Gå til innhold

Virker The Ordinary? Trenger hjelp med sorte hudormer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller er det oppskrytt? 

Har synlige porer på nese, men vet ikke om det er hudormer eller blackhead. Pleier å klemme dem med «kviseklemmer» og peeling, det hjelper litt men blir liksom aldri bra.

Men har samtidig veeeldig tørr, rød og sensitiv hud i resten av ansiktet. 

Noen som kan hjelpe meg ? 😊

Anonymkode: c88a1...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke merkenavnet som avgjør om et produkt/en produktserie virker, men ingrediensene. En av årsakene til at TO har blitt så populært, er nettopp at de i stor grad bruker aktive virkestoffer med dokumentert virkning. Dette gjelder selvsagt ikke absolutt alle produktene, men mange. 

Du kan prøve BHA (salisylsyre) og niacinamide (vitamin B3) på områdene med store porer/hudormer. BHA er en forholdsvis mild syrepeeling, og niacinamide er et antioksidant. 

For resten av ansiktet med tørr, rød og sensitiv hud, bør du se etter en fuktighetskrem for din hudtype, uten alkohol (SD alchol, denat. alcohol, isopropyl alcohol) parfyme og eteriske oljer, f.eks. denne: https://skincity.no/no/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fungert på kviser, men ikke hudormer hos meg.

Anonymkode: fcf86...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Roci skrev:

Det er ikke merkenavnet som avgjør om et produkt/en produktserie virker, men ingrediensene. En av årsakene til at TO har blitt så populært, er nettopp at de i stor grad bruker aktive virkestoffer med dokumentert virkning. Dette gjelder selvsagt ikke absolutt alle produktene, men mange. 

Du kan prøve BHA (salisylsyre) og niacinamide (vitamin B3) på områdene med store porer/hudormer. BHA er en forholdsvis mild syrepeeling, og niacinamide er et antioksidant. 

For resten av ansiktet med tørr, rød og sensitiv hud, bør du se etter en fuktighetskrem for din hudtype, uten alkohol (SD alchol, denat. alcohol, isopropyl alcohol) parfyme og eteriske oljer, f.eks. denne: https://skincity.no/no/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry.

For et sykt bra svar! Nå blir det enklere for meg å se hva jeg skal se etter. Tusen takk skal du ha💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et sykt bra svar! Nå blir det enklere for meg å se hva jeg skal se etter. Tusen takk skal du ha💛

Selv takk for fine ord🙂 Glad for at jeg kunne være til hjelp 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...