AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Hvor lang tid gikk det fra nr. 2 kom til du var komfortabel med å være alene med begge en kveld? jeg har akkurat fått nr. 2 og på grunn av korona og permiteringsfrykt tør ikke mannen ta ut de to ukene med permisjon etter fødsel. Det er kjipt, men jeg skjønner jo at det må bli sånn. Nå, derimot forventer han også å jobbe overtid, som gjør at jeg er alene med baby på 4 dager OG må underholde, mate og legge vår trassige og sjalu 3 åring. Jeg føler meg helt overveldet, og samtidig litt pingle som gruer meg til å være alene med begge to samtidig. Anonymkode: 13f41...34f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Mannen min dro på reisejobb etter de 14dagene hjemme. Før det var jeg alene en dag for å prøve meg alene. Det er tøft og overveldende! Men jeg er sikker på at du klarer det! I verstefall får du legge 3åringen i din seng og ta kvelden der med han. Så har du alle tre der. Baby krever jo mat, søvn og nærhet. Denne første tiden er unntakstilstand, så gjør det som føles rett for deg og er mest til hjelp. Legg listen lavt. Anonymkode: afb16...a58 1
GjestSiden2006 Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Etter de 14 dagene ja, da måtte han på jobbreise. Gikk fint.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Har han vært alene med dem en stund selv? Det hjalp hos oss, både at jeg så at det gikk an, og at han så at det ikke var kjempeenkelt.. Jeg ammet og så gikk jeg for å levere en gave til en venninne som hadde bursdag, og han var alene med våken (men mett) baby og en treåring som skulle ha middag og gå i badet. Anonymkode: 3484b...ef1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Vi hadde en avtale om at vi som hovedregel alltid skulle være to ved legging ganske lenge etter at nr 2 kom. Overtidsarbeid måtte tas på kvelden etter barnas leggetid, eller slik at man var hjemme senest halv sju. Nå skal det sies at ingen av oss har jobber med reising, i så fall ville arbeidsreiser selvsagt vært ok! Første alenehelg med begge hadde hver av oss først da barn nr 2 var halvannet. Hver familie får gjøre sine egne valg, men det er viktig at dere gjør det i fellesskap. Jeg var ikke den som ønsket barna sterkest, og det hadde vært helt uaktuelt å ha hovedansvaret alene. Anonymkode: 04d5f...da5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Tok ti dager. Når minste var 4 uker så var mannen min på kurs i en uke. Anonymkode: 15f05...7df
myrfivel Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Var alene med begge siden fødsel pga mannen vart bortreist i seks uker i forbindelse med jobb (han var hjemme den natta vi reiste hjem fra sykehuset). Kan ikke si jeg var helt komfortabel med det, men det gikk jo greit. Den overtida bør være ekstremt prekær for å godta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå