Gå til innhold

"Pustevansker" pga angst eller? Legen sjekker meg ikke..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Jeg sliter med tight brystvegg som blir verre når jeg ligger på ryggen mtp pusten. Føles ut som at pusten blir slått ut av meg og blir sånn rart å puste, men jeg får luft i lungene altså. Bare ubehagelig! Og får ikke "blåst opp" brystet helt kommenterte kiropraktor idag, når jeg puster. 

Sikkert etter endel kortpushet pga angsten. 

Jeg prøver å tenke mer over det og puster dypere så det kanskje løsner litt, men tenker jo litt på at det iverstefall kan være noe annet. 

Dette kan jo bare være mine katastrofetanker, men legen vil ikke sende meg på sjekk for lunger/hjerte fordi at jeg er "frisk og sprek 28-åring". Ting kan skje med oss også? Og jeg får jo ikke ro til å jobbe med angsten om jeg ikke er 110% sikker på at det KUN ligger i hodet. 

Kan jeg tvinge på meg henvendelse til slikt eller må jeg bare ta det på privat sykehus da? Jeg vil bare få det ut av verden og vite at jeg er frisk fysisk.. 😟

Anonymkode: 6bdb1...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har legen din sjekket deg? Da er det innafor, når han vurderer at du ikke trenger ekstra utredning. Du kan jo spørre han om hva han har utelukket med sine undersøkelser, det er mye som kan utelukkes på et legekontor. 

Hva er det du egentlig er redd for at er galt? Høres ut som muskulære plager, men dette er ikke mitt kompetansefelt. Jeg får god hjelp av naprapat for muskulære plager.. 

Hvis du ikke synes dette er nok så er privat lege riktig mener jeg, men det koster mye penger hvis du skal ha røntgen/EKG osv. 

Anonymkode: 568ae...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så tenker jeg at den viktigste jobben for legen din egentlig er å forklare deg hvorfor han mener det er angsten som gjør dette. Hvis du opplever dårlig kommunikasjon med legen din, så kan du jo bytte. 

Anonymkode: 568ae...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik da jeg hadde brystryggslåsning. Var redd det var hjertet men kiropraktor løste opp med umiddelbar virkning. Husker jeg stod inntil veggen og fikk et ‘’rykk’’ ned på ene skulderen.  Har kiropraktoren din gjort noe slik? Forsøke en erfaren en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg får jo ikke ro til å jobbe med angsten om jeg ikke er 110% sikker på at det KUN ligger i hodet. 

Anonymkode: 6bdb1...89d

Men det er nettopp det å trene på å leve med noe usikkerhet, som er å jobbe med angsten din. 

Anonymkode: 5e712...bff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...