AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #21 Del Skrevet 26. mai 2020 Svømmehallen er ikke åpne enda, men svømming er gull! I vannet blir vi vektløse og kan trene "dobbelt så mye" før vi blir slitne. (Jeg er en av de som bare sitter å venter på gjenåpning nå, men blir vel ikke før i midten/slutten av juni..) Veldig fin måte å begynne å komme i form på. Sykling også (og ski, men ikke mye snø nå). Og dansing! Lett å hive seg med, og nesten glemme at det er trening. I tillegg så er det smart å gå i ulendt terreng, gå i skog og mark/på siden av veien og stien, da får flere muskler jobbet samtidig enn det du får på flatmark/asfalt Gir og tipset om å huske å strekke ut etterpå, du kan bruke yogaposisjoner for nybegynnere f.eks. Fort gjort å bli stiv og støl når kroppen ikke er vant til å bevege seg. Anonymkode: 07b9a...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #22 Del Skrevet 27. mai 2020 Så fint at du vil begynne å bevege deg igjen😊 Jeg ville begynt å gå tur, begynn i det små. Pulsen må opp for å øke kondisjonen, så om du har en bakke i nærheten kan du gå opp den, og øke tempo litt for hver gang. Husk at gode sko er viktig. Riktig sko til dine føtter med god demping. Jeg pådro meg skade av å løpe med feil sko til min fot, og det er like viktig med gode sko når man går. Jeg elsker å gå tur da! Hvis du synes det er pyton, så er det lurt å finne noe annet. Ellers vil motivasjonen svikte. Sykling, etterhvert svømming, gruppetimer med dans eller hva det måtte være. Bare ikke begynn for hardt. Bein og spesielt ankler og knær må bygges gradvis opp til å tåle belastningen av treningen. Jeg har gått på en smell, ble for ivrig og fikk overbelastning. Det er kjipt når man var så godt i gang! Anonymkode: ca632...662 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #23 Del Skrevet 27. mai 2020 Letteste er å bare spise mindre til du går ned 30 kg og det er lettere å bevege seg Anonymkode: b1889...09f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #24 Del Skrevet 27. mai 2020 Svømming er fantastisk trening når man er 130kg. Det sliter mindre på leddene pluss at du trener hele kroppen på en gang: armer, bein, rygg, mage og kjernemusklatur. Bonus så forbrenner du ca. 500 kcal i timen mot ca. 300-350 på løping. Bare se på de enorme mengdene med mat profesjonelle svømmere må spise om dagen for å vedlikeholde vekt og muskler. Anonymkode: c1ee1...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #25 Del Skrevet 27. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Letteste er å bare spise mindre til du går ned 30 kg og det er lettere å bevege seg Anonymkode: b1889...09f Nei, det er faktisk ikke slik. Det hadde du visst om du leste det jeg skrev tidligere. Til dere andre, en liten update fikk kjøpt gode sko i dag, og gikk til og fra butikken. Det er "bare" 15 min hver vei, men med en god bakke på slutten. Det var tøfft, men jeg klarte det uten å stoppe. Virker kanskje ikke mye for de fleste, men for meg var det stort. Før klarte jeg knappt å dusje selv. Anonymkode: 84bea...20a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 27. mai 2020 #26 Del Skrevet 27. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg veier 130 kg og har ikke beveget en muskel på ca 2 år. Hvorfor er irrelevant. Jeg peser som en gris etter en trapp, og må stoppe etter et meget kort stykke i oppoverbakker. Hvor i allverden starter jeg? For å ikke knekke motivasjonen? Og hvor raskt vil jeg kunne merke forskjell på kondisen? Snakker vi uker eller mnd før jeg klarer gå en trapp uten å bli utslitt? Anonymkode: 84bea...20a Les «tjukkasbloggen». Tror han var over 200 kg. Fikk hjelp av en kamerat som også var personlig trener. Veldig god blogg som jeg fulgte selv om jeg har bmi på 21. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunnfriskogpositiv Skrevet 27. mai 2020 #27 Del Skrevet 27. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er faktisk ikke slik. Det hadde du visst om du leste det jeg skrev tidligere. Til dere andre, en liten update fikk kjøpt gode sko i dag, og gikk til og fra butikken. Det er "bare" 15 min hver vei, men med en god bakke på slutten. Det var tøfft, men jeg klarte det uten å stoppe. Virker kanskje ikke mye for de fleste, men for meg var det stort. Før klarte jeg knappt å dusje selv. Anonymkode: 84bea...20a Så herlig 👏🏻👏🏻 Jeg gikk også tur i dag, lengde er ikke viktig. Til å begynne med må man bare få i gang kroppen Ønsker deg lykke til 👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #28 Del Skrevet 28. mai 2020 Helt konkret svar på det du spør om: Jeg var noe lettere enn deg og hadde sittet omtrent helt stille i tilnærmet ett år på grunn av sykdom. Da jeg begynte igjen gikk jeg 1 time på tredemølle, samme fart og samme stigning. De første gangene var grusomme, men da jeg kom til den tiende økta merket jeg plutselig at det gikk mye lettere. Så man kan merke god forskjell på bare et par uker (men de første 3-4 øktene var virkelig jævlige, altså). Det kan godt hende jeg startet "for hardt", det skal sies, jeg var bare veldig utålmodig... Anonymkode: 93591...329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå