AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Jeg har en søster som bor i leilighet til 14 millioner på Frogner. For noen år siden møtte hun sin samboer som da hadde en stor 3 roms på Frogner. Hun bodde i et shabby kollektiv på Grønland men flyttet inn til typen etter noen mnd. I fjor solgte de hans 3 roms leilighet og avanserte til den praktleiligheten de bor i nå. Saken er at jeg hadde min egen leilighet men jeg måtte selge i år fordi jeg hadde vannlekkasje, sopp inni veggen, dårlig vinduer, gammelt tak... og hadde ikke økonomi til å betale for reparasjoner hele tiden. Siden jeg fikk en dårlig pris for leiligheten, må jeg bruke lang tid på å finne noe siden jeg ikke ønsker å flytte ut av sentrum. Hadde jeg bodd sammen med noen kunne jeg flyttet ut av byen, men alene blir det ensomt og tungvint. Min veninne maser konstant om at jeg skal være fornuftig og flytte langt utenfor byen for å finne meg noe som har bra standard og stort areal. Selv hadde hun aldri kommet til å gjort det, men det forstår hun ikke. Hun hadde aldri endt opp på Frogner hvis hun ikke hadde møtt sin samboer som allerede bodde der. Hun tror alle har hennes utgangspunkt når de skal kjøpe leilighet. Jeg måtte bare få ut litt frustrasjon😐 Anonymkode: b73b5...eef
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Ikke søster men veninne... Ts Anonymkode: b73b5...eef
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Jeg synes det høres som om hun forstår situasjonen din veldig godt. Hun foreslår jo noe som ville vært veldig fornuftig for deg og gitt deg mer for penga. At hun har «kommet lett» til noe du ønsker deg (tilsynelatende) et jo bra for henne, men har da ingenting med din situasjon å gjøre? Anonymkode: 24c46...b6e 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det høres som om hun forstår situasjonen din veldig godt. Hun foreslår jo noe som ville vært veldig fornuftig for deg og gitt deg mer for penga. At hun har «kommet lett» til noe du ønsker deg (tilsynelatende) et jo bra for henne, men har da ingenting med din situasjon å gjøre? Anonymkode: 24c46...b6e Selvfølgelig er det fornuftig å bo utenfor byen der man får mer for pengene, men hun snakker hele tiden om hvor flott og lettvint det er å bo i sentrum med gåavstand til alt. Når jeg sier at jeg også ønsker det, har hun ingen forståelse. Ts Anonymkode: b73b5...eef
monokini Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Skjønner deg veldig godt! Høres ikke ut som at hun setter seg inn i din situasjon i det hele tatt. Hvis det er viktigere for deg å bo i sentrum enn å ha større plass (selv om man selvfølgelig helst kunne tenkt seg begge deler) så går du for det! Så lenge man bare er en person trenger man jo ikke så voldsomt med plass heller, og utenfor døren har man hele verden å ta av. Lykke til med boligjakten og prøv å gi litt F i hva hun sier - tenk på ditt utgangspunkt og hva DU vil 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå