AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Går sivilingeniør og begynte høst 2018. Har møtt mange fra forskjellige linjer men synes bare alle er uinteressante. De fleste har ingen interesser utenom skole, de er typiske strebere som ikke har hatt noe liv utenom å få gode karakterer på videregående. Og sånn fortsetter det på universitetet, et jag etter gode karakterer og fylla. Spesielt synes jeg dette gjelder de som går indøk. De er virkelige noen triste personligheter som har absolutt ingenting spesielt ved seg annet enn at de er gode på skolen. Hvorfor er det slik? Hvordan skal jeg holde ut her i tre år til? Anonymkode: 6d7bd...d07 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Faktisk litt enig. Går mye i enten skole eller festing og fyll. Greit å prioritere skole, men når festing og drikken er den eneste hobbyen man ellers har skjønner jeg du blir lei, for det ble jeg og! Anonymkode: 6af60...194 1
Veslemøy22 Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 Haha, jeg kjenner flere som har gått indøk, og de er akkurat slik du beskriver 😂 Men må ikke glemme at integriteten og arbeidsetikken de tilfører samfunnet er gull verdt 🙂 Aldri drama, og ingen tvetydige hensikter 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Går sivilingeniør og begynte høst 2018. Har møtt mange fra forskjellige linjer men synes bare alle er uinteressante. De fleste har ingen interesser utenom skole, de er typiske strebere som ikke har hatt noe liv utenom å få gode karakterer på videregående. Og sånn fortsetter det på universitetet, et jag etter gode karakterer og fylla. Spesielt synes jeg dette gjelder de som går indøk. De er virkelige noen triste personligheter som har absolutt ingenting spesielt ved seg annet enn at de er gode på skolen. Hvorfor er det slik? Hvordan skal jeg holde ut her i tre år til? Anonymkode: 6d7bd...d07 Jeg gikk siving og kjente haugevis av interessante og morsomme folk. Mange er bare smarte og har fått gode karakterer uten å jobbe så mye. Kanskje det er slik på noen linjer, jeg vet ikke. Vi hadde selvfølgelig noen kjedelige og uinteressante på linjen, men det var godt og blandet. Kanskje du bare tiltrekker deg kjedelige mennesker? Anonymkode: efadd...964 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #5 Skrevet 27. mai 2020 Hva har du lyst til å gjøre da? Er jo studentforeninger for det meste. Er også massevis av arrangementer, alt fra dans og konserter til brettspill og klatring. Jeg er nede på kalvskinnet og synes jeg ser lapper om absolutt alt mulig rart i kantina (før corona). Anonymkode: 42e74...052
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #6 Skrevet 27. mai 2020 Ta deg en tur på Dragvoll. Det er der vi er. 😉 og i studentforeninger kan det jo dukke opp noen. Kom deg bort fra ditt vante miljø. Gjør noe for å oppsøke folk du tror kan være spennende. Anonymkode: 56400...899 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Alle vet at gløsinger er kjedelige. Det er bare skole og fylla det går i. Du burde prøve å treffe folk fra andre skolen og avdelinger Anonymkode: dc028...2ec 1
Ginny Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Ind.øk-ere er spesielle da 😛 Det er jo linjeforeninger og studentforeninger og lag og alt mulig for alle slags rare ting, bare å velge 😃 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Du har et poeng. Det er mye skole, trening og sosial status det går i. Viktig å være vellykket, pen og ha mange venner. Indøk er nok verre enn andre linjer, da motivasjonen for å studere dette gjerne er karriere. På en del andre linjer er det flere som er genuint interesserte i fag Anonymkode: 51d1a...ab9 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 Det er jo veldig individuelt, men samtidig jobber jeg med (og har jobbet) flere som har studert Ind.Øk ved NTNU, Siv.Øk ved NHH, og skoler i utlandet. Folk er jo forskjellige, men jeg har merket flere likhetstrekk. De fleste av disse har vært over normalt flinke på skolen, men også vært over normalt ambisiøse og drevne. De fleste har ikke bare "snublet" over mulighetene, men satt seg mål, og prøvd å nå dem. De har vist veldig godt hva som må til for å lykkes, og har fulgt en noe lik (samt forutsigbar) sti. Utveksling, lederroller i studentorganisasjoner / arrangement / klubber, samme type internships, osv. Kanskje drev de også på med en eller annen idrett. Ja, synd å si det, men begynner en med tilfeldig utvalg blant "toppkandidater" ved de forskjellige prestisjestudiene i Norge, så får du veldig mange like søkere - spesielt når det er studier som jus, økonomi, o.l. Anonymkode: 631c1...988 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Skrevet 27. mai 2020 Sivilingeniør ved NTNU er jo en statusutdanning. Det betyr at det er mange søkere, og man må jobbe mye med skole for å komme inn. Da er det vel ganske logisk at mange som går der er over gjennomsnittet opptatt av skole og karakterer? Anonymkode: e3808...401 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #12 Skrevet 27. mai 2020 Hva forventet du egentlig når du startet på en prestisjeutdanning? Anonymkode: e3808...401
revungen Skrevet 27. mai 2020 #13 Skrevet 27. mai 2020 Går her selv, skrive master nå. Ikke enig i at alle er kjedelige. Har mange morsomme venner! Kanskje det er litt din egen fordom du ønsker å få bekreftet? Uansett,det finnes vel sikkert noen "kjedelige" folk der også. Men hvis du har lyst til å drive med noe finnes det jo et flust av alternativer! Selv var jeg aktiv på Studentersamfundet, og det er noe av det beste jeg har gjort! Her blir du kjent med folk som har samme interesse, og som også er interessert i å bli kjent med andre!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #14 Skrevet 27. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at gløsinger er kjedelige. Det er bare skole og fylla det går i. Du burde prøve å treffe folk fra andre skolen og avdelinger Anonymkode: dc028...2ec 4 timer siden, Ginny skrev: Ind.øk-ere er spesielle da 😛 Det er jo linjeforeninger og studentforeninger og lag og alt mulig for alle slags rare ting, bare å velge 😃 Haha takk for dette! Så det er altså ikke bare meg som tenker slik. Hvorfor tror dere det er sånn at indøkere spesielt er så kjedelige? Anonymkode: 6d7bd...d07
Ginny Skrevet 27. mai 2020 #15 Skrevet 27. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha takk for dette! Så det er altså ikke bare meg som tenker slik. Hvorfor tror dere det er sånn at indøkere spesielt er så kjedelige? Anonymkode: 6d7bd...d07 Det er fordi ind.øk er homo 🤣 Fra spøk til alvor så tror jeg det kan ha noe med hvor skoleflinke de som går det faktisk er. Det krever jo sitt å komme inn der, og når man nå en gang blir sammenlignet med veldig flinke folk hele tiden så må man jobbe en del for å henge med. Det er tilfelle for ganske mange av studiene på Gløs, det er mye arbeid. Og noen tar det lettere, mens andre må jobbe mer, så det avgjør hvor mye fritid man har og hva man gidder å gjøre. Når det er sagt så finnes det veldig aktive ind.økere og 😛 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #16 Skrevet 27. mai 2020 Ind-øk er psykiske terrorister som tror at de er Guds gave til denne jorda. Ind-øk er såpass ekstreme at de ser til og med ned på Siv-Øk og Siv-Ing. La meg ikke engang starte med hva Ind-øk mener om andre studieretninger. De tror at de er den nyeste utgaven av Terminators og arrogansenivået hos disse er iallfall godt på plass. Likte veldig godt at koronaviruset kom på plass, nå kan dem se langt etter 96-97% i jobb før de er ferdige med studiene. Et annet irriterende problem med disse Ind-økere er at den eneste hovedgrunnen til deres "høye status" er fordi antallet studieplasser er så få og så regulert. Synes at man burde "spamme" hele utdanningssektoren nå med bare Ind-øk plasser, på lik linje med historie, media og filosofi, så skal du se at det ikke tar langt tid før man har jekket dem hardt nedover. Det hadde blitt så HOT. 😀 Heldigvis ser det ut til at flere studiesteder og universiteter tar opp kampen mot de psykiske terroristene ved Ind-øk, og tilbyr omtrent samme type studier selv. Anonymkode: e3798...80f 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #17 Skrevet 27. mai 2020 3 hours ago, Ginny said: Det er fordi ind.øk er homo 🤣 Fra spøk til alvor så tror jeg det kan ha noe med hvor skoleflinke de som går det faktisk er. Det krever jo sitt å komme inn der, og når man nå en gang blir sammenlignet med veldig flinke folk hele tiden så må man jobbe en del for å henge med. Det er tilfelle for ganske mange av studiene på Gløs, det er mye arbeid. Og noen tar det lettere, mens andre må jobbe mer, så det avgjør hvor mye fritid man har og hva man gidder å gjøre. Når det er sagt så finnes det veldig aktive ind.økere og 😛 Hvorfor bruker du homo som et skjellsord? Jeg synes å være homo er positivt jeg. Anonymkode: ce69f...e23 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #18 Skrevet 27. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvorfor bruker du homo som et skjellsord? Jeg synes å være homo er positivt jeg. Anonymkode: ce69f...e23 Ikke brukeren du sikter til, men "Indøk er homo" er en gammel intern NTNU-greie. Nå har den tingen ikke modnet så bra, men sånn er det. Anonymkode: 631c1...988
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #19 Skrevet 27. mai 2020 Hvis du synes alle du har møtt fra mange linjer er kjedelige lurer jeg litt på du forventer...? Anonymkode: 4b75e...c92
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #20 Skrevet 27. mai 2020 Det fins jo tilbud til aktiviteter og slikt man kan melde seg på. Man er ikke nødt til å bare være sammen med de man studerer med. Anonymkode: df42a...0ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå