Gå til innhold

Forstår ikke alle disse skriveriene i media om at tiltakene må fortsette langt inn i 2021, slik at "vi må fortsette å vaske hendene"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ingen som hadde noe håndhygiene før corona? Jeg ser på de anbefalte tiltakene om håndvask, og har jo gjort dette hele livet, og trodde det var vanlig å vaske hender etter do, etter besøk/tur på butikken, før maten, etter at man har jobbet med noe skittent som for eksempel jord. Det eneste "nye" for meg er at man skal vaske hender også før man går ikke i butikk.

Flere som føler det samme? Er folk flest ekle griser som aldri vasker seg, og derfor opplever det hele med håndvask som et nytt tiltak?

Anonymkode: 63c4a...09a

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne som aldri vasker seg på hendene etter toalettbesøk, og hun er sykepleier. Tror det finnes mange andre der ute som er såpass late, dessverre. 

Jeg har selv kun praktisert håndvask etter toalettbesøk og før matlaging. Burde vært flinkere tidligere til å vaske hendene når jeg kommer hjem etter å ha vært ute, så det er en ny del av hverdagen min nå. Det er vel bare for å minne folk på at det fortsatt ikke er trygt å være lat. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Viser seg at vi var de dumme i svenskevitsene når alt kommer til alt. Vi har funnet svaret på hvorfor vi har så mye sykmeldinger i Norge kontra Sverige. Vi vasker ikke hendene...

Anonymkode: 4a428...f5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vasker etter dobesøk ikke annet, vil gjerne utfordre immunsystemet jevnlig.

Anonymkode: b8a06...7bd

AnonymBruker
Skrevet

Menn! Menn har generelt vært dårlige der. Kjæresten min sier han kun vaskte seg etter nummer 2 tidligere. Altså ikke etter tissing. Skikkelig nasty,

Anonymkode: 9ac2c...328

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn! Menn har generelt vært dårlige der. Kjæresten min sier han kun vaskte seg etter nummer 2 tidligere. Altså ikke etter tissing. Skikkelig nasty,

Anonymkode: 9ac2c...328

Men hvorfor er det nasty? Om fyren pisser, åpner han buksa og holder på pikken mens han pisser. Han pisser altså ikke på hendene sine?

Etter at ferdig, slippes pikken og buksen lukkes. Hva er da det fæle som er kommet på hendene som fordrer vasking?

Er pikken en skitten ting? Mer skitten enn å ta seg på armen eller foten? Eller hendene generelt, som er borti alt mulig hele tiden?

Anonymkode: 67cfe...bd8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker selv ikke hendene etter HVER gang jeg tisser. Drikker mye vann, og går på do maaange ganger i løpet av dagen. Hadde blitt helt fordervet på hendene hvis jeg skulle bedrevet håndvask etter hvert.eneste.toalettbesøk. 

Men dette med å vaske hender etter man har vært ute og tatt på dørhåndtak og diverse - har helt ærlig aldri tenkt over det før, og kommer til å fortsette med det. 

Anonymkode: c9f89...4c7

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Er det virkelig ingen som hadde noe håndhygiene før corona? Jeg ser på de anbefalte tiltakene om håndvask, og har jo gjort dette hele livet, og trodde det var vanlig å vaske hender etter do, etter besøk/tur på butikken, før maten, etter at man har jobbet med noe skittent som for eksempel jord. Det eneste "nye" for meg er at man skal vaske hender også før man går ikke i butikk.

Flere som føler det samme? Er folk flest ekle griser som aldri vasker seg, og derfor opplever det hele med håndvask som et nytt tiltak?

Anonymkode: 63c4a...09a

Jeg har lurt på det samme. Det ser jo faktisk ut til å fungere å åpne alt igjen, bare vi fortsetter å vaske hendene. Alle mulige smittsomme sykdommer stuper. Så det må ha vært flere griser blant oss enn vi trodde. Men det burde kanskje ikke komme som noen overraskelse, det har vært en del tråder her inne om håndvask lenge før corona. Og i alle de trådene (denne også) dukker det alltid opp noen som sier "jamen min p*** er jo ren". 

Anonymkode: 589bc...3ce

• Liker 9
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker selv ikke hendene etter HVER gang jeg tisser. Drikker mye vann, og går på do maaange ganger i løpet av dagen. Hadde blitt helt fordervet på hendene hvis jeg skulle bedrevet håndvask etter hvert.eneste.toalettbesøk. 

Men dette med å vaske hender etter man har vært ute og tatt på dørhåndtak og diverse - har helt ærlig aldri tenkt over det før, og kommer til å fortsette med det. 

Anonymkode: c9f89...4c7

Til sånne mennesker som deg: ÆSJ! 🤮

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at "fortsette å vaske hendene" betyr "fortsette å vaske hendene hyppigere enn vi gjorde pre-korona". Altså å vaske (eller sprite) hendene med en gang man kommer inn i butikken, inn på venteværelset, inn hos frisøren, inn på jobben, inn for å levere i barnehagen / sfo, når man kommer hjem (også etter en tur i postkassen), i tillegg til de gangene jeg alltid vasket hengedene også før (etter toalettbesøk, før matlaging eller spising, når jeg kommer hjem om ettermiddagen osv).

Anonymkode: 4cbfe...80c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at "fortsette å vaske hendene" betyr "fortsette å vaske hendene hyppigere enn vi gjorde pre-korona".

Anonymkode: 4cbfe...80c

Ja, vanskeligere enn det er det ikke. I tillegg til all denne spritingen over alt hvor man vanker, da. Det har vi jo ikke holdt på med før.

Anonymkode: f9f52...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har stusset på det samme. For meg var veldig mange av tiltakene allerede ting jeg gjorde i dagliglivet. Har nesten alltid pleid å vaske hender når jeg kommer hjem etter å ha vært på butikk eller spesielt om jeg har tatt kollektivt. Har også pleid å ha antibac i vesken som jeg har brukt etter å ha tatt bussen og før jeg skal spise på jobb eller på restaurant feks. Jeg forsøker også alltid å unngå å ta på dørhåndtak, stengene på bussen, heisknapper osv så langt jeg husker det (er mer obs på det nå men har alltid gjort det til en stor grad) - tar genser over hånden for å åpne dører, bruker albuer eller knokene på fingrene istedet for fingertupper, bruker døråpner der det finnes, med kneet eller albuen osv. Bruker papir for å slå av vasken på offentlige doer og låse opp døren... 

Merket at jeg ble sjeldnere syk etter at jeg begynte med dette for noen år siden. Tror ikke man som voksen trenger å utfordre immunforsvaret så mye slik noen nevner, jeg vil heller slippe å få folks tarmbakterier på hendene. Hjemme har jeg det normalt til litt under snittet rent, vasker ikke så veldig ofte og bruker vanlige vaskemidler ikke klor eller noe. 

Anonymkode: 251c7...7de

• Liker 7
Skrevet

Det er urovekkende mange som ikke vasker seg på hendene etter dobesøk....  Jeg jobber på sykehus og her jeg er har vi ikke eget personaltoalett, så vi  bruker samme som publikum (som det så fint heter) - og jeg har vært sjokkert mang en gang over folk som bare valser ut etter endt toalettbesøk.  En venninne av meg som jobber på poliklinikk sier at legene der sluttet å håndhilse for et par år siden, fordi de var bekymret for smitte og visste at folk var sløve med håndhygienen. 

Selv har jeg tatt på meg rollen som "vaskepoliti" noen ganger,:fnise: og spesielt etter at korona kom, så jeg sier fra til folk som bare går jeg. De tror det hjelper å bare sprite seg, men jeg sier at håndvask vil alltid være det beste så lenge det er tilgjengelig. 

Så det er bare å holde på håndvasken til krampa tar oss  😎

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det nasty? Om fyren pisser, åpner han buksa og holder på pikken mens han pisser. Han pisser altså ikke på hendene sine?

Etter at ferdig, slippes pikken og buksen lukkes. Hva er da det fæle som er kommet på hendene som fordrer vasking?

Er pikken en skitten ting? Mer skitten enn å ta seg på armen eller foten? Eller hendene generelt, som er borti alt mulig hele tiden?

Wow. Menn og kvinner er virkelig fra ulike planeter skjønner jeg.

Anonymkode: b9805...9ee

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vasker etter dobesøk ikke annet, vil gjerne utfordre immunsystemet jevnlig.

Anonymkode: b8a06...7bd

Men da kan du jo bare ta ned i doen når du er på besøk, smøre deg i ansiktet, og vaske hendene etterpå. Samme når du er ute på offentlig toalett. Då får du masse bakterier på deg, men hendene dine er rene så du sprer dem ikke til andre

Anonymkode: 4a428...f5b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig, mange har en helt håpløs grunnhygiene. Har selvsagt alltid vasket hender etter toalett, før mat. og andre sammenhenger der det er naturlig, samt i tillegg når jeg kommer hjem fra jobb osv. 

Ekkelt å tenke på at så mange ikke vasker hender etter dassbesøk for eksempel, når man til vanlig hilser på mange på jobb og på fritiden. 

Anonymkode: 3d514...594

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt enig, mange har en helt håpløs grunnhygiene. Har selvsagt alltid vasket hender etter toalett, før mat. og andre sammenhenger der det er naturlig, samt i tillegg når jeg kommer hjem fra jobb osv. 

Ekkelt å tenke på at så mange ikke vasker hender etter dassbesøk for eksempel, når man til vanlig hilser på mange på jobb og på fritiden. 

Anonymkode: 3d514...594

Ja, det er grunnen til at jeg også alltid vasker hender så fort som mulig etter å ha håndhilst på folk. Men håper ett av de varige tiltakene blir slutt på håndhilsing. 

Anonymkode: 589bc...3ce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er nasty🤮Pikken ligger i samme boxer som rumpa og bakteriene vandrer frem og tilbake.. 

Anonymkode: a342c...ba6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Folk som ikke vasker seg på hendene etter å ha vært på dass må være tilbakestående... enkelt og greit.

Anonymkode: 605ca...021

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva med ons i fylla. På festen tisser man en del og noe tiss kommer i trusa/bokser. Så er de ute og fester. Tar på alt og så hjem. Ingen håndvask eller dusj før sex. De har kanskje oralsex UTEN å vaske seg først. Dette er bare ekkelt. Ikke rart det er hyppig med norovirus og andre magesjau sykdommer rundt da. 

Anonymkode: 01bcf...6c4

• Liker 2
  • Opprett ny...