AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #1 Skrevet 27. mai 2020 Hei! det hender jeg har små ærend utenfor huset som tar maks 10 min. Handle, lufte hund etc. Da er det ekstremt mye enklere å la baby på 4 mnd være igjen inne.. men er dette greit? Må presisere at hun er 100% trygg, og pleier heller ikke å begynne å gråte... Anonymkode: e0908...86f
Populært innlegg Mrs Robinson Skrevet 27. mai 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 27. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! det hender jeg har små ærend utenfor huset som tar maks 10 min. Handle, lufte hund etc. Da er det ekstremt mye enklere å la baby på 4 mnd være igjen inne.. men er dette greit? Må presisere at hun er 100% trygg, og pleier heller ikke å begynne å gråte... Anonymkode: e0908...86f 😳 Nei 56
Grønt blad Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Nei, de er på ingen måte greit. Jeg har mange ganger tenkt tanken om at det hadde vært så mye enklere å bare løpe 100 meter til butikken og kjøpe brød uten babyen, men jeg tar alltid med babyen selv om det da tar mye lenger tid. Putt babyen i bæresele er mitt tips. Da slipper du å styre med vogn, du har begge hendene fri og babyen får nærhet. Bæresjal er også gull, men tar litt mer tid å ta på, og bæresele er derfor enklere til en kjapp tur ut. I store deler av landet trenger man ikke ha på så mye klær nå heller, så da er det jo superenkelt! Om du og babyen trenger ytterklær (pga. vind eller nedbør) anbefaler jeg bærejakke Dersom mannens regnjakke ikke passer. 28
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 (endret) Det er langt i fra greit. Tenk om det for eksempel skulle begynne å brenne. Endret 27. mai 2020 av AthenaRavenLuna
yabbadoo Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Nei. Altså, lufte hunden rett utenfor døren/i hagen så du kan høre babyen er ok. Ut med søppel og hente posten kan vel gå om det er rett utenfor og du lar døren stå åpen. Men ikke handle. Tenk om noe skjer med deg og du blir bevisstløs og blir kjørt avgårde på sykehus. Da vet ingen at babyen er alene hjemme. Eller om det blir brann hjemme mens du er borte f.eks. 25
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Er babyen våken? Hvor langt går du? Sovende baby, babycall og være i hagen, helt ok! Gå en runde i nabolaget med våken baby (og sovende) er ikke greit! Handle?! Uaktuelt! Hadde jeg visst hvem du var, og at du dro fra en 4mnd gammel baby, så hadde jeg ringt bv! Du får gjøre som resten av oss gjør. Vi legger handleturen til det passer med søvn/våkentid. Enten sover baby i vogn og man går til butikk, eller så tar man med baby i bilstol. Anonymkode: b7086...33b 26
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Man skal høre mye før øra detter av.. Anonymkode: 2a7ed...845 18
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Nei. Neineineinei. Det skal ALLTID være en voksen i umiddelbar nærhet som både ser, hører og følger med på babyen. Ja, det er stress å ha med baby på handel, men sånn er livet. Vi har valgt det selv. Anonymkode: 665dc...a00 18
Gjest Blinkie Skrevet 27. mai 2020 #13 Skrevet 27. mai 2020 Ikke greit. F.eks så kan et hus være nedbrent på 10 min 😮
Gjest Chroma Skrevet 27. mai 2020 #14 Skrevet 27. mai 2020 Du hadde nok aldri tilgitt deg selv om det hadde skjedd noe.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #16 Skrevet 27. mai 2020 Det har fristet meg også mang en gang på kveldstid å stikke raskt på kiosken for en sjokolade eller noe etter at barna er sovnet, MEN det kan skje meg noe på veien (bli påkjørt e.l), så det er helt uaktuelt. Anonymkode: ad31e...ca9 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #18 Skrevet 27. mai 2020 Neiiiiiiiiii😳E du klin kokos? Anonymkode: 64039...0c4 4
Mumsmums Skrevet 27. mai 2020 #19 Skrevet 27. mai 2020 Nei! En 4 mnd gammel baby er aldri helt trygg på egenhånd!! Hva om den kaster opp å kveles😱 Å være i hagen (hvis man ikke bor i blokk) å babyen sover inne er greit. Da har man kontroll, med babycall eller sjekking. Og man er i umiddelbar nærhet. Å gå en tur er ikke greit! Kanskje du må be noen om hjelp. Kanskje noen vil sitte med babyen mens du er ute😊 8
Mumsmums Skrevet 27. mai 2020 #20 Skrevet 27. mai 2020 Vil tipse deg om å lese om Erik Homburger Eriksons utviklingsteori.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå