en haug av krefter jeg skulle ønske jeg kunne spare på til fødsel. Og jeg har ikke problemer med at han tar seg en øl eller to, misforstå meg rett. Men når han selv sier at han ikke skal ha noe før fødsel, for så å kjøpe likevel - så synes jeg det vitner om at han føler at han må ha. Og for all del, kan være stressdrikking. For han blir ikke full, og han er aldri ute på byen. Men jeg skulle ønske han kunne skjønne, uten at jeg måtte si noe eller rette pekefingeren mot han, at fødselen kan skje NÅ - og vi er to om det. Ts Anonymkode: ccdc4...e50 Men du, det nytter ikke. Du kan ikke vente på at han skal skjønne det, du er nødt til å snakke med ham - du er NØDT til å peke fingeren mot ham. For han kommer ikke til å skjønne det, ellers hadde han jo sluttet nå. Fødselen din kan starte når som helst og det beste er at han er helt edru i tiden rundt termin. Du forlanger at han kutter ut med ølen, samme søren om det er ett glass eller en sixpack, han er jo nødt til å kutte det ut uansett etter fødselen. Anonymkode: 764c7...0f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå