AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Ja, som teksten tilsier. Vil jeg ikke at noen skal ta på babyen min pga smittefare. Har en samboer med asiatiske foreldre. De driter i smittevernreglene, møter jevnlig masse slektninger samtidig, tar seg i kjeften for å få ut ting mellom tenna og vasker seg ikke etterpå. Kjenner at jeg ikke har så innmari lyst til å ha noe med de å gjøre akkurat nå. Min samboer forstår ikke dette, og sier at så lenge de er symptomfri så går det bra. Men folk smitter jo før de får symptomer. Hva kan jeg si for at det skal være "greit" at de ikke får ha nærkontakt med babyen vår? Anonymkode: fd6bd...b11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Du får si til dem at de må vaske hendene før de kan ta på eller holde babyen din.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Si at asiater ofte har korona og burde holde seg unna, da har du nok fred en stund. Anonymkode: 72d1e...895 5
Nerine_ Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Enten så vasker de hender, eller så får se ikke holde/ta på babyen. Det kan du selvsagt kreve. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 Jeg synes at bare moren burde ha lov til å berøre et barn så lenge det finnes coronavirus i folket. Uansett symptomfattighet kan hvem som helst være symptomfri smittebærer. Her må risikoen for smitte bringes nærmest mulig null. Anonymkode: d63bd...13d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes at bare moren burde ha lov til å berøre et barn så lenge det finnes coronavirus i folket. Uansett symptomfattighet kan hvem som helst være symptomfri smittebærer. Her må risikoen for smitte bringes nærmest mulig null. Anonymkode: d63bd...13d Og far. Anonymkode: d680e...0b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #8 Skrevet 29. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Og far. Anonymkode: d680e...0b6 Kontakt mellom far og barn må regnes som en risikoadferd og bør derfor unngås. Far burde helst forbys adgang til deres felles hjem inntil viruset er utryddet. Dette vil være gunstig for både mor og barn. En gunstig spinoff-effekt av dette vil være en drastisk reduksjon av fedres misbruk av barna. Dette vil være et tilleggsargument. Anonymkode: d63bd...13d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #9 Skrevet 29. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kontakt mellom far og barn må regnes som en risikoadferd og bør derfor unngås. Far burde helst forbys adgang til deres felles hjem inntil viruset er utryddet. Dette vil være gunstig for både mor og barn. En gunstig spinoff-effekt av dette vil være en drastisk reduksjon av fedres misbruk av barna. Dette vil være et tilleggsargument. Anonymkode: d63bd...13d Troll. Anonymkode: d680e...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #10 Skrevet 29. mai 2020 Covid-19 eksisterte ikke da jeg fikk barn, men det var en selvfølge at besøkende vasket hendene før de tok på barnet. De fleste gjorde det til og med uoppfordret. Er det ikke slik lenger nå? Men uansett er berøring ikke innafor i dag. De får nøye seg med å beundre på avstand. Anonymkode: 752ef...b78 2
Anbefalte innlegg