AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 La oss si at jeg bor i Arendal, kjæresten bor i Oslo (fiktive eksempler). Jeg "sitter fast" i Arendal fordi eksen min er herfra, vi flyttet hit sammen, og deler nå omsorg for to barn under 10 år. Aller helst kunne jeg tenkt meg å flytte til Oslo, da jeg kjenner meg ganske ensom og uten nettverk i Arendal etter bruddet med eksen. Men fordi eksen vil ha ungene minst 50%, så kan jeg ikke ta dem med meg til Oslo. Så har jeg blitt uventet gravid med den nye kjæresten, og en rekke vanskelige valg blir kastet opp i luften og vi prøver å sortere. Vi blir nødt til å flytte sammen, på grunn av baby. Et alternativ er at jeg flytter til ham i Oslo. Da må jeg flytte fra mine to eldste barn i det daglige. En tanke som selvsagt er vond, men må den være det? Jeg vet at far er en god omsorgsperson, jeg vet at jeg vil gjøre alt for at vi skal ha god kontakt, og at de kan besøke oss i Oslo så ofte som er mulig. Det andre alternativet er selvsagt at kjæresten flytter til meg i Arendal. Men det blir også feil av ulike grunner. Han har en type jobb som ikke er lett å overføre til et mindre sted, han har ingen tilknytning til landsdelen (vil helst ikke bo her), og det føles også rart å skulle oppdra et nytt barn her når vi ikke har godt nettverk her. I Oslo vil babyen ha hele hans familie i nærheten, besteforeldre, onkler og tanter. Mange av mine gode venner bor også der. Med andre ord, en flokk. Som selvsagt veier tungt. Kort sagt: HJELP. Noen som har noen tanker, eller innspill? Anonymkode: 16a90...13f
Populært innlegg Nuith Skrevet 27. mai 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 27. mai 2020 Barna dine kommer til å oppfatte dette som "mamma er ikke glad i meg mer, hun vil bare ha den nye familien sin". 156
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 27. mai 2020 Enten får han flytte til deg, eller så får han besøke dere ofte i Arendal. Anonymkode: 7032f...3c4 73
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Det er et evigvarende kaos når foreldre og søsken bor på hver sin kant av landet. Man har en flokk man er splittet fra og mange "kriser" man går gjennom. Du har mulighet til å bli, bli i Arendal og få kjæresten din til å bli. Anonymkode: eeb75...19a 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 27. mai 2020 Jeg kunne aldri flyttet fra barna mine. Tror nok barna blir veldig triste om du gjør det. Blir jo som å velge de bort på ett vis. Det burde din nye kjæreste også skjønne. Anonymkode: f99a6...1e1 52
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 27. mai 2020 De barna du allerede har satt til verden burde ha førsteprioritet. Anonymkode: ef641...3df 88
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 27. mai 2020 Du vil velge kjæreste fremfor barna? Det er...hjerteskjærende Anonymkode: 23c1e...fef 74
Unika Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Ser helt klart at dette er en kjip og lei situasjon. Personlig kunne jeg aldri flyttet så langt vekk fra barnet mitt. Tror barna dine vil reagere svært negativt på det. 26
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Barn skal ikke flyttes rundt på mellom foreldre landet over. Enten må den nye kjæresten din ta til takke med en mindre attaktiv jobb å flytte til deg, eller så kan det være ett alternativ at eksen også flytter til oslo. Men strengt tatt er det jo ikke hans problem at du har fått ny kjæreste. Ikke flytt ifra ungene ihvertfall. Vent til de er store. Sånn er det å få unger. de må gå først. Jeg er skillsmissebarn. Det er allerede fucka nok med to hjem, to julaftener osv om man ikke må reise enorme avstander også. Og det gjør brutalt vondt å bli "valgt bort" for den nye familien. Jeg opplevde det også. Anonymkode: 463ea...cd7 29
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 de er for unge. hvis du flytter blir det vanskelig å reparerer relasjonen senere. Anonymkode: a5130...8fb 15
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Skrevet 27. mai 2020 Fra ei som flytta fra sønnen sin- ikke gjør det. Ikke flytt vekk fra barna dine. Jobb og omgangskrets varierer gjennom livet, slekta kan man besøke og ellers holde kontakt med gjennom sosiale medier. Men barna? Den tida du har de går så fort, at du ikke vil gå glipp av et eneste øyeblikk. Jeg angrer hver eneste dag på valget jeg tok. Anonymkode: 4be16...344 47
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #12 Skrevet 27. mai 2020 Hvorfor i all verden blir du gravid med ny mann når dere ikke engang kan bo sammen uten at noen blir såret? Barn skjønner jo ikke sånt. Dette burde du jo ha tenkt igjennom på forhånd. Beklager dømmende innlegg, men dette synes jeg er hårreisende. Anonymkode: 5d62f...b86 46
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 27. mai 2020 For barna jeg allerede har så ville jeg tatt abort og ventet til det passet. Dere bor ikke sammen og du vet ikke om dere klarer å bo sammen heller. Så står du der, gravid, med barn fra før og skal prøve alt på likt. Samtidig som du på måter forlater barna dine. Anonymkode: 963ce...117 52
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #14 Skrevet 27. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden blir du gravid med ny mann når dere ikke engang kan bo sammen uten at noen blir såret? Barn skjønner jo ikke sånt. Dette burde du jo ha tenkt igjennom på forhånd. Beklager dømmende innlegg, men dette synes jeg er hårreisende. Anonymkode: 5d62f...b86 ja virker imulsivt. når man har to barn vet man vel hvordan de blir til Anonymkode: a5130...8fb 7
Ulven Skrevet 27. mai 2020 #15 Skrevet 27. mai 2020 Oioioi her må dere virkelig trå forsiktig. Personlig tenker jeg at det ikke er noe alternativ å flytte fra barna. Enten blir du alenemor til tre, eller så flytter kjæresten din til Arendal og finner ny jobb der. Å flytte fra barna fordi du får et nytt, kan fort føre til at de føler seg forbigått, etterlatt, fremmedgjorte og såre. Jeg hadde aldri tatt sjansen på det. 25
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #16 Skrevet 27. mai 2020 Høres ut som du ditcher dine "gamle" barn til fordel for ny baby. Lykke til med å ha ett godt forhold til dine eldste. Hva jeg synes om sånne foreldre som vurderer sånt velger jeg å ikke skrive her, men det er ikke pent. Anonymkode: 97a5c...f88 40
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #17 Skrevet 27. mai 2020 Nei jeg hadde aldri flyttet fra barna mine. Aldri. Jeg hadde belaget meg for å være alenemor for barnet i magen, så får kjærestens besøk til Arendal være en bonus. Anonymkode: 9e0d6...799 21
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #18 Skrevet 27. mai 2020 Moren min flyttet til ny kjæreste da jeg var i tenårene. Hun tok til seg hans barn og behandlet de som sine egne. Glemte litt sine biologiske barn, som i dag har et meget anstrengt forhold til mor. Selv om vi bor et steinkast fra hverandre, kommer forholdet aldri til å bli bra igjen. Selv 20 år etter. Anonymkode: 5d62f...b86 20
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #19 Skrevet 27. mai 2020 22 minutter siden, Nuith skrev: Barna dine kommer til å oppfatte dette som "mamma er ikke glad i meg mer, hun vil bare ha den nye familien sin". Ja... jeg syns egentlig saken er svært enkel. Han - som ikke har barn fra før (?) må flytte til deg der du bor. Hvada du ikke har nettverk der? Hva kaller du de to barna du har fra før da? Og hele deres omgangskrets? jeg kaller det et SVÆRT VIKTIG nettverk. Å flytte fra to under 10 år fordi man bare skal leve livet med ny mann og ny baby...er galskap. Det er slik menn gjør det... mødre gjør ikke det. De er ikke "snart voksne" når de er under 10 år altså. Det er to fortsatt relativt små barn som trenger moren sin i hverdagen. Beklager men her er du på villspor, avledet av urealistiske drømmer og egentlig er hele tankegangen litt barnslig. Ja det er kjipt og kjedelig at du har "satt deg fast der" - men samtidig er du et voksent menneske som tåler å ha det litt kjipt og litt ikke-perfekt inntil ungene dine er endel større. Her må ta ta voksenansvar. Mammaansvar. Ansvar er ikke alltid gøy - men man gjør det allikevel. Anonymkode: 6160d...a2d 41
Mistymya Skrevet 27. mai 2020 #20 Skrevet 27. mai 2020 Ville aldri flyttet fra barna mine. Dere kan jo lage en plan for de neste årene (til de eldste blir over 12 og kan bestemme selv hvor de vil bo) hvor kjæresten flytter til Arendal. Det er sikkert litt lettere å akseptere for kjæresten din at planen er at dere tre (eller også dine eldste) skal flytte til Oslo om X antall år. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå