AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Del Skrevet 27. mai 2020 Hei! Skal ha privatisteksamen på fredag, men jeg begynner å bli syk. Kan man få utsatt privatisteksamen? Hvor lenge blir det i såfall utsatt? Eller må jeg ta ny eksamen til høsten? For da kommer jeg garantert ikke til å huske alt jeg har gjort i vår (har gått på Sonans) Anonymkode: 22f76...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjeud Skrevet 27. mai 2020 #2 Del Skrevet 27. mai 2020 Du må dessverre vente til høsten, om du har legeerklæring slipper du å betale eksamensavgiften på nytt. Om du faktisk er syk anbefaler jeg deg å sende legeerklæring, om du ikke er syk men har prestasjonsangst anbefaler jeg deg å dra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Del Skrevet 27. mai 2020 Je vet ikke... men ang Sonans, har du hatt klasseromsundervisning eller nettstudie? Og er du fornøyd med det? Anonymkode: 9c721...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Del Skrevet 27. mai 2020 Hva skal du ha eksamen i, er det muntlig eller skriftlig? Du kan i utgangspunktet kun få den utsatt til høsten, der du ikke betaler eksamensavgift på nytt dersom du har legeerklæring. Men dersom du skal ha muntlig eksamen, kaaanskje de kan være litt flex mtp situasjonen? I utgangspunktet ville jeg ikke ha trodd det, men de har jo flyttet de muntlige eksamenene som skulle vært helt i begynnelsen av eksamensperioden. Anonymkode: 9be35...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Del Skrevet 27. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Je vet ikke... men ang Sonans, har du hatt klasseromsundervisning eller nettstudie? Og er du fornøyd med det? Anonymkode: 9c721...ff8 Jeg er ikke ts, men kan svare likevel. Har tatt et fag med nettundervisning dette halvåret. Synes at selve nettkurset er helt ok lagt opp, men sånn egentlig er det bare noen videoer og sammendrag der det sies/står akkurat det samme som i boka. Sikkert veldig greit for de som foretrekker å få det forklart/lest opp på video, men jeg fikk ikke så mye utbytte av akkurat dette. Webinarene har vært mangelfulle. Det er feks noen kapitler vi ikke har gått gjennom, fordi vi kun har så-så mange webinarer lagt opp. Etter at ordinær klasseromsundervisning ble flyttet til nett, har kvaliteten på webinarene blitt mye bedre (vi nettelever fikk tilgang til klasseromelevenes webinarer). De er mye mer utfyllende og detaljerte. Det ble blant annet satt av tid til å gjøre oppgaver og gjennomgang av disse i webinaret. Jeg har hatt godt utbytte av å ha en lærer som er tilgjengelig omtrent hver dag. Han har svart godt på spørsmål, og vært rask med å rette oppgaver jeg har sendt inn. Har totalt sett inntrykk av at klasseromsundervisningen er mye bedre, og vil derfor anbefale det over nettundervisning. Jeg ville i utgangspunktet ha klasseromsundervisning, men de tilbyr ikke det i faget jeg har tatt i byen jeg bor i. Når det er sagt, kan det hende at nettundervisning i andre fag enn det jeg har tatt, er bedre. Faget jeg tar er ikke så utbredt og vanlig å ta, virker det som (geofag 2). Anonymkode: 9be35...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Del Skrevet 27. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ts, men kan svare likevel. Har tatt et fag med nettundervisning dette halvåret. Synes at selve nettkurset er helt ok lagt opp, men sånn egentlig er det bare noen videoer og sammendrag der det sies/står akkurat det samme som i boka. Sikkert veldig greit for de som foretrekker å få det forklart/lest opp på video, men jeg fikk ikke så mye utbytte av akkurat dette. Webinarene har vært mangelfulle. Det er feks noen kapitler vi ikke har gått gjennom, fordi vi kun har så-så mange webinarer lagt opp. Etter at ordinær klasseromsundervisning ble flyttet til nett, har kvaliteten på webinarene blitt mye bedre (vi nettelever fikk tilgang til klasseromelevenes webinarer). De er mye mer utfyllende og detaljerte. Det ble blant annet satt av tid til å gjøre oppgaver og gjennomgang av disse i webinaret. Jeg har hatt godt utbytte av å ha en lærer som er tilgjengelig omtrent hver dag. Han har svart godt på spørsmål, og vært rask med å rette oppgaver jeg har sendt inn. Har totalt sett inntrykk av at klasseromsundervisningen er mye bedre, og vil derfor anbefale det over nettundervisning. Jeg ville i utgangspunktet ha klasseromsundervisning, men de tilbyr ikke det i faget jeg har tatt i byen jeg bor i. Når det er sagt, kan det hende at nettundervisning i andre fag enn det jeg har tatt, er bedre. Faget jeg tar er ikke så utbredt og vanlig å ta, virker det som (geofag 2). Anonymkode: 9be35...300 Takk for svar! Jeg har selv benyttet nettkurset til askundervisning, har ikke fått så mye utbytte av det, annet enn oversikt over pensum. Så vurderer nå Sonans, men tror nok jeg skal ta det som klasseromsundervisning om det åpner for det til høsten. Det koster jo en del, men det er sikkert verdt det da.... Anonymkode: 9c721...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Del Skrevet 27. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal du ha eksamen i, er det muntlig eller skriftlig? Du kan i utgangspunktet kun få den utsatt til høsten, der du ikke betaler eksamensavgift på nytt dersom du har legeerklæring. Men dersom du skal ha muntlig eksamen, kaaanskje de kan være litt flex mtp situasjonen? I utgangspunktet ville jeg ikke ha trodd det, men de har jo flyttet de muntlige eksamenene som skulle vært helt i begynnelsen av eksamensperioden. Anonymkode: 9be35...300 Det går ikke å flytte muntlig heller. Det er jo flere enn en kandidat som skal ha eksamen og to sensorer må møte, vakt må organiseres. Skriftlig selvsagt ikke. Eksamen utarbeides to ganger i året. Anbefaler godt kosthold og varme klær, så du ikke blir dårligere, men klarer å gjennomføre. Anonymkode: 0ada0...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Del Skrevet 27. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det går ikke å flytte muntlig heller. Det er jo flere enn en kandidat som skal ha eksamen og to sensorer må møte, vakt må organiseres. Skriftlig selvsagt ikke. Eksamen utarbeides to ganger i året. Anbefaler godt kosthold og varme klær, så du ikke blir dårligere, men klarer å gjennomføre. Anonymkode: 0ada0...1fd Det skader ikke å ringe inn å høre, kan hende de viser fleksibilitet med tanke på situasjonen når det kommer til muntlig eksamen. I hvertfall hvis det er slik at man ikke er ordentlig syk, men har milde symptomer som man vanligvis ville gått på eksamen med uansett. Sa aldri at det kan være mulighet for å flytte skriftlig eksamen, det er jo åpenbart at det ikke går. Anonymkode: 9be35...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Del Skrevet 27. mai 2020 45 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg har selv benyttet nettkurset til askundervisning, har ikke fått så mye utbytte av det, annet enn oversikt over pensum. Så vurderer nå Sonans, men tror nok jeg skal ta det som klasseromsundervisning om det åpner for det til høsten. Det koster jo en del, men det er sikkert verdt det da.... Anonymkode: 9c721...ff8 Tenker at det nok kan være verdt det for motivasjonens del, og gjerne hvis det er et fag man i utgangspunktet synes er vanskelig. Det er veldig mange fag det finnes en haug med gratis undervisning til på nettet, særlig de standard studiespesialiseringsfagene. Det kan være verdt det å sjekke opp hva som finnes av gratis undervisning først Anonymkode: 9be35...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Del Skrevet 27. mai 2020 Du får ikke tatt igjen eksamen dette semesteret nei, men du får pengene tilbake og kan melde deg opp på nytt til høsten. Jeg ble dessverre syk til min muntlige sist uke. Ringte først eksamenskontoret og sa fra, spurte om hvordan de ville gjøre det med legeerklæring, da fikk jeg beskjed om at de ikke trenger legeerklæring denne våren pga korona, da legesentrene har nok å gjøre. Så fikk jeg tilbake pengene nå på mandag Anonymkode: 2431c...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Del Skrevet 27. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg har selv benyttet nettkurset til askundervisning, har ikke fått så mye utbytte av det, annet enn oversikt over pensum. Så vurderer nå Sonans, men tror nok jeg skal ta det som klasseromsundervisning om det åpner for det til høsten. Det koster jo en del, men det er sikkert verdt det da.... Anonymkode: 9c721...ff8 Hvilke fag har du tatt? Har selv tatt påbygg som privatist dette skoleåret og har brukt ask til både historie, naturfag, matte og norsk. Har fått 6 på his, nat, og norsk muntlig. Har sjekket løsningsforslag i matte og regner med å få 5 der. Hovedmål og sidemål gikk også bra. Hva er det du savner siden du sier du ikke fikk utbytte? Jeg synes opplegget var knallbra i mine fag. Er 35 år i år og har ikke sittet på skolebenken siden jeg var ferdig med yrkesfag for 16 år siden. Ville aldri verden klart meg så bra uten deres opplegg. Å kunne se videoene om og om igjen mange ganger, ta quiser og lese det samme i boka flere ganger har vært alfa og omega for å få pensumet inn for min del. Men det kommer kanskje an på hvilke fag du har tatt? Anonymkode: 7a0fa...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #12 Del Skrevet 27. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Skal ha privatisteksamen på fredag, men jeg begynner å bli syk. Kan man få utsatt privatisteksamen? Hvor lenge blir det i såfall utsatt? Eller må jeg ta ny eksamen til høsten? For da kommer jeg garantert ikke til å huske alt jeg har gjort i vår (har gått på Sonans) Anonymkode: 22f76...a1d Du må ta ny til høsten. Jeg ville tatt hostesaft og nesespray og knasket litt paracet og satset på at det gikk bra. Skylde på allergi om noen kommenterer, ikke hoste og ikke ta på noe som ikke blir spritet. Det dummeste du gjør er å ringe inn, da får du garantert ikke komme. Anonymkode: 7a0fa...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå