AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 hei! Jeg skal på jobbintervju på fredag for Hamburgerkjeden MAX. Jeg ønsker virkelig å få denne jobben, og jeg forbereder meg alt jeg kan. Det er 8 ledige stillinger og det hadde betydd utrolig mye for meg å kunne få denne jobben. Har dere noe tips til hvordan man sikrer seg en jobb for en fastfood restaurant? Hvordan skille seg ut i mengden og få arbeidsgiver til å velge meg? Dessuten ønsker jeg å bekrefte klokkeslettet jeg skal på intervju, det er vel ingenting negativt? Når arbeidsgiver kontaktet meg var det litt vanskelig å høre, så vil bare være helt på den sikre siden Anonymkode: 65bfc...ad0
Kalevala Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Det er bare positivt å ta kontakt for å bekrefte tidspunktet om du er usikker på det. Ellers ser de nok etter noen som deg, som virkelig vil. Der har du allerede et fortrinn, hvis du klarer å vise det. Hvis de spør hvorfor du ønsker deg denne jobben, legg vekt på de tingene som kommer dem til gode. De er ikke interessert i å høre at du trenger penger, eller at du synes det er en fin erfaring å ta med seg, eller at arbeidsplassen ligger så nærme huset ditt. Fortell f.eks. at du liker å gi service, at det gjør deg glad. At du liker litt stress, det gjør deg motivert og våken. Skap god stemning på intervjuet, ikke ved å skravle dem i senk, men ved å være vennlig og interessert. Le eller smil litt hvis de drar en vits. Hvis du blir usikker på hva de mener med et spørsmål, bare spør. Huske at de bare er vanlige mennesker. Ønsker deg masse lykke til! 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 27 minutter siden, Kalevala skrev: Det er bare positivt å ta kontakt for å bekrefte tidspunktet om du er usikker på det. Ellers ser de nok etter noen som deg, som virkelig vil. Der har du allerede et fortrinn, hvis du klarer å vise det. Hvis de spør hvorfor du ønsker deg denne jobben, legg vekt på de tingene som kommer dem til gode. De er ikke interessert i å høre at du trenger penger, eller at du synes det er en fin erfaring å ta med seg, eller at arbeidsplassen ligger så nærme huset ditt. Fortell f.eks. at du liker å gi service, at det gjør deg glad. At du liker litt stress, det gjør deg motivert og våken. Skap god stemning på intervjuet, ikke ved å skravle dem i senk, men ved å være vennlig og interessert. Le eller smil litt hvis de drar en vits. Hvis du blir usikker på hva de mener med et spørsmål, bare spør. Huske at de bare er vanlige mennesker. Ønsker deg masse lykke til! Tusen takk for masse gode tips Hilsen ts Anonymkode: 65bfc...ad0
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Om du er så gira på en jobb på en hamburgerresutrant så har du sannsynligvis allerede en fordel over de fleste som søker Anonymkode: 1c43a...f44 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Som oven før nevner entusiasme teller bra inn, litt overli høflig er og positiv. Takk om du blir tilbud noe, takk for intervju og vær genrelt en solstråle. Nå skriver du ikke om type stilling men dette er Igjen ganger for kassa stillinger. Klede deg pent men litt nøytralt. Mange kjeder har forbud mot falske negler og falske vipper. Anonymkode: 3fb41...767
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Jeg ville ikke ha tatt kontakt om tidspunkt for intervju hvis du egentlig vet det og bare ønsker å forsikre deg. Det kan gi et dårlig inntrykk om at du ikke fulgte med da du fikk informasjonen. 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du er så gira på en jobb på en hamburgerresutrant så har du sannsynligvis allerede en fordel over de fleste som søker Anonymkode: 1c43a...f44 Slike steder får ekstremt mange søkere, og det er mange motiverte søkere. Det er ganske hard konkurranse på slike steder, og det viktigste er faktisk erfaring fra servicebransjen, spesielt lignende serveringssteder. Anonymkode: 5fba2...f88 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Mange gode tips her. Angående tidspunktet kan du ringe/ sende mail og si at du har skrevet sånn og sånn klokkeslett på din timeplan og ville bare dobbeltsjekke om det stemmer Anonymkode: 73146...911
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Slike steder får ekstremt mange søkere, og det er mange motiverte søkere. Det er ganske hard konkurranse på slike steder, og det viktigste er faktisk erfaring fra servicebransjen, spesielt lignende serveringssteder. Anonymkode: 5fba2...f88 Hvorfor tror du de er motiverte? Det er en drittjobb med lav status. Tror du lar deg lure av gode skuespillere her Anonymkode: 1c43a...f44
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du de er motiverte? Det er en drittjobb med lav status. Tror du lar deg lure av gode skuespillere her Anonymkode: 1c43a...f44 Fordi de er motiverte for å få seg en jobb og få penger. Det er en jobb som ikke krever utdanning, derfor er det enorme søkertall. Anonymkode: 5fba2...f88
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du de er motiverte? Det er en drittjobb med lav status. Tror du lar deg lure av gode skuespillere her Anonymkode: 1c43a...f44 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de er motiverte for å få seg en jobb og få penger. Det er en jobb som ikke krever utdanning, derfor er det enorme søkertall. Anonymkode: 5fba2...f88 Ja, mange er nok motivert for å få penger, og det er jo noe jeg selv ønsker også. Men jeg syns denne bransjen også kan gi meg verdifull erfaring for senere i livet og MAX er en kjede som virkelig har spredt seg til mange land noe som motiverer meg. Jeg har litt erfaring fra klesbutikk og som ''hjelper'' på apotek så jeg har fått innsikt i kundeservice, jobbe under tidspress, være ansvarlig osv. Hilsen TS Anonymkode: 65bfc...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Skrevet 27. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ikke ha tatt kontakt om tidspunkt for intervju hvis du egentlig vet det og bare ønsker å forsikre deg. Det kan gi et dårlig inntrykk om at du ikke fulgte med da du fikk informasjonen. Slike steder får ekstremt mange søkere, og det er mange motiverte søkere. Det er ganske hard konkurranse på slike steder, og det viktigste er faktisk erfaring fra servicebransjen, spesielt lignende serveringssteder. Anonymkode: 5fba2...f88 Jeg er ganske sikker på at jeg skal komme 14.15 nå på fredag, men som jeg sa så hørte jeg litt dårlig pga av bråk i andre enden. Derfor ønsker jeg bare å dobbelsjekke riktig tidspunkt, hvorfor skulle det være et dårlig inntrykk det er vel bedre å være sikker og spørre en gang for mye enn for lite? Da viser jeg jo at jeg dobbeltsjekker fordi det virkelig er viktig for meg? Hilsen ts Anonymkode: 65bfc...ad0
Kalevala Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en drittjobb med lav status Ikke for ungdom som skal ha sin første jobb. For dem er det ofte en drømmejobb. 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ganske sikker på at jeg skal komme 14.15 nå på fredag, men som jeg sa så hørte jeg litt dårlig pga av bråk i andre enden. Derfor ønsker jeg bare å dobbelsjekke riktig tidspunkt, hvorfor skulle det være et dårlig inntrykk det er vel bedre å være sikker og spørre en gang for mye enn for lite? Da viser jeg jo at jeg dobbeltsjekker fordi det virkelig er viktig for meg? Hilsen ts Anonymkode: 65bfc...ad0 Fordi du burde ha fått det med deg skikkelig i første omgang. Hvis du var usikker burde du ha bekreftet tidspunktet der og da. Anonymkode: 5fba2...f88
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Skrevet 28. mai 2020 23 minutter siden, Kalevala skrev: Ikke for ungdom som skal ha sin første jobb. For dem er det ofte en drømmejobb. Jepp, jeg er kun 17 år gammel så det er ikke lett å få jobb særlig mange steder.. Hilsen ts Anonymkode: 65bfc...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #15 Skrevet 28. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi du burde ha fått det med deg skikkelig i første omgang. Hvis du var usikker burde du ha bekreftet tidspunktet der og da. Anonymkode: 5fba2...f88 Det var jo ikke særlig lett når jeg ble så overrasket.. Ts Anonymkode: 65bfc...ad0
Kalevala Skrevet 29. mai 2020 #16 Skrevet 29. mai 2020 22 timer siden, Kalevala skrev: Ikke for ungdom som skal ha sin første jobb. For dem er det ofte en drømmejobb. 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, jeg er kun 17 år gammel så det er ikke lett å få jobb særlig mange steder.. Hilsen ts Det er en super førstegangsjobb som vil gi deg mye god erfaring. Ikke hør på hva gretne anonyme gubber sier. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #17 Skrevet 29. mai 2020 1 time siden, Kalevala skrev: Det er en super førstegangsjobb som vil gi deg mye god erfaring. Ikke hør på hva gretne anonyme gubber sier. Tusen takk Anonymkode: 65bfc...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå