Gå til innhold

Farge på stuen som passer til grå sofa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Kjøpte nylig en relativt ny leilighet. Har åpen stue/kjøkken-løsning hvor vegger, tak og kjøkken er helt hvitt, og litt kontrast trengs. Malte først et par vegger i en varm gråfarge, men denne passer ikke sammen med min lysegrå sofa. Ellers er også fargen på gulvet varm, og redd den vil se oransje ut sammen med grønn for eksempel. Rommet har store vindu, så får inn mye naturlig lys.

Noen som kan anbefale noen farger dere tror ville passet?

Anonymkode: c91bb...7cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Northern mystic 🌿

Anonymkode: 9257a...a68

AnonymBruker
Skrevet

Deco blue 🤩

Anonymkode: 5c955...c4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syrin har den fargen sjøl og er helt super. Maleren sa det var typisk dame leilighet 😄 

Anonymkode: 73019...e97

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på om du liker lyse eller mørke vegger. Jeg orker ikke at alt er mørkegrått. Den fargen suger energien ut av meg. Jeg har grå hjørnesofa og hvite vegger. En vegg er malt i minty breeze. Dette fungerer for meg. 

Anonymkode: d0d45...a85

AnonymBruker
Skrevet

Okergult.

Anonymkode: 72532...87d

Skrevet

Vi hadde og hvite vegger og grå sofa. Vi malte to av veggene med St. Pauls blue og er kjempefornøyd med den 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lysegrå sofa og Kveldshimmel på alle veggene. Veldig fornøyd

Anonymkode: 030f5...322

AnonymBruker
Skrevet

Vi har grå sofa og minty breeze på veggen bak. Passer fint og vi ville ha noe lyst, men om jeg skulle hatt det mørkt ville jeg valgt en mørk blå. 

Anonymkode: 04bfa...e49

AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2020 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Hei!

Kjøpte nylig en relativt ny leilighet. Har åpen stue/kjøkken-løsning hvor vegger, tak og kjøkken er helt hvitt, og litt kontrast trengs. Malte først et par vegger i en varm gråfarge, men denne passer ikke sammen med min lysegrå sofa. Ellers er også fargen på gulvet varm, og redd den vil se oransje ut sammen med grønn for eksempel. Rommet har store vindu, så får inn mye naturlig lys.

Noen som kan anbefale noen farger dere tror ville passet?

Anonymkode: c91bb...7cc

Absolutt alt bortsett fra grått vil passe til grått. Så slå deg løs, Ts. Personlig ville jeg gått for noe i mørkere tonering enn årets motefarger (en blir veldig lei av pasteller og klare farger, men ikke så raskt lei av mer mettede farger en har vært raus med pigmentene i). 

Jeg har selv en varm tretone på gulvet, og den ser ikke oransje ut sammen med grønn. Men det er en grønntone i nærheten av butinox sin storby. Grønn passer veldig godt med tre, særlig teak etc.

Anonymkode: 969a4...4dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt blå farge 👍

Anonymkode: b8b84...442

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fargen "exhale" i stuen, ønsket en tydelig farge men har veldig mørke gulv så kunne ikke ha for mørk. Synes den er perfekt, har litt mørkere grå sofa :)

Anonymkode: 7cc8f...455

AnonymBruker
Skrevet

Har deco blue, grå sofa, grå spisestulestoler og alt hvit av bokhyller, spisebord, småbord. Veldig kontrastfylt, også kan jeg ha hvilken gardiner jeg vil. Passer alt fra smaragdgrønt til rosa.

Anonymkode: 742b3...b9c

AnonymBruker
Skrevet

Vi har deco blue på en kontrastvegg i stua med sofaen, og de to kler hverandre utrolig bra! På de andre veggene har vi comfort grey, som er fin til sofaen, men litt kjedelig hvis vi bare hadde hatt den. Har også lysegrå(svakt beige) gardiner til sofaen og deco blue, utrolig fine sammen! 

Anonymkode: 066d4...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Har grønne vegger og varmt gult tregulv, ser ikke orange ut :)

Anonymkode: 4ff11...e76

AnonymBruker
Skrevet

Vi har grå sofa og Industrial blue :) veldig fornøyd!! 

Anonymkode: e0537...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...