AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Mine 2 jenter i denne alderen er alltid hjemme, prøver å be seg bort, men det passer aldri de som blir spurt, uansett hva vi foreldrene finner på henger de seg på, om det er by tur, besøk hos noen etc. Minnes meg selv som ung, flyttet tidlig, alltid med venner, alltid noe som skjedde, det å være med foreldre var ihvertfall ikke noe tema. Hvordan har deres voksne barn det som fremdeles bor hjemme? Disse går fremdels på skole, derfor hjemme. Anonymkode: 7e59d...eec
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Jeg er 24 nå og hadde det (og har det egentlig fortsatt som student) helt likt. De aller fleste sitter hjemme med pcen eller mobilen, er ikke veldig mye å finne på ellers. Jeg traff bare venner på skolen og syntes det var godt å være hjemme alene utenom det. Snakket med vennene mine på sosiale medier hele tiden uansett. Moren min husker jeg klagde på det samme for hun og mente man skulle være ute og henge med venner hele tiden, men tidene har vel forandret seg... Anonymkode: c6807...84b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 nå og hadde det (og har det egentlig fortsatt som student) helt likt. De aller fleste sitter hjemme med pcen eller mobilen, er ikke veldig mye å finne på ellers. Jeg traff bare venner på skolen og syntes det var godt å være hjemme alene utenom det. Snakket med vennene mine på sosiale medier hele tiden uansett. Moren min husker jeg klagde på det samme for hun og mente man skulle være ute og henge med venner hele tiden, men tidene har vel forandret seg... Anonymkode: c6807...84b Takk for svar. Nei hele tiden er ingen krav, men for deres skyld hadde jeg ønsket en dag i løpet av uka/helga. Jeg vet ikke. Det er kanskje ikke så ensomt som jeg tror. Anonymkode: 7e59d...eec 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er 24 nå og hadde det (og har det egentlig fortsatt som student) helt likt. De aller fleste sitter hjemme med pcen eller mobilen, er ikke veldig mye å finne på ellers. Jeg traff bare venner på skolen og syntes det var godt å være hjemme alene utenom det. Snakket med vennene mine på sosiale medier hele tiden uansett. Moren min husker jeg klagde på det samme for hun og mente man skulle være ute og henge med venner hele tiden, men tidene har vel forandret seg... Anonymkode: c6807...84b Jeg er 22 nå og samme her. Var jo ingenting å finne på utendørs uansett og dersom man prøvde å være litt "sporty" og prøve å foreslå grilling, bading, eller gåturer så ble man kollektivt nedstemt for å sitte innendørs og se på netflix var mer chill. Nå som vi alle har flyttet hjemmefra og bor på hybler er det derimot mer populært å komme seg ut. Ellers var vel hjemmefester med alkohol det eneste sosiale vi gjorde utenom å treffes på skolen og snakke sammen på sosiale medier. Tidene har absolutt forandret seg. Anonymkode: 1c814...721 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Min 20 åring har mange gode venner, men trenger mye tid for seg selv og bruker også en del tid på studier og jobb. Det kan gå en uke uten at hun møter noen, mens andre uker har hun et par avtaler - men aldri noe flere dager etter hverandre, da blir hun sliten. 16 åringen er oversosial. Skjer det noe skal hun helst stå midt i midten 😅 En helt annen type. Kunne nok vært på fest hver fredag og lørdag om hun fikk lov. Kjenner folk overalt, tror hun har venner i alle nabobyene.. så hun har vi allerede litt utfordringer med, og trenger å sette begrensninger. Anonymkode: bf529...6d8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Jeg er selv 20 år. Jeg tilbringer mye tid hjemme, dette er simpelt fordi jeg ikke har noen venner. Jeg har kontakt med noen på studiene, men de er ofte opptatt og har andre de heller er sammen med. Anonymkode: 9e810...41a
SPOCA Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Men er det slik at de ikke har venner i det hele tatt og er ensomme, eller er det fordi de rett og slett trives best hjemme? Noen av oss er jo introverte og mer innadvendte av natur. Jeg er ekstremt introvert (har alltid vært) og det kan gå ukesvis mellom hver gang jeg ser mine venninner. Det handler ikke om jeg ikke liker dem eller ikke vil være sosial med dem, men fordi jeg er helt utladet etter en uke med jobb/studier. Når jeg har fri vil jeg lade batterier for meg selv. Du må jo huske på at vi er skapt forskjellig, og det trenger ikke å være unormalt å trives best i eget selskap. Er det derimot slik at man er hjemme mot sin vilje, dvs at man er ensom og blir mobbet, blir saken en annen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, SPOCA skrev: Men er det slik at de ikke har venner i det hele tatt og er ensomme, eller er det fordi de rett og slett trives best hjemme? Noen av oss er jo introverte og mer innadvendte av natur. Jeg er ekstremt introvert (har alltid vært) og det kan gå ukesvis mellom hver gang jeg ser mine venninner. Det handler ikke om jeg ikke liker dem eller ikke vil være sosial med dem, men fordi jeg er helt utladet etter en uke med jobb/studier. Når jeg har fri vil jeg lade batterier for meg selv. Du må jo huske på at vi er skapt forskjellig, og det trenger ikke å være unormalt å trives best i eget selskap. Er det derimot slik at man er hjemme mot sin vilje, dvs at man er ensom og blir mobbet, blir saken en annen. Jeg tror ikke den yngste har mange, hinter vi på at hun kan be seg selv bort eller be noen svarer hun senere at de ikke kunne, men at de er med andre eller finner på noe uten hun. Så da sitter hun her. Elste trives nok best hjemme, men er også sosial da hun hiver seg med på alt vi gjør om det så er en kaffe hos en gamme bekjent, nabo, slekt, venner av oss. Anonymkode: 7e59d...eec
SPOCA Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke den yngste har mange, hinter vi på at hun kan be seg selv bort eller be noen svarer hun senere at de ikke kunne, men at de er med andre eller finner på noe uten hun. Så da sitter hun her. Elste trives nok best hjemme, men er også sosial da hun hiver seg med på alt vi gjør om det så er en kaffe hos en gamme bekjent, nabo, slekt, venner av oss. Anonymkode: 7e59d...eec Det er jo litt vanskelig å si. Ta en prat med henne, sånn forsiktig? Det kan jo være begge deler: at hun har lite venninner, men at hun faktisk foretrekker å være hjemme. Men det kan selvfølgelig være noe mer, og da kan det jo være fint å spørre henne.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 Høres litt ut som min kusine. Hun har hatt lite venner opp igjennom og tilbringer fremdeles tid med foreldrene sine langt utover det som er normalt for en 30-åring. Jeg hadde hest, så akkurat i hverdagen hadde jeg ikke tid til annet enn skole og stall (som forsåvidt også var en sosial ting). Men i helgene var jeg alltid ute på noe med venner på kveldstid. Men jeg var også "attpåklatt" i familien og hadde ikke lag med søsken. Mine eldre søsken var i følge mine foreldre ikke halvparten så sosial som jeg var i den alderen, men de hadde jo hverandre. Jentene dine har jo hverandre, og føler kanskje ikke på å måtte være så sosiale? Kanskje går de ikke så godt sammen med jevnaldrende, slik som min kusine? Anonymkode: 3ddca...d98 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Skrevet 27. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres litt ut som min kusine. Hun har hatt lite venner opp igjennom og tilbringer fremdeles tid med foreldrene sine langt utover det som er normalt for en 30-åring. Jeg hadde hest, så akkurat i hverdagen hadde jeg ikke tid til annet enn skole og stall (som forsåvidt også var en sosial ting). Men i helgene var jeg alltid ute på noe med venner på kveldstid. Men jeg var også "attpåklatt" i familien og hadde ikke lag med søsken. Mine eldre søsken var i følge mine foreldre ikke halvparten så sosial som jeg var i den alderen, men de hadde jo hverandre. Jentene dine har jo hverandre, og føler kanskje ikke på å måtte være så sosiale? Kanskje går de ikke så godt sammen med jevnaldrende, slik som min kusine? Anonymkode: 3ddca...d98 De har hverandre, bortsett fra at de alltid sitter hver for seg, hver sin musikk, hver sin netflix serie, prater lite osv Anonymkode: 7e59d...eec
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #12 Skrevet 27. mai 2020 Sønnen min på 17 er nesten bare hjemme. Nå som det har vært hjemmeskole har han omtrent ikke gått ut. Han var veldig sosial fram til han var ferdig på ungdomsskolen. På videregående har han nesten bare holdt seg hjemme. Han kuttet ut noen av vennene og har bare to han har hatt sporadisk kontakt med. Jeg har vært (og er) bekymret for dette, fordi jeg ikke forstår at han ikke er mer sosial. Selv sier han at han ikke er så sosial lenger og trives bedre hjemme. Han fungerer ok på skolen og ellers. Men jeg håper at han etterhvert vil bli mer sosial igjen og gå mer ut. Om ikke annet så må det jo skje mer etter videregående, med studier, jobb eller lignende. Kan jo ikke bli sittende på det rommet lenger da. Anonymkode: e4ee3...dbc
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #13 Skrevet 27. mai 2020 Har inntrykk at ungdom nå til dags sitter mye mere inne enn før. Jeg var jo ute med venner hele tiden. Vi brukte å dra med oss kassettspiller og spille mens vi gikk rundt i bygda. Festet mye og bare fant på sprell med andre ungdommer. Nå sitter de fleste inne å spiller eller netflix og er på mobilen. Veldig mange fester heller ikke og konsentrerer seg om studiene. Min sønn er litt sånn også og husker jeg var litt bekymret fordi jeg selv alltid var på farten. Men jeg tenkte at han fikk være som han er og orket ikke å pushe han til noe som ikke var han, på en måte. Tror denne generasjon ungdom er mye mer annerledes enn oss . De sosiale kodene lærer de vel via nettet og komuniserer veldig mye der. Litt synd at det er Anonymkode: d9fd9...3dc
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #14 Skrevet 27. mai 2020 Jeg er 20. I min omgangskrets er vi ganske sosiale. Blant annet er det spillkveld i dag og imorgen skal vi på fjelltur. I går var vi på kafé sammen. Da alle bodde i samme by var det festing nesten hver helg og vi var sammen nesten daglig. Tror ikke alle er så sosiale som oss da. F.eks samboeren min er ganske sosial, men mest på pcen når han gamer med venner. Anonymkode: 0d894...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå