Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følt dette i flere år nå, hver dag blir ønsket sterkere og sterkere! Jeg vet at man egentlig skal vente til man både får fast jobb, eid bolig, to biler også videre men for å oppnå alt dette vil vi måtte kanskje bruke 5 år til og jeg merker at det klarer jeg rett og slett ikke! Det er bare en av oss som har fast jobb, den andre er student.

Hva er det som skjer med meg? Jeg har aldri følt dette før verken da jeg var 18 eller 21 men jeg kjenner med hver eneste celle i kroppen min nå at jeg ønsker å bli gravid, det er helt uutholdelig og vondt :(

hjelp meg, lar jeg følelsene styre over fornuften? Hvordan kan jeg slå av denne "må bli gravid"-knappen? Hvorfor føler jeg dette så sterkt??

Anonymkode: 11dc5...078

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har et stabilt godt forhold, en god bosituasjon og gode utsikter til inntekt er det ingenting å vente på. :) 

Selv har jeg tre barn og aldri eid en bil i mitt liv. Ikke skal jeg det heller. 

Anonymkode: 647b1...39a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Får inntrykk av at du er ganske ung, stemmer det? Dette er litt sånn typisk ung jente drøm, har sååå lyst på barn, men tenker ikke helt konsekvenser. Anbefaler deg å vente til ting er på stell 🙂

Anonymkode: c48ac...233

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får inntrykk av at du er ganske ung, stemmer det? Dette er litt sånn typisk ung jente drøm, har sååå lyst på barn, men tenker ikke helt konsekvenser. Anbefaler deg å vente til ting er på stell 🙂

Ung og ung, jeg er 27 år. Ja, alle anbefaler meg å vente til alt er på stell men jeg har aldri opplevd et ønske så sterkt før.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ung og ung, jeg er 27 år. Ja, alle anbefaler meg å vente til alt er på stell men jeg har aldri opplevd et ønske så sterkt før.

Nei, da er du ikke spesielt ung. Trenger ikke akkurat eie bolig og to biler, men fast jobb er lurt å ha. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min mening er at man fint kan få barn uten bil og bo i leid leilighet. Det aller viktigste er å ha økonomien på stell. Vil anbefale fast inntekt på begge to.

Anonymkode: 981e7...0e7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke ha hus, bil osv osv... Men inntekt er en bonus 👍 så lenge dere har en god økonomi så skal det nok gå fint. 

Anonymkode: 97479...5c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Deler typen din denne drømmen? 

Anonymkode: f7160...7a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å ønske seg barn når man nærmer seg 30. Jeg var student og manen jobbet da vi bestemte oss for å prøve som 27-åringer. Vi fikk barn, men det ble en vanskelig start pga langvarig sykdom hos barnet (frisk nå). Snakk med mannen og lag et budsjett. 

Anonymkode: 20f5e...6da

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 27, ikke fast jobb (vikariat bare) og ei heller eid bolig (prioritrerte psykisk helse fremfor sparing da jeg var yngre) og jeg venter min første nå i Oktober. 

Skal man være så streng, så passer det jo egentlig aldri.

• Liker 2
Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

Det passer aldri 100% å få barn, det er alltid en grunn til å utsette. Hvis livssituasjonen deres  ellers er stabil og dere har økonomi til å ta vare på et barn så er det ingen grunn til at dere ikke skal kunne få barn nå - forutsatt at dere begge ønsker det og dere legger en plan samme for det. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Stabilt forhold og stabil økonomi/arbeidssituasjon er det aller viktigste. Å eie bolig og bil er ikke spesielt viktig. Og 27 år er da ikke spesielt ungt mtp. å få barn, du er jo i perfekt alder.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har følt dette i flere år nå, hver dag blir ønsket sterkere og sterkere! Jeg vet at man egentlig skal vente til man både får fast jobb, eid bolig, to biler også videre men for å oppnå alt dette vil vi måtte kanskje bruke 5 år til og jeg merker at det klarer jeg rett og slett ikke! Det er bare en av oss som har fast jobb, den andre er student.

Hva er det som skjer med meg? Jeg har aldri følt dette før verken da jeg var 18 eller 21 men jeg kjenner med hver eneste celle i kroppen min nå at jeg ønsker å bli gravid, det er helt uutholdelig og vondt :(

hjelp meg, lar jeg følelsene styre over fornuften? Hvordan kan jeg slå av denne "må bli gravid"-knappen? Hvorfor føler jeg dette så sterkt??

Jeg kjenner ikke en eneste person som mener at man skal ha alt dette før man får barn. Du må ha en ganske uvanlig omgangskrets. Det viktige er at du har et ryddig liv og en oppegående og familieorientert mann som virkelig ønsker barn. 27 er ikke spesielt ungt.

• Liker 3
Skrevet

Hvis du spør deg selv: Er jeg forberedt på at jeg kan bli alene med ansvaret for dette barnet på et tidspunkt (og tror jeg kan klare det), og svaret fortsatt er ja: Kjør på. 

Man trenger ikke realisere alle drømmer før man får barn, men det er greit med en utdannelse og en mulighet til å forsørge seg selv og barnet. 

• Liker 1
Skrevet

Kjør på, ikke vent! Du vet aldri hva morgendagen bringer 💕

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil si at det å ha en fast inntekt er det viktigste. Finnes mange foreldre som ikke eier hus eller har to biler. Noen har ikke bil i det hele tatt.  

• Liker 3
Skrevet

Følte det på samme måte da jeg var 23, hadde verken hus eller bil, var nyutdannet så hadde ikke en gang fast inntekt. Det jeg HADDE da, var mannen i mitt liv og faren til mine barn! Han hadde fast god jobb, vi bare hoppet i det vi, og det har vi ALDRI angret på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, planen var å vente til at jeg også får fast jobb slik at vi begge har fast inntekt, men nå har jeg igjen noen år av studiet også må jeg sikkert jobbe i vikariat i noen år ekstra før jeg kanskje får fast jobb. Og da er jeg nærmere 35 år. Det ønsker jeg ikke, og minst av alt ønsket jeg ikke å vente så lenge.

Hva er konsekvensene av å få barn mens man er student? Hva er konsekvensene av å få barn når man er nyutdannet, og verken er student lengre eller har jobb?

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deler typen din denne drømmen? 

Anonymkode: f7160...7a4

I utgangspunktet var vi begge enige om å vente til fast jobb, bil og bolig var på plass. Begge ønsket å få mer ting på stell før vi ble gravide. Men han forstår at barneønsket er blitt forsterket, og ser for seg at vi kan få på plass disse tingene selv om vi får barn. Kanskje har vi fått på plass allerede to av disse tingene før barnet er 3 år? Er vi realistiske?

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig å ønske seg barn når man nærmer seg 30. Jeg var student og manen jobbet da vi bestemte oss for å prøve som 27-åringer. Vi fikk barn, men det ble en vanskelig start pga langvarig sykdom hos barnet (frisk nå). Snakk med mannen og lag et budsjett. 

Anonymkode: 20f5e...6da

Så bra at barnet er friskt nå! Hva hadde dere på plass da dere fikk barn? Hva fikk dere på plass etter hvert, og var det enkelt med barn "på slep" eller veldig utfordrende? Da er vi i lik situasjon som dere var i, har dere noen råd til oss? På hvilken måte skal vi lage budsjett? Tenker du for barnevogn, klær osv?

18 timer siden, GulSitron skrev:

Jeg er 27, ikke fast jobb (vikariat bare) og ei heller eid bolig (prioritrerte psykisk helse fremfor sparing da jeg var yngre) og jeg venter min første nå i Oktober. 

Skal man være så streng, så passer det jo egentlig aldri.

Gratulerer med spiren! Hvordan blir økonomien når man er vikariat? Er det virkelig så ille som folk rundt oss skal ha det til? Er det best å være student eller vikar når man skal ha barn?

18 timer siden, lillefrøkengrei skrev:

Det passer aldri 100% å få barn, det er alltid en grunn til å utsette. Hvis livssituasjonen deres  ellers er stabil og dere har økonomi til å ta vare på et barn så er det ingen grunn til at dere ikke skal kunne få barn nå - forutsatt at dere begge ønsker det og dere legger en plan samme for det. 

Har du forslag til hvordan vi skal lage denne planen? Vi tenkte å ta oss god tid i helgen og snakke om hvordan vi kommer til å bo, når vi skal gifte oss, når bil og bolig vil være på plass. 

18 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Stabilt forhold og stabil økonomi/arbeidssituasjon er det aller viktigste. Å eie bolig og bil er ikke spesielt viktig. Og 27 år er da ikke spesielt ungt mtp. å få barn, du er jo i perfekt alder.

Ja, jeg føler selv at årene begynner å fly fra meg. Det var ikke lenge siden jeg var 20 år, nå nærmer jeg meg plutselig 30 og barneønsket er sterkt. Jeg ser rundt meg og masse jenter i tidlig 20-årene har allerede fått barn, det gjør ikke barneønsket noe mindre..

18 timer siden, NymeriaRhoynar skrev:

Jeg kjenner ikke en eneste person som mener at man skal ha alt dette før man får barn. Du må ha en ganske uvanlig omgangskrets. Det viktige er at du har et ryddig liv og en oppegående og familieorientert mann som virkelig ønsker barn. 27 er ikke spesielt ungt.

Ja, alle i min omgangskrets sier at man MÅ være gift, ha fast jobb, bil og bolig. Jeg er vokst opp i dette, og får fremdeles høre det når jeg møter dem. Har hele livet vært enig i alt dette, helt fram til livmoren min plutselig har tatt helt kontroll over tankene mine.. Jeg synes heller ikke 27 er spesielt ungt.

18 timer siden, Nooni skrev:

Hvis du spør deg selv: Er jeg forberedt på at jeg kan bli alene med ansvaret for dette barnet på et tidspunkt (og tror jeg kan klare det), og svaret fortsatt er ja: Kjør på. 

Man trenger ikke realisere alle drømmer før man får barn, men det er greit med en utdannelse og en mulighet til å forsørge seg selv og barnet. 

Er ikke ferdig utdannet og har ikke fast jobb :(

17 timer siden, Pås skrev:

Følte det på samme måte da jeg var 23, hadde verken hus eller bil, var nyutdannet så hadde ikke en gang fast inntekt. Det jeg HADDE da, var mannen i mitt liv og faren til mine barn! Han hadde fast god jobb, vi bare hoppet i det vi, og det har vi ALDRI angret på.

Kan du fortelle litt om hvordan det var? Fikk du fast jobb etter hvert, hvor gamle var barna da og var det utfordrende? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fått panikk. Ville ha mine barn før jeg fylte 30. Ville ikke bli en gammel mor. Vanskelig å bli gravid jo eldre man blir også. 

Anonymkode: 1b85c...e41

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle litt om hvordan det var? Fikk du fast jobb etter hvert, hvor gamle var barna da og var det utfordrende? 

TS

Ja, jeg fikk (etter eget ønske) halv stilling da barnet var 3 år, hadde ikke søkt tidligere heller! 🙂 Vi kjøpte hus på en inntekt da barnet var et år, er fullt klar over at boligprisene er høyere i dag enn de var på 90-tallet, men vi klarte oss helt fint på en inntekt, selv om jeg husker som et fjernt minne at vi SPARTE til en mikrobølgeovn som kostet 1 000 kroner. Så vi hadde det ikke direkte fett økonomisk, men vi har aldri angret på noe! Fikk nestemann da eldste var fire år, og ga oss etter det! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...