Gjest Valhalla Skrevet 28. juni 2005 #1 Skrevet 28. juni 2005 Er det noen som har lest dette bladet som narkomane skal selge? Det virker som en god ide, er det interesant? Skal kjøpes når jeg ser det.
Milo Minderbinder Skrevet 28. juni 2005 #2 Skrevet 28. juni 2005 Hmmmmmmm........ Nytt for meg når du forteller det. Har du hørt noe om hva slags profil det skal ha? Blir det, for å sette det på spissen, en "oss narkomane imellom"-blekke? Er det kun Oslo, eller........... Bor i Stavanger selv..
Gjest Valhalla Skrevet 28. juni 2005 #3 Skrevet 28. juni 2005 Det er for Oslo. De holder på å rekrutere og skal ha 60 narkomane selgere. De kjøper bladet for 20 og selger for 40. Det jeg fikk med meg var en historie om "Eika" og en narkoman som hadde skrevet noe om seg selv tenker jeg. Det selges allerede så håpte noen hadde kjøpt det.
Tusenfryd Skrevet 29. juni 2005 #4 Skrevet 29. juni 2005 Det fikk veldig bra kritikker i Aftenposten morgen i dag. Skal ikke til byen i dag, men vil gjerne lese det. Det er et genialt tiltak! Snakk om å øke menneskeverdet til uheldige fugler.
Gjest Melk Skrevet 29. juni 2005 #5 Skrevet 29. juni 2005 Kjøpte det i går. Mange flotte bilder. Har ikke lest hele enda, men så ut til å være bra kvalitet. Dikt, utdrag fra kjente bøker, intervju med de som jobbet i felten, intervju med tigger, restaurantanmeldelse av Blå Kors osv. Et veldig bra tiltak, og jeg tror nok jeg av prinsipp skal fortsette å kjøpe det, siden jeg meget sjelden gir til tiggere.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2005 #6 Skrevet 29. juni 2005 Ja, det skal jeg kjøpe. Det hørtes veldig bra ut. Heldigvis for meg bor jeg i Oslo snart, men hva med alle de narkomane i Trondhein og ellers, skal de ikke selge de da???
Gjest Valhalla Skrevet 29. juni 2005 #7 Skrevet 29. juni 2005 Fritt frem å lage et for Trondheim eller de kanskje utvider. Hvis de tjener gode penger så blir det sikkert utvidet til andre byer.
Gjest Daniella_ Skrevet 29. juni 2005 #8 Skrevet 29. juni 2005 Aldri hørt om, men kunne gjerne tenke meg å kjøpe det hvis det går til en god sak.
Gjest Valhalla Skrevet 29. juni 2005 #9 Skrevet 29. juni 2005 Det går til de som lager bladet og de som selger det, de narkomane, som en jobb. De må vel skatte av inntekten også vel?
Gjest lureri og fanteri Skrevet 29. juni 2005 #10 Skrevet 29. juni 2005 Hva om de ikke får solgt dette bladet da? Da har de brukt opp de få kr. de hadde til tull og fanteri. Lurer på hvem som sitter igjen med fortjenesten; noen som skal sko seg på de svake....
Sin Skrevet 29. juni 2005 #11 Skrevet 29. juni 2005 Hva om de ikke får solgt dette bladet da? Da har de brukt opp de få kr. de hadde til tull og fanteri. Lurer på hvem som sitter igjen med fortjenesten; noen som skal sko seg på de svake.... http://www.aftenposten.no/kul_und/article1069907.ece
Lillesøster Skrevet 29. juni 2005 #12 Skrevet 29. juni 2005 http://www.lysfontenen.no/index.php?id=for...572b6fcf#183927
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. juni 2005 #13 Skrevet 29. juni 2005 Hva om de ikke får solgt dette bladet da? Da har de brukt opp de få kr. de hadde til tull og fanteri. Lurer på hvem som sitter igjen med fortjenesten; noen som skal sko seg på de svake.... De som sitter igjen med fortjenesten blir da selvfølgelig de som har solgt bladene til de som skal selge de på gata. Slik er det med alle investeringer, noe sjanse er det å ta.
Gjest Melk Skrevet 30. juni 2005 #14 Skrevet 30. juni 2005 Lurer på hvem som sitter igjen med fortjenesten; noen som skal sko seg på de svake.... All fortjeneste skal gå til fattige, bladet har ikke lov til å binde seg til investorer som krever utbytte. Det ligger i reglene for den internasjonale foreningen for gateaviser som selges av tiggere, som de ønsker å bli medlem av.
Gjest lurven Skrevet 30. juni 2005 #15 Skrevet 30. juni 2005 så noen narkomane som solgte i dag.. lurte på om jeg skulle kjøpe men, men vet jo ikke hva som står i det bladet
Gjest Melk Skrevet 30. juni 2005 #16 Skrevet 30. juni 2005 så noen narkomane som solgte i dag.. lurte på om jeg skulle kjøpe men, men vet jo ikke hva som står i det bladet Hva med å *trommevirvel* kjøpe et for å sjekke det ut? 40 kr er liksom ikke alfa og omega for de flestes økonomi.... Stof forøvrig noe om innholdet i Aftenposten i går.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juni 2005 #17 Skrevet 30. juni 2005 All fortjeneste skal gå til fattige, bladet har ikke lov til å binde seg til investorer som krever utbytte. Det ligger i reglene for den internasjonale foreningen for gateaviser som selges av tiggere, som de ønsker å bli medlem av. Så hvis det går skeis for de som skal selge, så blir det de narkomane som sponser de fattige? Vet ikke om det gjorde det hele så mye bedre sånn sett.
Gjest Valhalla Skrevet 30. juni 2005 #18 Skrevet 30. juni 2005 De narkomane kjøper antagelig ikke så mange av gangen og de har jo en måned å selge de på. Man kan tjene noen tusen daglig på tigging så så katastrofalt er det ikke. De tjener antagelig mer enn deg.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 30. juni 2005 #19 Skrevet 30. juni 2005 De narkomane kjøper antagelig ikke så mange av gangen og de har jo en måned å selge de på. Man kan tjene noen tusen daglig på tigging så så katastrofalt er det ikke. De tjener antagelig mer enn deg. Hvis det var meg du siktet til, så har jeg absolutt ikke noe i mot dette prosjektet, det er kjempefint. Bare stusset litt over at det ble så mye bedre av at pengene som de narkomane investerer i går til de fattige.
Gjest Valhalla Skrevet 30. juni 2005 #20 Skrevet 30. juni 2005 Det går vel antagelig til å lønne de som lager bladet og det resterende til uteliggere da. Poenget er jo at narkisene får seg en skikkelig jobb i stedet for å tigge. Hadde ikke sett noe problem med om noen tjente på det heller, narkiser har jo ikke så mange muligheter for jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå