Gå til innhold

Utslett

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Babyen min har fått utslett i ansiktet og litt på halsen.

Dett er røde prikker.

Er dette melkeutslett?

Hva er forskjellen på melkeutslett og varmeutslett?

Hvis det er melkeutslett, skyldes det noe jeg har spist eller bare kommer det uten noen spesiell grunn?

Hva skal jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utslett kan være så mye!

Det eneste rådet jeg vi gi deg, er å ta med barnet ditt til legen!

Utslett kan komme av så mye, det kan være varmeutslett, det kan være allergi, det kan være barnesykdommer... Mange av utslettene ligner på hverandre også, så det er best å ta med barnet til legen for å finne ut av det. Heller til legen en gang for mye enn en gang for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis utlsettet "forsvinner" rett etter du har trykket/presset lett på det (det kommer til overflaten igjen etterpå) er det et helt ufarlig utslett.

Svetteutslett skal forsvinne når barnet kjøles ned og forekommer som oftes på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er babyen?

Det er ikke det vi kaller for "rever" da, dette kommer i 2-3 md alder, men går over av seg selv.....

Melkeutslett har jeg ikke hørt om, varmeutslett går fort over, så du forstår det nok fort hvis det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk selv å legge inn et innlegg om dette.

Plages selv med at sønnen min på 1 1/2 har utslett, men i dette tilfellet på armene (talgutslett). Prøver å finne ut hva årsaken er, men det er ikke bare bare. Noen som har noen forslag?

Utslettet babyen din har høres ganke likt ut som gutten min hadde når han var bare noen måneder. Det kom bare i ansiktet og halsen og var røde prikker. På helsestasjonen sa de at det var ikke noe å bekymre seg over og at dette er ganske vanlig at spedbarn får. Det er "hormonutslett" eller milier. Det gikk over av seg selv og det virket heldigvis ikke som barnet plagdes av dette. Bruk allikevel litt barnekrem for å holde huden myk

Men er du usikker så ta såklart kontakt med lege. Glasstesten er jo også grei. Legg press på prikkene med glasset og forsvinner de er det ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna.

Milier, det er vel det samme som rever det da. *ler*

Rart hvor mange navn en har på sammen ting, alt etter som hvor i landet en bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...