Gå til innhold

Burde vi ta opp lån for Tesla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Polestar har 1600kg hengerfeste og takstativ. Bagasjerommet er ikke allverdens, men plass til litt av hvert allikevel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig syntes jeg dette er galskap. Men igjen så er ikke jeg opptatt av bilmerker, men heller at den dekker de behovene jeg har og at jeg får mest mulig verdi for pengene. 

Det betyr ikke at det ikke er riktig for deg /dere, man vektlegger forskjellig. Siden du skriver inn her så kanskje du føler selv at det er litt galskap? Hva med å testkjøre litt forskjellige biler først? Kan jo være dere endrer mening 😊

Skrevet

Ny bil er dyrt selv om det er elbil.

Hva med å kjøpe en brukt tesla?

AnonymBruker
Skrevet

Å bruke 800 tusen på en Tesla er galskap, ja.

Til den prisen hadde jeg heller kjøpt en brukt SUV av typen Mercedes eller BMW. Kvalitetsbiler.

Anonymkode: 06e19...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri tatt opp så mye i billån uansett bil eller behov. Blir mye rente. 

Anonymkode: f4ceb...b7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tjener det dobbelte av dere og kjøpte brukt  Model S til 300.000. Veldig fornøyd med bilen.

Skjønner egentlig ikke hvorfor noen som kan å regne kjøper ny bil, elbil eller ei..

Anonymkode: 2c08e...1ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misforstår jeg deg nå, eller er Tesla virkelig regnet som veteranbil etter 7 år? 

For alle andre biler er 30 år grensen for den betegnelsen.

Anonymkode: a3ce0...f10

He he i tesla verden betegnes min tesla som veteran tesla. Det er fordi det er en av de første s ene. Jeg må legge til at dette er det bilholdet som har kostet meg minst av alle!

Anonymkode: 2556b...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at dere vil ha Tesla til 800 000? Status? Jeg spør Ikke for å være spydig, jeg bare lurer

Anonymkode: 6c444...50e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm... er vel ikke de smarteste folka som kjøper Tesla.

En "veteran" fra 2013? Som ikke har tapt seg i verdi? Har du en kilde på dette?

Anonymkode: f2b10...632

Jeg kjøpte min for 460 000 har kjørt over 100 000 uten å bruke ett eneste øre på den. Bortsett fra forsikring selvsagt og spyleveske. Nå er min bil verdt mellom 280 000 og 330 000. Jeg skjønner at det er gøy å disse tesla folk, som sagt er det bare å se på Finn på hvor mye tesla selges for jeg selv har fått tilbud av en forhandler men jeg likte ikke den andre bilen da jeg ønsket en annen farge på xen

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster forsikringen på tesla?

Anonymkode: 5ce25...a1f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye koster forsikringen på tesla?

Anonymkode: 5ce25...a1f

Jeg betaler 10 000 i året men har spesialforsikring fra jobben. Ubegrenset kjøring og full kasko

AnonymBruker
Skrevet

Uansett bil, man bør alltid unngå billån. Hvorfor? Fordi selskapene skal tjene på deg. Prøv derfor å se etter noe du kan kjøpe cash. Hva er da viktigst for deg må du selv avgjøre, men nesten nye og store personbiler starter rundt 300k:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179327277

Med litt ytterligere sparing er nok dere med 1,1 mill i inntekt i mål uten lån,

Men..dette er ingen statussymbol noe som er svært viktig for enkelte..

Anonymkode: ad192...c93

Skrevet

Så høyt billån høres jo helt vanvittig sinnsykt ut. Det der blir fort katastrofe om det skjer noe med deres økonomiske situasjon. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har lyst på en tesla og har fått klarsignal på billån...Vi må låne ca 600 000 i banken. Kan cashe inn 200K. Min far mener det er helt bak mål. Men vi har veldig lyst på den.. Har tre barn i alderen 3-8 og Ok inntekt, ca 1,1 samlet.

Er det galskap? Vet biler taper seg i verdi, men vi har jo tenkt å ha den en stund.

Anonymkode: d9686...30e

Du skriver at dere kan cashe ut 200k. Mao. dere kan kjøpe en ganske så kurant bruktbil uten å ta opp lån. Jeg ville ha gått for den løsningen med mindre økonomien ellers hos dere ser veldig bra ut (null boliggjeld og eid bolig).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Billån er en veldig dum ide. Tesla mister sin verdi mye raskere enn andre biler. Hva med leasing?

Anonymkode: 39242...7e7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Billån er en veldig dum ide. Tesla mister sin verdi mye raskere enn andre biler. Hva med leasing?

hvis leasing er dyrere enn å kjøpe så hvorfor lease da?

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du taper kanskje litt ved leasing, men du får en sikkerhet du ikke får ved kjøp.

Nå som el-bilen er i rivende utvikling risikerer du å kjøpe en helt ny el-bil til la oss si 500`, om 1 år kommer det ny teknologi som gjør at din 1 år gamle bil har utdatert batteriteknologi og ikke lenger ettertraktet av forbrukerne som igjen kan føre til ett skremmende prisfall - Dette forsikrer du deg mot ved leasing av bilen. Du slipper også bekymre deg over batteriets tilstand etter 3 år når du leverer bilen tilbake.

Det er også andre fordeler ved leasing, samt bakdeler men vil se på overnevnt som det mest kurrante argumentet for leasing av el-bil. (Det er også derfor veldig mange el-biler ikke er tilgjengelig via leasing)🙂

Endret av Shackle
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi teknologien blir bedre og bedre. I 2021 vil det komme tonnevis av nye biler som kommer til å ha mye bedre teknologi enn Tesla. Allerede nå er Kia e-Niro & Audi e-tron mye bedre. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lyst på en tesla og har fått klarsignal på billån...Vi må låne ca 600 000 i banken. Kan cashe inn 200K. Min far mener det er helt bak mål. Men vi har veldig lyst på den.. Har tre barn i alderen 3-8 og Ok inntekt, ca 1,1 samlet.

Er det galskap? Vet biler taper seg i verdi, men vi har jo tenkt å ha den en stund.

Så mye gjeld bare for en bil..  galskap. I den sammenhengen er ikke 1,1 i samlet inntekt nok til å forsvare denne utgiftsposten. Det er bare en bil. Dere har vel nedbetalt hus og alt både dere og barna trenger i all fremtid siden dere har så mye penger å søle vekk? 

Anonymkode: 888e2...7be

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri ha gjort det.Jeg har observert at det er alt for mange som kjøper Tesla med lån og salgspant i bil.Å kjøpe bil , er å kaste penger ut av vinduet .De fleste trenger en bil , men ja dette er galskap spesielt når man må ta opp så stort lån.Jeg har arbeidet med inkasso i alt for mange år i en stor bank,og sett mange tragedier. Her i heimen kjøper vi alltid bil kontant. Dvs vi sparer opp på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...