AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Del Skrevet 27. mai 2020 Det er full forvirring på arbeidsplassen om hvordan man fyller ut meldekort på helligdager. Noen sier at man skal fylle ut som om at man har arbeidet, andre sier at dagen skal stå tom, og at NAV har kontroll på dette. Jeg finner ikke noe om det på NAV sine sider. Det jeg vet er at man skal få dagpenger for helligdager også. Noen som vet? Dette gjelder de som er delvis permitterte. Anonymkode: ce765...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Del Skrevet 27. mai 2020 Har du arbeidet? Hvis ikke skal dagen være tom. Anonymkode: 9862e...809 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 27. mai 2020 #3 Del Skrevet 27. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du arbeidet? Hvis ikke skal dagen være tom. Anonymkode: 9862e...809 Nei, har ikke arbeidet på helligdag. Men noen sier at siden man får lønn for helligdag av arbeidsgiver skal man også sette opp timer på meldekortet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Del Skrevet 27. mai 2020 Meldekortene bryr seg ikke om helligdager, og det skal da ikke du heller. Bare lat som om rød dager ikke finnes. Hilsen tidligere nav-ansatt. Anonymkode: b6642...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Del Skrevet 27. mai 2020 Man fører jo ikke opp jobb på dager man ikke har jobbet. Om det er helligdag eller ikke betyr jo ingenting. Stønaden din beregnes ut fra man - fre uansett. Anonymkode: 0695f...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Del Skrevet 27. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man fører jo ikke opp jobb på dager man ikke har jobbet. Om det er helligdag eller ikke betyr jo ingenting. Stønaden din beregnes ut fra man - fre uansett. Anonymkode: 0695f...ac9 Om man får lønn for den dagen så skal det føres Anonymkode: 961d3...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 27. mai 2020 #7 Del Skrevet 27. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Meldekortene bryr seg ikke om helligdager, og det skal da ikke du heller. Bare lat som om rød dager ikke finnes. Hilsen tidligere nav-ansatt. Anonymkode: b6642...82b Og hva betyr dette? Skal jeg skrive at jeg har jobbet halv dag, eller skal jeg ikke skrive at jeg har jobbet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 27. mai 2020 #8 Del Skrevet 27. mai 2020 (endret) 7 timer siden, Petra75 skrev: Og hva betyr dette? Skal jeg skrive at jeg har jobbet halv dag, eller skal jeg ikke skrive at jeg har jobbet? Får du halv lønn fra arbeidsgiver denne dagen? Fra Nav.no; Sitat Som hovedregel skal du alltid oppgi det antall timer du faktisk arbeider. Hvis du mottar dagpenger oppgir du både lønnet og ulønnet arbeid. Inntektsgivende arbeid skal føres i den perioden arbeidet har blitt utført, selv om inntekten først kommer senere. Hvis du får lønn for flere timer enn du faktisk har jobbet, skal du føre alle timene du får lønn for. Endret 27. mai 2020 av applestories Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå