AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #21 Skrevet 27. mai 2020 Selvfølgelig går det helt fint. Vi tenkte oss ut til et vennepar og drikke litt i kveld. Vår sønn på 3 måneder sover uansett fra klokken åtte om kvelden, så han blir hjemme i sengen sin 😊 Anonymkode: 45a5a...6d5 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #22 Skrevet 27. mai 2020 Ok. Takk for info. Veldig hyggelige folk her. Anonymkode: e0908...86f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #23 Skrevet 27. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig går det helt fint. Vi tenkte oss ut til et vennepar og drikke litt i kveld. Vår sønn på 3 måneder sover uansett fra klokken åtte om kvelden, så han blir hjemme i sengen sin 😊 Anonymkode: 45a5a...6d5 Så klart. Vi reiser på en weekendtur til London i helgen, setter bare ut skåler med mat og vann. Får nabojenta til å komme innom og fylle på skålene bare👍🏼 Anonymkode: df75b...6c0 16
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #24 Skrevet 27. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så klart. Vi reiser på en weekendtur til London i helgen, setter bare ut skåler med mat og vann. Får nabojenta til å komme innom og fylle på skålene bare👍🏼 Anonymkode: df75b...6c0 Smart 👍 Anbefaler hundebur så slipper ungen å skade seg. Anonymkode: 45a5a...6d5 6
tussi84 Skrevet 27. mai 2020 #25 Skrevet 27. mai 2020 Nei. Enn forlater ikke babyer hjemme alene. Enn kan gå med søppel/hente post om det er på adressen/være i hagen men det er det. Ellers skal baby være med på alle ærender du gjør, eller bli passet på av noen. Hadde ventet med å la barnet være alene til barnet er minst 5 til 6 år selv om det bare er for 10 min. Under den alderen er helt uaktuelt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #26 Skrevet 27. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så klart. Vi reiser på en weekendtur til London i helgen, setter bare ut skåler med mat og vann. Får nabojenta til å komme innom og fylle på skålene bare👍🏼 Anonymkode: df75b...6c0 Er det ikke bare å sette ut mange skåler, så slipper dere å plage nabojenta? Anonymkode: 8848b...4fb 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #27 Skrevet 27. mai 2020 Jeg har gått på butikken (innen babycall-rekkevidde, det er i samme bygg) med babycall på når ungen sover om kvelden. Men selv da føler jeg meg litt dårlig og er veldig kjapp. Dobbeltsjekker at jeg vet nøyaktig hvor nøklene er, og at babycallen er innen rekkevidde. Men å gå ut når baby er våken er helt helt helt uaktuelt. Mine unger klarer seg ikke selv i mer enn 1 min, maks 😛 Anonymkode: b4641...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #28 Skrevet 27. mai 2020 3 timer siden, Mumsmums skrev: Nei! En 4 mnd gammel baby er aldri helt trygg på egenhånd!! Hva om den kaster opp å kveles😱 Å være i hagen (hvis man ikke bor i blokk) å babyen sover inne er greit. Da har man kontroll, med babycall eller sjekking. Og man er i umiddelbar nærhet. Å gå en tur er ikke greit! Gir babycall alarm om at baby sluttar å puste? Anonymkode: da8f4...64a 1
Grønt blad Skrevet 27. mai 2020 #29 Skrevet 27. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gir babycall alarm om at baby sluttar å puste? Anonymkode: da8f4...64a Da må man jo ha pustealarm. Selv om man er hjemme sammen med baby som sover, sitter de færreste helt inntil babyen og sjekker at den puster til enhver tid. Jeg kan forstå at foreldre som har opplevd krybbedød (eller som har krybbedød i nær krets) har pustealarm, men de aller fleste foreldre har ikke det. 11
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #30 Skrevet 27. mai 2020 Fyfaen er du seriøs? 😳🤯 Anonymkode: a507a...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #31 Skrevet 27. mai 2020 Å gå ut med hunden rett utenfor boligen, hente posten, gå med søpla osv i babycall avstand synes jeg er innafor. Kjøre en tur, handle osv er ikke innafor. Anonymkode: b1eef...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #32 Skrevet 27. mai 2020 Jeg gikk fra babyen etter at hun hadde sovnet, for å gå lyntur i butikken. Sa da ifra til 2 stk som fikk beskjed om at hvis de ikke fikk melding av meg innen 5 minutter måtte de sjekke babyen. Gikk bra. Babyen sov fortsatt når jeg kom tilbake, jeg fikk handla glemt melk og en 5-minutters luftetur. Noen som skal melde meg til barnevernet nå? Anonymkode: 31c66...2f1
blomstre Skrevet 27. mai 2020 #33 Skrevet 27. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Takk for info. Veldig hyggelige folk her. Anonymkode: e0908...86f Antakeligvis (forhåpentligvis, iallfall) tuller du bare i hovedinnlegget ditt, for det er helt på bærtur å vurdere det. Det vet alle foreldre som tenker seg litt om. Og med tanke på hvor forferdelig dårlig idé det er, så synes jeg du faktisk du har fått ganske så hyggelige svar. 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #34 Skrevet 27. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk fra babyen etter at hun hadde sovnet, for å gå lyntur i butikken. Sa da ifra til 2 stk som fikk beskjed om at hvis de ikke fikk melding av meg innen 5 minutter måtte de sjekke babyen. Gikk bra. Babyen sov fortsatt når jeg kom tilbake, jeg fikk handla glemt melk og en 5-minutters luftetur. Noen som skal melde meg til barnevernet nå? Anonymkode: 31c66...2f1 Det er jo litt sent for det nå, men hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til å handle for deg i stedet eller passe barnet ditt, så hadde jeg gjort det ja hvis du hadde sendt meg en sånn melding. Med mindre du hadde med deg babycallen og kunne vært hjemme igjen på 30 sekunder. Anonymkode: 2c336...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #35 Skrevet 27. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo litt sent for det nå, men hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til å handle for deg i stedet eller passe barnet ditt, så hadde jeg gjort det ja hvis du hadde sendt meg en sånn melding. Med mindre du hadde med deg babycallen og kunne vært hjemme igjen på 30 sekunder. Anonymkode: 2c336...ae4 Er du seriøs? Hvordan er det verre å la en baby skrike dersom jeg er borte da han våkna i 1-5 minutter enn en skrikekur, hvor folk lar babyen skrike i 5-20 min alene, hver kveld? Jeg visste han ikke ville våkne, fordi jeg vet jo hvordan barnet mitt sover. Eneste fare, slik jeg så det var om jeg hadde fått hjerteattakk eller blitt påkjørt. Og derfor sa jeg ifra til andre. Anonymkode: 31c66...2f1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #36 Skrevet 27. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo litt sent for det nå, men hvis jeg ikke hadde hatt muligheten til å handle for deg i stedet eller passe barnet ditt, så hadde jeg gjort det ja hvis du hadde sendt meg en sånn melding. Med mindre du hadde med deg babycallen og kunne vært hjemme igjen på 30 sekunder. Anonymkode: 2c336...ae4 Ville du anmeldt alle som lar babyene sine gjennomgå en skrikekur også? Anonymkode: 31c66...2f1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #37 Skrevet 27. mai 2020 Dette var seriøst alarmerende tankemåte fra en som skal være ansvarlig for en hjelpesløs baby. Bare det å vurdere dette skremmer vettet av meg, og jeg tenker at grunnleggende veiledning hadde vært på sin plass. Anonymkode: e3da2...18c 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #38 Skrevet 27. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du anmeldt alle som lar babyene sine gjennomgå en skrikekur også? Anonymkode: 31c66...2f1 Ser du virkelig ikke forskjellen? Det dreier seg jo om alt uforutsett som kan skje. 5 minutter er lenge hvis huset tar fyr, for eksempel. Skrikekur har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 2c336...ae4 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #39 Skrevet 27. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville du anmeldt alle som lar babyene sine gjennomgå en skrikekur også? Anonymkode: 31c66...2f1 De færreste praktiserer skrikekur i dag nettop fordi det er latterlig. Å klarer du virkelig ikke å se forskjellen på å forlate baby alene i huset og skrikekur? Anonymkode: a507a...8fd 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #40 Skrevet 27. mai 2020 Tar denne som anonym: Jeg gjorde det én gang. Baby lå fint og sov i sprinkelsenga si midt på dagen, pleide å sove i en time. I det jeg gikk bortover gaten innså jeg hva jeg gjorde: tenk om jeg ble påkjørt! Jeg løp på butikken (på hjørnet samme gate), fikk mer og mer panikk, løp hjem med skyhøy puls, løp opp alle trappene (tenk om heisen stoppet!). baby sov søtt i senga. Men jeg gjorde det aldri igjen. Anonymkode: 9f85a...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå