Gå til innhold

Forstår ikke alle disse skriveriene i media om at tiltakene må fortsette langt inn i 2021, slik at "vi må fortsette å vaske hendene"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor er det nasty? Om fyren pisser, åpner han buksa og holder på pikken mens han pisser. Han pisser altså ikke på hendene sine?

Etter at ferdig, slippes pikken og buksen lukkes. Hva er da det fæle som er kommet på hendene som fordrer vasking?

Er pikken en skitten ting? Mer skitten enn å ta seg på armen eller foten? Eller hendene generelt, som er borti alt mulig hele tiden?

Anonymkode: 67cfe...bd8

Herregud..det er jo ikke urinen som er problemet! Hva med når han trekker i snora? Tar på dørhåndaket? 

Anonymkode: 63f58...c0d

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De snakker stadig om at det smitter mest fra nærkontakter. Hvorfor er da håndvask dratt frem som det viktigste våpenet? 

(jeg skjønner poenget med håndvask generelt, jeg bare stusser på inkonsekvensen i hva de sier om smittemåte)

Anonymkode: 6589a...bf0

Skrevet
På 27.5.2020 den 5.22, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig ingen som hadde noe håndhygiene før corona? 

Anonymkode: 63c4a...09a

Nei. 

Kilde: Jeg har sett hvordan folk oppfører seg på offentlige toaletter. Vil tro det står enda verre til hjemme hos dem. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 5/27/2020 at 9:39 AM, AnonymBruker said:

Men hvorfor er det nasty? Om fyren pisser, åpner han buksa og holder på pikken mens han pisser. Han pisser altså ikke på hendene sine?

Etter at ferdig, slippes pikken og buksen lukkes. Hva er da det fæle som er kommet på hendene som fordrer vasking?

Er pikken en skitten ting? Mer skitten enn å ta seg på armen eller foten? Eller hendene generelt, som er borti alt mulig hele tiden?

Kukost, urin og svette ligger på innsiden av bokseren, og blir gnidd utover penis. Den der kanskje ren ut, men jeg ville ikke puttet den i munnen dersom den ikke var nydusjet.

Anonymkode: d318b...fc3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke oppfattet det på samme måte som deg.

Jeg har oppfattet at det er de generelle smittevernsrådene som må videreføres inn i 2021.

De generelle smittevernsrådene er: Vaske hendene, hoste/nyse i papir eller albuekrok, holde seg hjemme når man er syk, og holde avstand til andre. 

Jeg har hele tiden vært oppramsingen av disse smitteverntiltakene, uten at jeg har oppfattet at håndvask har blitt spesielt vektlagt. 

Anonymkode: 5f44e...00d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da tiltakene ble satt inn så ble jeg ganske overrasket, fordi jeg trodde at de som slurvet med hygienen var i fåtall. Det eneste nye for meg var denne spritingen over alt, og den holder jeg meg unna så langt det går. Vasker heller hendene en ekstra gang.

Som en annen nevnte: håper det blir slutt på all håndhilsing!

ps. Lurer på hvilke andre ekle uvaner de har de menneskene som slurver med hygienen...

Anonymkode: b6ab5...1cd

• Liker 1
Skrevet

trodde de fleste, inkl meg har normal rutiner rundt dette med å vaske hender (etter dobesøk, før matlaging og hvis du er skiten) Før matlaging hender det at jeg sløyfer da, om jeg kun skal ha noe til meg og jeg ikke er skitten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste (ikke alle men) har jo normal håndhygiene til vanlig. Men i barnehagene nå som vi vasker hender før og etter alt som gjøres, feks vasker hender etter barnet står opp fra dupp, vi pleier ikke akkurat gjøre det til vanlig... 

Anonymkode: 56926...7e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at hele klassen skal stå i kø foran den ene vasken før de får lov til å ta på noe etter hvert eneste friminutt er ikke noe de driver med til vanlig i alle fall. 

Anonymkode: 32d23...ae0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2020 den 9.46, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker selv ikke hendene etter HVER gang jeg tisser. Drikker mye vann, og går på do maaange ganger i løpet av dagen. Hadde blitt helt fordervet på hendene hvis jeg skulle bedrevet håndvask etter hvert.eneste.toalettbesøk. 

Men dette med å vaske hender etter man har vært ute og tatt på dørhåndtak og diverse - har helt ærlig aldri tenkt over det før, og kommer til å fortsette med det. 

Anonymkode: c9f89...4c7

Sånne som deg gjør at jeg ihvertfall er overbevist om at jeg kommer til å fortsette med min normale hygiene med å vaske hendene etter å ha vært ute og tatt på diverse. 

Lurer på hvordan verden hadde sett ut i forhold til sykdom hvis alle hadde bra håndhygiene? 

Anonymkode: fc769...207

• Liker 3
Skrevet
På 27.5.2020 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Eh JA det er nasty å ikke vaske henda etter man har tissa! Uansett om du er mann eller kvinne! Tar man på kjønnsorganene sine skal man vaske hendene etterpå. Det er mer skittent der nede fordi der nede kan det fort bli klamt og varm og i tilleg til at urinen og avføringen kommer ut av den sonen. Itilleg så drar man ned do og da tar man på knappen andre har tatt på etter at de har tørka seg i ræva!

• Liker 6
Skrevet (endret)

Har alltid vasket hendene mine veldig ofte og synes det er en drøm at "alle" må gjøre det samme nå. Håper aldri at hygiene tiltakene slutter. Jeg har ikke vært syk på flere år selv om folk rundt meg kunne lett smittet meg. Det er fordi jeg vasker hendene etter å tatt på ting som fremmede også tar på, eller at jeg bruker albuen for eksempel til å åpne dører. Mange mennesker er sykt ekle og de sprer sine hoste og avføringsbakterier overalt fordi de er gamle hillbillies som gud forby ikke skal vaske hendene pga "hysteri" osvosv. Eller for å "utfordre" immunforsvaret, noe som er forbanna tull. Er en grunn til at vi har disse tiltakene nå og har hatt det på alle helseinstitusjoner fra før. 

Endret av Heisann1234
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De snakker stadig om at det smitter mest fra nærkontakter. Hvorfor er da håndvask dratt frem som det viktigste våpenet? 

(jeg skjønner poenget med håndvask generelt, jeg bare stusser på inkonsekvensen i hva de sier om smittemåte)

Anonymkode: 6589a...bf0

Jeg lurer også på dette, det gir ikke helt mening for meg. Å ikke nyse/hoste i hendene er mer åpenbart viktig.

Ikke at det stopper meg fra å vaske hendene, naturligvis!

Anonymkode: cfbd2...d44

AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2020 den 9.39, AnonymBruker skrev:

Uansett hvor rein han tror han er, skal han jo dra opp/ned (eh, det betyr visst det samme - som at et hus brenner både opp og ned. Nok om det), og den knappen eller håndtaktingen har jo alle andre tatt på, og de kan ha fullt av bæsjebakterier på seg!

Anonymkode: bd236...689

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Uansett hvor rein han tror han er, skal han jo dra opp/ned (eh, det betyr visst det samme - som at et hus brenner både opp og ned. Nok om det), og den knappen eller håndtaktingen har jo alle andre tatt på, og de kan ha fullt av bæsjebakterier på seg!

Anonymkode: bd236...689

Også er det jo mer skittent på deler av kroppen hvor hud ligger mot hud og det er innestengt og klamt. Om folk tar seg i armhulen eller navelen bør de også vaske hendene etterpå...

Anonymkode: 4c388...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2020 den 5.22, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig ingen som hadde noe håndhygiene før corona? Jeg ser på de anbefalte tiltakene om håndvask, og har jo gjort dette hele livet, og trodde det var vanlig å vaske hender etter do, etter besøk/tur på butikken, før maten, etter at man har jobbet med noe skittent som for eksempel jord. Det eneste "nye" for meg er at man skal vaske hender også før man går ikke i butikk.

Flere som føler det samme? Er folk flest ekle griser som aldri vasker seg, og derfor opplever det hele med håndvask som et nytt tiltak?

Anonymkode: 63c4a...09a

Joda håndhygiene hadde jeg plenty og dertil av før korona. Vasket hendene etter hvert dobesøk, når jeg kom hjem etter å ha vært ute offentlig, jeg berørte ikke på offentlige overflater som ikke var naturlig eller nødvendig å berøre. Jeg hadde antibac i tursekken, jeg vasket frukt men tenkte og  samtidig (fordi en kan ha to eller flere tanker i hode på samtidig)  at smågodt var innenfor, jjeg var ikke hysterisk, eg kunne ta på varer jeg ikke skulle ha i butikken, enten for å sjekke noe med varen/innehold etc/ jeg var ikke helt hysteriske i form av antibac og vasking. Jeg tålte å ta et annet menneske i hånden for så i ta meg selv i håret eller noe...

i dag er jeg blitt det, ikke hysterisk i form av meg selv men på jobben. Jobber på pub. Det er antibac på hver terminal etter hver gjest, det er antibac på hvert øl glass, det er antibac på hvert bord etter hver gjest og hver en stol,  på hvert håndtak en gang i timen, det er vasking og antibacker over alt, altså misforstå meg både rett og galt; Jeg er glad for at vi er blitt et mer forståelse samfunn ang smittefare, men nei før antibacket jeg ikke hendene mine 40-50 ganger på et 6 timer skift på jobb, jeg vasket heller ikke hendene mine 30 ganger i løpet av et skift slik jeg nå gjør, uten at jeg på noen som helst måte var en ekkel skiten gris før i de gamle gode tidene. 

Ja en ting er vaskerutinene på privaten før og etter korona (De som aldri vasker hendene etter et toalettbesøk er så lavt nede på listen av intellektuell mennesker at jeg sammenligner de nesten med frosker) men i enkelte yrker, nesten alle seriøse yrker så har håndhygienen fått et helt annet begrep. Og jeg vil si; et unormalt begrep..Jeg er for god håndhygiene og vasking, bla bla... Men når en nesten skrubber vekk hunden på hendene og en i løpet av en jobb dag har fått mer sprit på hendene enn 17 flasker med tequila så er det slett ikke vanlig, normalt eller spesiell hygienisk igrunn.

Så ja gjestene mine spriter seg på hendene både når de kommer inn døren og går ut av den, vi vasker oss mer i det offentlige rom og vi piller ille på hverken folk eller ring mer slik vi gjorde før. Betyr dermed ikke at noen var ekle før  (foruten om de som ikke vasker seg etter do besøk 🤮🤢)..

Anonymkode: 791a3...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Etter dobesøk så tar jeg det for gitt at alle vasker hendene sine (tydeligvis så viser det seg her at ikke alle gjør det 🤮). Men håndhygiene i en pandemi strekker seg langt utover det. Ja, jeg har pleid å vaske hendene når jeg kommer hjem, men jeg har ikke pleid å fly på toalettet eller sprite meg så hyppig som jeg gjør nå, på jobb feks. I løpet av en dag på jobb så har jeg ofte håndhils på flere mennesker ila dagen (før), og selv om jeg har vasket hendene før og etter lunsj, så har jeg ikke hatt kontroll på hva eller hvem jeg har tatt på. Og når man er bevisst på hvor mange ganger man tar seg til ansiktet, så skjønner man fort hvor lett det er å få i seg virus.

Nå er jeg så bevisst på det at jeg tenker det vil være et under å klare å bli smittet av noe som helst. 

Anonymkode: 49541...3f2

• Liker 1
  • Opprett ny...