AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Del Skrevet 27. mai 2020 Jeg våknet her om dagen av at jeg hadde et skikkelig "kink" i nakken. Fikk ikke snudd hode noe særlig eller tatt det ned på brystet. Nå fem dager senere er det fortsatt like vondt, bare at jeg får snudd hode mere, med store smerter. Våkner flere ganger i løpet av natten når smertestillende slutter og fungere av smertene som iler ned i skulderen fra nakken. Jeg kommer meg gjennom arbeidsdagen ved hjelp av 1000mg paracet hver 5 time. Er det flere som har opplevd at et "kink" har vart så lenge? Ble det bedre? Dro dere til lege, og kunne legen hjelpe? Anonymkode: 1d3e6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Del Skrevet 27. mai 2020 Ja jeg hadde det for ca 2 uker siden, varte i godt over en uke men ble litt bedre mot slutten. Var veldig vondt og snu seg i senga bla. Hjalp litt på dagen med voltarol og voltarol gel, og prøve å røre seg/tøye forsiktig. Jeg dro ikke til lege men vurderte det den første uka. Anonymkode: 3f52c...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Del Skrevet 27. mai 2020 Kan være en prolaps i nakken. Går i såfall over av seg selv i de fleste tilfeller, men om ikke kan du ta en MR av ryggraden Anonymkode: ced51...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Del Skrevet 27. mai 2020 Om det er sikkert at det kun er kink I nakken vil det forverres ved å være inaktiv. Jeg går alltid fjelltur om jeg har kink og da er det over neste dag. Anonymkode: 0a768...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aprikostwist Skrevet 27. mai 2020 #5 Del Skrevet 27. mai 2020 Har det ofte en ukes tid. Kjør pp med Pezosin (kjøpt pp helsekost) eller voltarol gel. God bedring😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Del Skrevet 27. mai 2020 Takk til alle som har tatt seg tid til å svare. Jeg skal prøve voltarengel, og tur. Glemte foresten å si at smerten har spredd seg til øvre skulder, og delvis neddover armen. Samtidig har jeg et ganske stort rødt/lilla merke på skulderen nærmere ryggraden. Tror jeg reiser til legen i morgen hvis det ikke har bedret seg litt, og hvis voltaren ikke hjelper stort mere enn paraceten. Anonymkode: 1d3e6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Del Skrevet 27. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg hadde det for ca 2 uker siden, varte i godt over en uke men ble litt bedre mot slutten. Var veldig vondt og snu seg i senga bla. Hjalp litt på dagen med voltarol og voltarol gel, og prøve å røre seg/tøye forsiktig. Jeg dro ikke til lege men vurderte det den første uka. Anonymkode: 3f52c...08f Godt å høre at det ble bedre. Hadde du også smerter i skulder og arm? Anonymkode: 1d3e6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Del Skrevet 27. mai 2020 Hva med å ta en tur til kiropraktoren? Anonymkode: 19e25...9fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Del Skrevet 27. mai 2020 58 minutter siden, Aprikostwist skrev: Har det ofte en ukes tid. Kjør pp med Pezosin (kjøpt pp helsekost) eller voltarol gel. God bedring😊 Tusen takk😊. Skal prøve det du anbefaler. Er smerten da isolert i nakke/ øvre rygg. Eller opplever du smerter i skulderen også, eller nummenhet i armen? Anonymkode: 1d3e6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 27. mai 2020 #10 Del Skrevet 27. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk til alle som har tatt seg tid til å svare. Jeg skal prøve voltarengel, og tur. Glemte foresten å si at smerten har spredd seg til øvre skulder, og delvis neddover armen. Samtidig har jeg et ganske stort rødt/lilla merke på skulderen nærmere ryggraden. Tror jeg reiser til legen i morgen hvis det ikke har bedret seg litt, og hvis voltaren ikke hjelper stort mere enn paraceten. Anonymkode: 1d3e6...307 Du må til fysioterapeut, legen kan ikke gjøre noe annet enn å skrive resepter. Du trenger ikke henvisning til fysioterapeut lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Del Skrevet 27. mai 2020 11 minutter siden, Anne 69 skrev: Du må til fysioterapeut, legen kan ikke gjøre noe annet enn å skrive resepter. Du trenger ikke henvisning til fysioterapeut lenger Du har vell kanskje rett i det ja... Hvis det bare er et skikkelig "kink", og ikke noe underliggende. Jeg sendte epost til den lokale kiropraktoren nå, forklarte symptomene kort, og spurte når han hadde ledig time. Anonymkode: 1d3e6...307 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #12 Del Skrevet 27. mai 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Godt å høre at det ble bedre. Hadde du også smerter i skulder og arm? Anonymkode: 1d3e6...307 Ja begge skuldre iallefall men tror ikke det var så mye i arm. Det merket synes jeg høres litt skummelt ut da så hadde nok fått meg hastetime til fastlege, fysio kan vente en dag tenker jeg? De tøyer og bøyer jo også og det kan man prøve selv. Godt tips med tur, voltarol og aktivitet for å løse opp tror jeg egentlig er det beste. Jeg lurte også på prolaps, men googlet meg frem til at prolaps i nakke var noe de færreste i det hele tatt kjente (altså ikke vondt), så utelukket det 😛 Anonymkode: 3f52c...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #13 Del Skrevet 27. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg våknet her om dagen av at jeg hadde et skikkelig "kink" i nakken. Fikk ikke snudd hode noe særlig eller tatt det ned på brystet. Nå fem dager senere er det fortsatt like vondt, bare at jeg får snudd hode mere, med store smerter. Våkner flere ganger i løpet av natten når smertestillende slutter og fungere av smertene som iler ned i skulderen fra nakken. Jeg kommer meg gjennom arbeidsdagen ved hjelp av 1000mg paracet hver 5 time. Er det flere som har opplevd at et "kink" har vart så lenge? Ble det bedre? Dro dere til lege, og kunne legen hjelpe? Anonymkode: 1d3e6...307 Hva har du gjort for at det skal bli bedre, da? En «kink» er jo et resultat av feilbelastning. Enten brått eller over tid. I begge tilfeller må du først identifisere og slutte med feilbelastningen, så roe ned området med hvile og deretter (noen timer til noen dager etter skaden) begynne med egentrening. Uten at du gjør noe så vil du oppleve bedring fordi kroppen er ung frem til du er 25-34 alt etter hvor trent du er. Etter det er sannsynligheten for at kinken blir permanent stadig økende, og på et tidspunkt når du bikker 50-60 så vil det kreve stor innsats å bli bra igjen. Anonymkode: 5b47a...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 27. mai 2020 #14 Del Skrevet 27. mai 2020 Jeg trodde jeg hadde kink, men det gikk ikke over. Fikk sterke smertestillende av legen og ble sykemeldt. Smertene vedvarte, og spredte seg etterhvert nedover armen og helt ned i hånda. mistet følelsen i tommel og pekefinger. Viste seg å være to prolapser i nakken. Ble et kjør som varte i over ett år med sykemelding, trening hos fysio, medisiner, kontroller på nevrologisk på sykehuset osv. Så hvis det ikke går over om noen dager så kom deg til legen og få satt i gang prosessen så fort som mulig, for det kan bli veldig tidkrevende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodomodo Skrevet 27. mai 2020 #15 Del Skrevet 27. mai 2020 Hei! Jeg hadde selv kink i nakken, vart en ukes tid før det gikk over. Jeg klarte ikke å sitte eller stå, og fikk helt vilt vonde smerter, men det går nok over om et par dager:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #16 Del Skrevet 28. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har du gjort for at det skal bli bedre, da? En «kink» er jo et resultat av feilbelastning. Enten brått eller over tid. I begge tilfeller må du først identifisere og slutte med feilbelastningen, så roe ned området med hvile og deretter (noen timer til noen dager etter skaden) begynne med egentrening. Uten at du gjør noe så vil du oppleve bedring fordi kroppen er ung frem til du er 25-34 alt etter hvor trent du er. Etter det er sannsynligheten for at kinken blir permanent stadig økende, og på et tidspunkt når du bikker 50-60 så vil det kreve stor innsats å bli bra igjen. Anonymkode: 5b47a...328 Jeg har vell egentlig ikke gjort noe med "kinket" nei. Jeg er vandt med fra tidligere at det går over av seg selv etter 1-2 dager, uten egeninnsats. Kom som lyn fra klar himmel, en dag jeg våknet. Så er vell en brå overbelastning da. Hva mener du spesifikt med egentrening da🙂? Er redd for å belaste feil. Det er jo så uforskamma smertefullt å bevege hode bare noen millimeter. Er i slutten av 20åra foresten.. Anonymkode: 1d3e6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #17 Del Skrevet 28. mai 2020 12 timer siden, Dodomodo skrev: Hei! Jeg hadde selv kink i nakken, vart en ukes tid før det gikk over. Jeg klarte ikke å sitte eller stå, og fikk helt vilt vonde smerter, men det går nok over om et par dager:) Hei. Så godt å høre at det gikk over. Jeg synes også at smertene er helt vilt ille.Gråt nesten av smerte i går kveld, på tross av at jeg fikk voltarol gel av naboen, og knaska paracet som en gal 🙈 Anonymkode: 1d3e6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #18 Del Skrevet 28. mai 2020 12 timer siden, Candiru skrev: Jeg trodde jeg hadde kink, men det gikk ikke over. Fikk sterke smertestillende av legen og ble sykemeldt. Smertene vedvarte, og spredte seg etterhvert nedover armen og helt ned i hånda. mistet følelsen i tommel og pekefinger. Viste seg å være to prolapser i nakken. Ble et kjør som varte i over ett år med sykemelding, trening hos fysio, medisiner, kontroller på nevrologisk på sykehuset osv. Så hvis det ikke går over om noen dager så kom deg til legen og få satt i gang prosessen så fort som mulig, for det kan bli veldig tidkrevende. Huff, jeg syns synd på deg som måtte gjennom alt det der. Håper du ble helt god til slutt. Var smertene bare på den ene siden foresten? Skal komme meg til lege hvis det ikke er tegn til bedring i dag heller. Og det er det forsovidt ikke enda. Anonymkode: 1d3e6...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 28. mai 2020 #19 Del Skrevet 28. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff, jeg syns synd på deg som måtte gjennom alt det der. Håper du ble helt god til slutt. Var smertene bare på den ene siden foresten? Skal komme meg til lege hvis det ikke er tegn til bedring i dag heller. Og det er det forsovidt ikke enda. Anonymkode: 1d3e6...307 Det var bare på den ene siden ja, det er veldig sjeldent at det blir prolaps på to sider, men det kan skje. Jeg ble helt fin igjen, jeg har bare litt dårlig bevegelighet nå. Stiv liksom, men ikke vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå