Gå til innhold

Sønnen har begynt på fotball

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn fra tidligere forhold som vi har 50/50. Jeg flyttet vekk for 2 år siden, og bor 2 timer vekke fra skulen og faren hans. I min uke så kjører jeg han til skulen, og henter han. 
Nå har han begynt på fotball, men jeg kan ikke hente han senere på kvelden på grunn av at jeg har andre barn. Det hadde vært lettere for meg og gutten at han er hos faren 1 eller 2 dager (når det er fotball) i min uke. Dette er noe gutten ønsker selv, men faren setter seg på bakbeina og mener det er mitt ansvar å hente barnet og vi skal ha 50/50. Det gjør at han ikke kan gå på fotball i min uke, og jeg føler att litt av den sosiale biten går vekk, da han ikke er med klassekameratene på fritiden i min uke. 
Faren nekter alt, har sagt at jeg kan ha han en fast dag i hans uke, men det blir bare tull mener han. 
Er det riktig av faren å nekte å ha han en dag i min uke, eller er det noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: 01253...071

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du valgte å flytte langt unna. Så har lyst å si, ditt problem. Men synes det er dårlig gjort av far å ikke hjelpe sønnen å få komme på fotballtrening, når mor tydeligvis har viktigere prioriteringer. Synd at ingen av foreldrene setter barnet først.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Får vondt av gutten som ikke settes først hos noen av foreldrene sine. Jeg tenker at dersom du mener han skal ha han mer i dine uker må dere endre samværsordning? 

Anonymkode: 65cec...822

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kjører dere 4 timer hver dag for å komme på skole?

Kanskje på tide at gutten flytter heltid til deg, eller at pappaen har han mer? Det går jo ikke an at dere skal kjøre så mange timer hver dag. Når får han gjort lekser, og slappe av, når han er hos deg. 

Ta dere en tur på fvk. 

Anonymkode: f449b...f4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er en selvfølge at far skal ta to dager i din uke.

Du må da bruke veldig mye av døgnet til å kjøre, hvis skolen ligger to timer unna der du bor og du både henter og leverer. Selv om det kombineres med en jobb som ligger på samme vei? Kan han aldri være sammen med kamerater etter skolen den uken han er hos deg? Da er jo det et like stort problem som at han ikke får gått på fotball?

Anonymkode: c27a0...a0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenker er at jeg ikke forstår hvorfor du valgte å flytte så langt vekk fra sønnen din sin skole og sosiale miljø? 

Anonymkode: 60943...371

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en sønn fra tidligere forhold som vi har 50/50. Jeg flyttet vekk for 2 år siden, og bor 2 timer vekke fra skulen og faren hans. I min uke så kjører jeg han til skulen, og henter han. 
Nå har han begynt på fotball, men jeg kan ikke hente han senere på kvelden på grunn av at jeg har andre barn. Det hadde vært lettere for meg og gutten at han er hos faren 1 eller 2 dager (når det er fotball) i min uke. Dette er noe gutten ønsker selv, men faren setter seg på bakbeina og mener det er mitt ansvar å hente barnet og vi skal ha 50/50. Det gjør at han ikke kan gå på fotball i min uke, og jeg føler att litt av den sosiale biten går vekk, da han ikke er med klassekameratene på fritiden i min uke. 
Faren nekter alt, har sagt at jeg kan ha han en fast dag i hans uke, men det blir bare tull mener han. 
Er det riktig av faren å nekte å ha han en dag i min uke, eller er det noe jeg kan gjøre? 

Du kan jo ikke ha 50/50 når du bør så langt unna at gutten ikke får sosialisert seg med venner de ukene han er hos deg. Enten får du gå ned til samvær en gang i uka og annenhver helg, ellers så får du flytte nærmere far.

Og at et barn skal sitte 4 timer frem og tilbake til skolen i bil hver dag annenhver uke er heller ikke forsvarlig. Og pga at han bor hos far, og har sitt nettverk der, så kan du ikke rive han opp fra det og ha han mest hos deg heller 

Spilte fotball selv, og gikk glipp av mye pga samvær med far. Da vi begynte å trene på fredager, fikk jeg ikke vært med siden jeg var hos han annenhver helg.

Om man har barn sammen, mener jeg man burde vært lovpålagt å bo så nærme hverandre at barnet ikke mister sitt sosiale liv når den er hos den ene forelderen.

Anonymkode: 9c083...d04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje far må ha 60% og du 40% slik at sønnen kan være med på begge øktene med fotball. Av det lille jeg har skjønt fra fotball-verdenen, er at det er ganske viktig å delta på absolutt alle kamper. Vær er ingen hindring, det er nesten bare så vidt sykdom er det, har jeg skjønt.

Dere bør uansett kontakte familievernkontoret for å snakke om dette, vurdere om avtalen bør endres til guttens beste

Jeg kan forstå deg mtp flyttinga, for ditt sosiale liv er også viktig, men du og barnefar bør ikke være sta nå.

Anonymkode: 206af...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke bra for gutten deres på noen som helst slags måte! Får helt vondt av han! :( 

Anonymkode: 825d7...624

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Venter du mens gutten er på skolen, eller kjører du frem og tilbake 2 ganger slik at du faktisk kjører 8 timer daglig?? Og du har flere barn? Du skjønner vel at barnet ikke kan kjøre 4 timer daglig!! Dere må endre samværet slik at en av dere kun har helgesamvære. Evt at du flytter tilbake dit han går på skole.

Anonymkode: d78c2...7ae

• Liker 1
Skrevet

Du må revurdere avstanden mellom deg o far. Dette går ikke!! Gutten deres bor i bil.........Og får han ikke dratt på trening fordi dere begge to tenker kun på dere selv, så bør dere dra en tur sammen å snakke med noen som kan fortelle dere at dette ikke fungerer for gutten. Hvorfor skal det krangles om at gutten deres ønsker å begynne på fotball? Det er jo fantastisk at han ønsker det, og dette skal dere som foreldre støtte. Dere fikk ikke barn for å krangle om hvem som skal kjøre, eller ikke kjøre. Tullete. Jeg skjønner ikke at du ikke blir sliten av all den kjøringen. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjører du seriøst i 4 tiner for å kjøre/hente han på skolen 😬 stakkars unge! På tide at dere ser på om 50/50 ordning er bra for han. 

Anonymkode: 42940...b77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Forstår at dere er bekymret angående kjøringen, men vi har pratet med guttungen, og det var løsningen han ønsket selv for han vil vær hos begge foreldrene like mye.  Jeg jobber i nærheten, så kjører og henter når jeg skal bort og hjem fra jobb. Det er bare fotballen jeg trenger råd angående, da det er sønnens eget ønske å kjøre de timene hver dag. Jeg kan ikke flytte nærmere faren til sønnen, selv om det selvfølgelig hadde vært best. 

Skrevet

Barn ønsker å tilfredsstille begge foreldre. Sønnen vil nok være hos begge for å ikke skuffe en av foreldrene. Men jeg tror han hadde foretrukket en kortere reisevei til deg om det hadde vært et alternativ. Men alternativet er å skuffe endten mor eller far ved å velge mer samvær med den ene enn den andre.

Han kan ikke dra til en kompis den dagen det er fotball trening, å overnatte hvis du ikke får hentet han? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Forstår at dere er bekymret angående kjøringen, men vi har pratet med guttungen, og det var løsningen han ønsket selv for han vil vær hos begge foreldrene like mye.  Jeg jobber i nærheten, så kjører og henter når jeg skal bort og hjem fra jobb. Det er bare fotballen jeg trenger råd angående, da det er sønnens eget ønske å kjøre de timene hver dag. Jeg kan ikke flytte nærmere faren til sønnen, selv om det selvfølgelig hadde vært best. 

Hvorfor kan du ikke det? 

Anonymkode: 60943...371

AnonymBruker
Skrevet

Har du flere barn, og bor du med pappaen til disse? Hvor bor besteforeldrene?

Jeg tenker at dette må du bare løse slik at han får dratt på fotball!! Feks får du og sønnen din feks gå ut og spise og så på fotball før dere kjører hjem. Ellers kan du kanskje avtale at han blir med en kamerat hjem fra skolen og på fotball, så henter du han når treningen er slutt eller sover hos kameraten eller pappa. Har han besteforeldre han kan sove hos etter treningen?

Greit at sønnen ønsket seg 50/50, men det går jo bare ikke! Her tror jeg dessverre lojaliteten hans ikke skjønte helt hvordan hverdagen skulle bli.. Forklar han at du ikke blir lei deg om han er mer hos pappa, dette funker jo verken for barnet eller deg! Stakars gutt!!

Bestekameraten til min sønn får 2 hjem nå, der mor flytter bort fra skolekretsen. Der blir det en selvfølge at barnet blir mer hos pappa i hverdagene. Det sosiale er jo "livsviktig" for sønnen min og kameratene, de henger jo hver dag! 

Anonymkode: d7111...a3d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn er ekstremt lojale. Ønsket selv? Tja, eller han forsto at kjøring var eneste mulighet for å fortsatt bo 50/50. 
Han har blitt nedprioritert ved at du flyttet, det er han som må kompensere for fortsatt ha samme kontakt. 

Er ikke alltid et barns uttalte - angivelige - ønske er barnets beste.  Derfor de har rett til å bli hørt, ikke rett til å bestemme. 

Hvis far er en god omsorgsperson, bør han ha hovedomsorgen i hverdagene, hvis du mener at han ikke er det, må du vise deg som en god forelder og gjøre prioriteringer i eget liv som er til barnets beste.

Hva er årsaken til at du flyttet vekk og ikke vil flytte tilbake?

Anonymkode: aad31...eb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå at far ikke gidder. 

Min eks skulle absolutt ha 50/50 selv om han flyttet 40 min unna med bil når det ble slutt. Det gikk fint når gutten gikk i bhg, men når han ble større og det ble bursdager og fotball etter skoletid, da ble det så kjipt for han å vente i bilen og da spurte han meg hele tiden. 
Jeg ble så lei etter å ha holdt på sånn i 6 mnd. Plutselig måtte hente etter skolen og ordne han til bursdag med klær og gaver, ofte med kort varsel. 

Det fungerte ikke for meg, for jeg fikk aldri planlagt noe og jeg brukte tiden han var hos pappa på jobbe inn det jeg manglet av timer, fra uken vi var sammen. 

Nå har han gutten fredag til mandag i sin helg. Hvis man skal ha barna 50% og i ukedagene så må man jo være med på det barna skal.

Kan ikke tro at det der fungerer i lengden. Hva gjør du vil han vil være med noen hjem etter skolen? Henterkl 18.30 og kjører i 2 t eller får han ikke lov? 

Anonymkode: 9cebb...0d4

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hvorfor kan du ikke flytte nærmere? Er bedre at du kjører litt lenger til jobben enn at ungen skal ofre hele fritiden sin på kjøring til og fra skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...