Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym: Jeg gjorde det én gang. Baby lå fint og sov i sprinkelsenga si midt på dagen, pleide å sove i en time. I det jeg gikk bortover gaten innså jeg hva jeg gjorde: tenk om jeg ble påkjørt! Jeg løp på butikken (på hjørnet samme gate), fikk mer og mer panikk, løp hjem med skyhøy puls, løp opp alle trappene (tenk om heisen stoppet!). baby sov søtt i senga. Men jeg gjorde det aldri igjen. 

Anonymkode: 9f85a...3ae

Og, jeg fortalte det aldri til mannen. Jeg innså hva jeg hadde syntes hvis han hadde gjort det samme.

Anonymkode: 9f85a...3ae

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De færreste praktiserer skrikekur i dag nettop fordi det er latterlig. Å klarer du virkelig ikke å se forskjellen på å forlate baby alene i huset og skrikekur? 

Anonymkode: a507a...8fd

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser du virkelig ikke forskjellen? Det dreier seg jo om alt uforutsett som kan skje. 5 minutter er lenge hvis huset tar fyr, for eksempel.

Skrikekur har ingenting med saken å gjøre.

Anonymkode: 2c336...ae4

For en baby er 5 minutters skriking uten trøst jævlig uansett årsak. Jeg (ikke ts) lever greit med at jeg gikk i butikken etter å ha sagt ifra til flere, ved et nødstilfelle. Jeg bor over veien for butikken. Jeg kunne gjort det igjen, dersom det var krise og jeg var alene med babyen. Har naboer og andre som ville passet på imens. 

Anonymkode: 31c66...2f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en baby er 5 minutters skriking uten trøst jævlig uansett årsak. Jeg (ikke ts) lever greit med at jeg gikk i butikken etter å ha sagt ifra til flere, ved et nødstilfelle. Jeg bor over veien for butikken. Jeg kunne gjort det igjen, dersom det var krise og jeg var alene med babyen. Har naboer og andre som ville passet på imens. 

Vel, jeg synes det er horribelt. Jeg tviler også på at du ville fått medhold i at dette er en god idé hos lege, helsestasjonen, bv eller noen andre som gjør det samme. Med mindre du mener at naboen sitter i stua di eller er barnevakt de fem minuttene, da er saken helt annerledes, men det er jo ikke det du skriver.

Jeg er alene med baby og ser ikke helt for meg hvilken krise som skulle fått meg til å gå fra henne alene i et hus hvor  det er mange "i verste fall" som kan skje.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

... eller noen andre som IKKE gjør det samme, skulle det stå.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken krise krever at du drar i butikken og lar babyen være alene? da hadde jeg heller spurt en nabo pent om de kunne tatt den turen på butikken for meg siden den er rett over veien 

Anonymkode: a507a...8fd

• Liker 1
Skrevet

Er du seriøs? Jeg håper det er tull, for man går da virkelig ikke i fra babyen sin 😳 da jeg så overskrifta tenkte jeg det var snakk om en kjapp tur ut på gårdsplassen for å lufte hunden eller ut med søpla, for det er liksom innafor. Men borte i ti minutter for å handle, uten babyen? Det forstår jeg ikke at man vurderer engang. Hva hvis det skjer deg noe på de ti minuttene som gjør at du ikke kommer deg hjem? Hva hvis det skjer noe i hjemmet ditt som gjør at babyen din plutselig er i livsfare? Fryktelig uansvarlig ting å gjøre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner to forskjellige familier som mistet barna sine fordi de bare skulle fem minutter på butikken. 

De ene i brann... ikke brann engang, røykutvikling. Den andre babyen  fikk smokkelenken i halsen og ble kvalt. Da er de minuttene på butikken de verste minuttene du noen gang har tatt, resten av ditt liv. 

Anonymkode: c5201...b73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner to forskjellige familier som mistet barna sine fordi de bare skulle fem minutter på butikken. 

De ene i brann... ikke brann engang, røykutvikling. Den andre babyen  fikk smokkelenken i halsen og ble kvalt. Da er de minuttene på butikken de verste minuttene du noen gang har tatt, resten av ditt liv. 

Du kjenner mange familier som forlot barna sine. Nesten så man ikke klarer helt å tro på dette. Hadde en baby omkommet i brann hadde det vært oppslag i avisen, har du link? 🙂

Anonymkode: 45a5a...6d5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke ta med babyen på butikken? 

Anonymkode: 5360b...c60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kjapp tur utenfor med hunden om baby sover går greit, men ikke på butikken.

Anonymkode: 98805...00b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det like uansvarlig å legge seg til å sove om kvelden, om man skal ta hensyn til slike skrekkscenarier.

Anonymkode: 98805...00b

• Liker 4
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan jo skje om foreldrene sitter i stua også, da. Det er derfor man ikke skal ha lenker og snorer med barnet i senga.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er nok ingen god idé, selv om det i de fleste tilfeller nok ville gått bra. I "gamle dager" var dette helt vanlig. Faren min ble bundet fast til madrassen eller, når han ble eldre, bundet fast ute mens moren var på butikken (da var han nok et par år gammel riktignok). Det var ganske vanlig og akseptert. Det er bra det ikke er slik lenger, men samtidig er det greit å ikke bli helt hysterisk heller. Å ikke kunne gå ut med søpla eller til postkassa (forutsatt at disse er rett utenfor døra) uten babycall mener jeg er hysteri. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner mange familier som forlot barna sine. Nesten så man ikke klarer helt å tro på dette. Hadde en baby omkommet i brann hadde det vært oppslag i avisen, har du link? 🙂

Anonymkode: 45a5a...6d5

Jeg kjenner ikke mange, jeg kjenner to... 

Den med røykutviklingen skjedde tidlig på 80 tallet, og jeg har ikke behov for å bli trodd av deg, så linker ikke og legger ut noe om familien her inne. 

Som en skrev over... Ja dette kan også skje om natten, men da er man i det minste hjemme om noe skulle skjedd... Man slipper å leve med at man gikk fra barna sine...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har du ikke lest Naboparet?

Anonymkode: d4988...a59

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Blinkie skrev:

Ikke greit. F.eks så kan et hus være nedbrent på 10 min 😮 

Helt enig. 

Fra brann til overtrening, tar ca 3-7 minutter. Tenk hvor mye som kan skje i løpet av en butikktur! 😥

Anonymkode: 34f4a...2ba

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gir babycall alarm om at baby sluttar å puste? 

Anonymkode: da8f4...64a

Nei. Det trenger man ikke heller å merke om man ligger på samme rom som en baby. 

Skrevet (endret)

Du tuller med meg nå? Dette er grov omsorgssvikt! Fyf...

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Marisana skrev:

Er du seriøs? Jeg håper det er tull, for man går da virkelig ikke i fra babyen sin 😳 da jeg så overskrifta tenkte jeg det var snakk om en kjapp tur ut på gårdsplassen for å lufte hunden eller ut med søpla, for det er liksom innafor. Men borte i ti minutter for å handle, uten babyen? Det forstår jeg ikke at man vurderer engang. Hva hvis det skjer deg noe på de ti minuttene som gjør at du ikke kommer deg hjem? Hva hvis det skjer noe i hjemmet ditt som gjør at babyen din plutselig er i livsfare? Fryktelig uansvarlig ting å gjøre. 

Akkurat. Eller hva om barnet begynner å gråte og ingen er der for å trøste? Hva skjer da? Jo, barnet slutter å gråte fordi ingen uansett kommer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Hvis du ser tråden min her, så ser man at kg folk mener det er greit hvis msn har «gode grunner»

Anonymkode: 29bf5...5ae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...