Gå til innhold

"Jenteklubb"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og alle er 28 år. Wild guess: Dere bor på bøgda.

Anonymkode: c71a5...fee

Nei det gjør vi ikke. Ikke alltid at en kan sette folk i en bås.

Anonymkode: 46790...ef9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør vi ikke. Ikke alltid at en kan sette folk i en bås.

Og det sier du, som til de grader skiller mellom kvinner og menn?

Anonymkode: aacf9...f9b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og det sier du, som til de grader skiller mellom kvinner og menn?

Om refererer til kommentarer om menn og fotball og øl tidligere, så var ikke det meg. Husk alltid å sjekke anonymkoden for hvem du faktisk sitrer. Jeg hadde absolutt ikke hatt noe i mot om det var noen menn som ville vært med i foreningen vår. Vi tillater alle. De trenger ikke å kunne strikke/hekle heller.

Det er en gjeng med kvinner nå, da det startet med to venninner som sendte ut en forespørsel til venner av dem. Så vi er en gjeng med venner, ja alle kvinner, men en gjeng med venner som har forening rundt en felles interesse; strikking/hekling. En hver mannlig venn hadde vært velkommen, er også velkommen om interessen meldes. Men ja ingen menn i våre kretser er interessert i håndarbeid. Så jeg skiller ikke mellom menn og kvinner. Steriotyper eksisterer, det kan ingen benekte. Men det betyr ikke at man kan sette alle i en typisk bås.

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig 1950 med sammenkomster der kvinner er for seg og menn for seg. Eller er dere kanskje muslimer?

Hahaha, klarer du å tolke det sånn utifra én enkelt kommentar fra meg? 

Til info: jeg er ikke med i noen klubb selv, jeg liker alle typer mennesker, og om man samles damer/menn/ hvasomhelst spiller ingen rolle for meg! Jeg tok et eksempel mtp at det var snakk om én type klubb i innlegget. Og jeg synes det var utrolig trangsynt å si at det var kjærringer/gubber osv. Jeg nevnte heller aldri at det å se sport/drikke øl osv var referert til menn. Ja jeg refererte om et helt vanlig besøk hos venner der vi satt i samme stue, og vi damene tilfeldigvis snakket om noe annet enn fotball den dagen.

Lurer virkelig hvem du omgåes med!

Og ps! Jeg bruker ikke anonymknappen! 

Endret av Blåklokk1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Blåklokk1 skrev:

Hahaha, klarer du å tolke det sånn utifra én enkelt kommentar fra meg? 

Til info: jeg er ikke med i noen klubb selv, jeg liker alle typer mennesker, og om man samles damer/menn/ hvasomhelst spiller ingen rolle for meg! Jeg tok et eksempel mtp at det var snakk om én type klubb i innlegget. Og jeg synes det var utrolig trangsynt å si at det var kjærringer/gubber osv. Jeg nevnte heller aldri at det å se sport/drikke øl osv var referert til menn. Ja jeg refererte om et helt vanlig besøk hos venner der vi satt i samme stue, og vi damene tilfeldigvis snakket om noe annet enn fotball den dagen.

Lurer virkelig hvem du omgåes med!

Og ps! Jeg bruker ikke anonymknappen! 

Jeg omgås kvinner OG menn etter hvem de er, ikke etter kjønn.

Og PS - Med navnet Blåklokke1 er du like anonym som meg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nå sånn at samtalen kun kvinner/kun menn i mellom, er litt ulik enn når det motsatte kjønn er tilstede. Så derfor er det kjekt å av og til være kun venninnene, og få utløp for ting vi ikke nødvendigvis ville hatt som samtaleemne om gutta var tilstede. Og jeg vet at de fleste gutter også setter pris på litt guttetid uten å alltid måtte "drasse" med seg damene. 

Skjønner ikke hvorfor det er så ille at venninner samles i klubb, enten det er for å strikke, bake, drikke vin eller skravle. Det er superkjekt å være både kvinner og menn samlet, men litt venninnetid uten gutta er også viktig for de fleste (om omvendt) :) 

Anonymkode: 911ae...9ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå sånn at samtalen kun kvinner/kun menn i mellom, er litt ulik enn når det motsatte kjønn er tilstede. Så derfor er det kjekt å av og til være kun venninnene, og få utløp for ting vi ikke nødvendigvis ville hatt som samtaleemne om gutta var tilstede. Og jeg vet at de fleste gutter også setter pris på litt guttetid uten å alltid måtte "drasse" med seg damene. 

Skjønner ikke hvorfor det er så ille at venninner samles i klubb, enten det er for å strikke, bake, drikke vin eller skravle. Det er superkjekt å være både kvinner og menn samlet, men litt venninnetid uten gutta er også viktig for de fleste (om omvendt) :) 

«drasse» med seg damene? Virkelig???  Herregud. Men om du er en sånn kjerring-type, så forstår jeg kanskje hva du mener. Jeg er kvinne selv, men hadde ikke holdt ut særlig lenge med sånne som deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

«drasse» med seg damene? Virkelig???  Herregud. Men om du er en sånn kjerring-type, så forstår jeg kanskje hva du mener. Jeg er kvinne selv, men hadde ikke holdt ut særlig lenge med sånne som deg.

Jeez, så hårsåre folk er. 🤦‍♀️ Jeg skrev i hermetegn, fordi det ikke var bokstavelig ment.
Men siden du tar det opp så er "sånne som meg" en av de få damene som gutta der aldri har noe problem i at er med, og som de gjerne inviterer direkte uten at beskjeden må gå via min samboer. Men jeg er glad jeg ikke er "sånn som deg", som feiltolker med vilje, antar ting og rakker ned på andre.

Men ordbruken satt til side, så endrer ikke det at gutta har like stort behov for guttekvelder som vi jenter har for jentekvelder. Og det er faktisk ingenting galt i det!

• Liker 1
  • Opprett ny...