AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Hvordan fungerer dette? Har tatt synstest hos Synsam, men skal kjøpe briller hos Specsavers. Men de gir jo ikke ut brilleseddel, bare lagrer det i systemet. Hvordan gjør jeg da hos Specsavers? Må jeg skaffe brilleseddelen fra Synsam, eller er det et slags felles register der de henter opplysninger optikerne imellom? Anonymkode: fb734...ef9
Fragaria Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 De er pliktig å gi ut brilleseddel, så det kan du trygt be de om å skrive ut til deg. Det finnes ikke noe felles register nei. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Vet ikke om dette svaret er til hjelp, men det er ihvertfall mine opplevelser med å bestille briller hos en annen optiker enn den som fant styrken. Optiker på Øyeavdelingen på Ullevål testet synet og fant styrker og løsninger. Dette skrev han inn i systemet sitt og printet ut på et ark, også tok vi med oss arket til den faste optikeren min. Den faste optikeren min fant innfatning(er) som passet til glass og styrke sammen med meg, og bestilte og tilpasset. I forkant testet han synet selv for å sjekke at brilleseddelen stemte. Vet ikke helt hvordan det fungerer når man har vært hos én optikerkjede for synstest og så skal bestille hos en annen. Optikeren min godtar ikke det - du skal ha synstest hos han. Det handler ikke om å suge penger fra kundene, men kundens beste. Han har mange ganger opplevd at det den andre optikeren har kommet frem til ikke stemmer med virkeligheten, og når kunden får feil styrke på brillene fra han, faller feilen på han selv om det var en annen optiker som kom frem til styrken. Han vil ikke ha andre optikeres feil på sin kappe, og finner ut av styrke selv. Noen ganger viser det seg at begge optikere er enige, andre ganger oppdager han store avvik mellom hans og den andres brilleseddel. Selv om han har avtale med Øyeavdelingen på Ullevål for flere pasienter, dobbeltsjekker han alltid brillesedlene deres også. Selv de beste kan gjøre feil, og det var en av brillesedlene mine et godt eksempel på. 😛 Anonymkode: ae931...49b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 De vil nok ta sin egen synstest og det kan være likesågodt. Jeg ble målt med to forskjellige styrker hos to forskjellige optikere. Den første hadde bomma noe så innihampen med og ikke legge inn visse korrigeringer så brillene derfra kunne jeg ikke bruke. Gikk en aen plass og de ville ta ny måling, de målte glassene jeg hadde og mente noe var feil. Du kan ikke forvente at de skal ta i mot en synstest fra en annen konkurrent. Anonymkode: a127e...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Så lenge synstesten er gjort nylig er det ingen problem! Synsam eier ikke synstesten din og du kan kjøpe briller hos hvem du vil! Det er ikke krav om synsprøver hos den du kjøper briller hos! (Enkelte kampanjer har jo krav om synstest for å få rabatt, men det er det eneste!) Men om det er lenge siden du tok prøven er det dumt å ikke ta en ny nå du først skal legge masse penger i nye briller! Jeg har vært kunde hos A i alle år, i fjor ville jeg ha nye briller, da valgte jeg å gå til B istedenfor sånn at jeg slapp å dra til byen når jeg likevel hadde B rett i nærheten. Hadde med brilleseddelen fra siste synstest (ca 3år gammel) fra A siden jeg aldri hadde tatt synstest hos B før. Tallene stemte greit med det B fant ut, og for sikkerhets skyld valgte B å ringe til A for å dobbeltsjekke noen tall fordi B ville sørge for at jeg fikk minst like gode glass hos dem som hos A! (Er veldig langsynt så jeg har tykke glass) Anonymkode: 7dceb...df6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå