AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Trenger litt innspill her, hva gjør man når venninnen til min datter, skriver melding om at de ikke er venner lengre siden hun en gang hoppet i en sølepytt slik at venninnen ble våt på buksa ? Jeg tenker at dette ikke er noen venn å ha ingen sier at jeg ikke vil være venner lengre grunnet en slik filleting. Men jeg er litt usikker her, burde jeg ta en prat med foreldrene hennes? Eller bare la det gå sin gang og la ungene ordne opp selv ? De er 11 år. Anonymkode: 6ae44...0f1
Samaya Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 (endret) Jeg tenker at de må få ordne opp i dette selv uten at du blander deg inn. 11 åringer er fortsatt barn og mye kan bli sagt i sinne uten at de mener det. Endret 27. mai 2020 av Samaya 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Altså, ja det hadde jeg gjort.. snakket med foreldrene). Greit at de er 11 år men sånt kan fort føre til seg utestengelser med flere i vennekretsen.. Anonymkode: 09142...09f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Det jeg reagerer på her er at du sier at dette ikke er noen venn å ha. Du! De er 11 år! Slike ting er så typisk for alderen. Husk at de ikke tenker som voksne og slike utspill kan forekomme. Og ja, det kjipe nå er at det kommer gjennom mobilen via sms. Dette klarer dere å ordne opp i. Ring forelder, ikke send melding. Viktig å ta tak i med en gang og foreldre er setter sikkert pris for at du sier i fra. 11 år, og før ungdomsalderen er vanskelig. Noen kommer kanskje raskere i tenåra enn andre, man er var for kommentarer og de forekommer. Det er som om de vil vinne et parti, men det de søker er bekreftelser for den de er. Anonymkode: 2aa2d...853 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Jeg tror at dette tilfellet så hadde jeg latt de ordne opp selv. Hadde veiledet datteren litt. Sagt at hun kan si til venninna at hun ikke syns dette var noe hyggelig å si, og at hun blir lei seg når hun sier slikt. For eks. Anonymkode: ea8ee...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 La de ordne opp selv. Dette er god læring til senere i livet når man er voksen og må ta tak selv. Kommer du som mor og rydder opp lærer hun seg ikke å ta ansvar selv. Kanskje er venninna en dårlig venn, men da lærer hun det også. Anonymkode: dcc4d...9dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå