AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Hvor mange dager hadde du mensen? Hvor store blødninger hadde du? Ble du raskt gravid eller hadde du problemer? Hva var problemet (om du vet)? Hadde du regelmessig mens? Hadde du blødninger mellom mens? Anonymkode: dea7d...72e
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Har pcos . Hadde sjelden mens, 3 ganger i året. Begynte på hormonbehandling. Fikk regelmessige sykluser. Prøvde i 4 år før vi søkte hjelp. Ble gravid på første prøveperiode uten hormoner, men mistet. Ble ikke gravid igjen, så da begynte jeg på hormoner etter 4 år. Ble da gravid på 3 prøveperiode, er gravid nå. Mensen min er veldig sparsommelig, og varer i ca 3-4 dager. Før behandling blødde jeg ved hard fysisk aktivitet, men det kom å av at jeg hadde sjelden mens, og det derfor hadde dannet seg et sår i livmora. Det er nå bra. Anonymkode: e8ab4...10a
tussi84 Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Før de siste 2 -3 årene har mensen vært ustabil pga pcos. Hadde mensen 2-4 ganger i året. Mensblødningen var minimal men varte i flere uker (Rekorden er 7 uker med mens, og 7 mnd uten mens). De siste årene derimot har jeg hatt mensen jevnlig, men jeg har lang syklus (38-40 dager), blør ca 4-5 dager og mye de første 2-3 dagene, deretter moderat. Har i løpet av den tiden vært gravid 4 ganger, men mistet 3 ganger. Er i mitt 4 svangerskap nå, og er halveis.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Min var helt uregelmessig 😅 Anonymkode: fa90d...0d2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Alltid hatt rm mens, men slet i flere år med å bli gravid, alle blodprøver var normal, normal eggløsning osv. Hadde syklus på 28-30 dager, blødde mye 2 første dagene, så lite i 3-4 dager. Fikk HSG skylling under røntgen etterhvert. Egglederne var trange, men åpnet seg under skylling. Blødningene ble betraktelig større etter da (måtte bruke nattbind på dagtid/bytte grønn tampong hver time), ble samtidig gravid veldig raskt etter skyllingen av egglederne:) Anonymkode: 955da...fad
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager hadde du mensen? Ca. 5 Hvor store blødninger hadde du? Jeg har pleid å ha ganske mye de to første dagene Ble du raskt gravid eller hadde du problemer? Hva var problemet (om du vet)? Ja. 0. forsøk, 1. forsøk og 4. forsøk på de tre barna jeg har Hadde du regelmessig mens? Ja Hadde du blødninger mellom mens? Nei Anonymkode: dea7d...72e Anonymkode: e5e48...36e
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Har endometriose med smerter. De største smertene dag 1 og 2, moderate smerter dag 3 og 4, blødning i en uke. Vanlig mengde blod. Brukte 2 år på å bli gravid, har hatt regelmessig mens med unntak av et par ganger, uten blødning mellom. Anonymkode: d3bec...6d8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager hadde du mensen? ca 3 dager Hvor store blødninger hadde du? Veldig lite. Fikk mindre blødning etter p-pilleslutt. Ble du raskt gravid eller hadde du problemer? Hva var problemet (om du vet)? Ble gravid 5 mnd etter p-pilleslutt. Hadde du regelmessig mens? Ja Hadde du blødninger mellom mens? Nei Anonymkode: dea7d...72e Anonymkode: bf42d...6a2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager hadde du mensen? Hvor store blødninger hadde du? Ble du raskt gravid eller hadde du problemer? Hva var problemet (om du vet)? Hadde du regelmessig mens? Hadde du blødninger mellom mens? Anonymkode: dea7d...72e Jeg har stort sett alltid hatt mensen med svak og veldig liten blødning og veldig kraftige menssmerter i 2-3 dager, sjeldent noe mer enn det. Siste mens før jeg ble gravid varte i underkant av 48 timer(ikke unormalt for min mens det heller, men ser for meg at dette endrer seg etter fødsel. Men det var veldig vondt, lå å vrei meg i smerter..) Var da jeg hadde den menstruasjonen at jeg og min samboer var på fest, og gikk inn for at vi ville prøve å få barn, aktivt. Vi hadde jo snakket mye om det, men det hadde stort sett bare vært for snakk. Så jeg handlet inn det jeg kunne av eggløsningstester, og 25 dager etter første mensdag fikk jeg positiv test. Jeg var så forberedt på at dette kom til å ta veldig lang tid, at jeg brukte veldig lang tid på å venne meg til tanken om at det gikk på første skudd. Rakk nesten å runde 4 mnd av svangerskapet før jeg begynte å ta det innover meg - og det tror jeg har noe med at jeg leste side opp og side ned på forumsiden for prøvere og ufrivillig Barnløse i flere måneder før vi faktisk gikk inn for å prøve. Kan vel ikke påstå at det er så mange positive som er glad på andres vegne inni der.. så det KAN ta lang tid, og det trenger ikke gjøre det.. det kommer når det skal. jeg vil påstå at jeg hadde regelmessig mens med to dager i + og -.. og jeg har aldri hatt problemer med mellomblødninger.. men vet om mange som sliter med mellomblødninger og likevel blir gravide fort. Ei venninne av meg blør ved hver eggløsning også. Anonymkode: 059df...2e6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange dager hadde du mensen? Hvor store blødninger hadde du? Ble du raskt gravid eller hadde du problemer? Hva var problemet (om du vet)? Hadde du regelmessig mens? Hadde du blødninger mellom mens? Anonymkode: dea7d...72e 1. Ca 5 dager 2. middels, trengte aldri gigabind og kun sånne medium tamponger første 3 dagene, deretter de små 3. Tok 5 mnd etter ppilleslutt å få en noenlunde stabil syklus, deretter ytterligere 6-7 mnd før spira satt 4. ja og nei, det regnes vel som regelmessig om det er +/-5 dager. Min var mellom 37-40 dager så avvik på +/3 dager på det meste når syklusen først ble «stabil» 5. Nei Anbefaler forresten VITEX kosttilskudd for alle som har uregelmessig syklus eller veldig lett PCO. Selges på bla iherb og funker virkelig etter 1-2 mnd bruk. Anonymkode: f4bdd...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå