Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har klart å bli gravid i mammaperm 😬😁 

Etter permisjon 1 skal jeg etter planen ut i jobb i 2 mnd før neste permisjon. Jeg jobber i et yrke der det ikke er noe poeng i at jeg kommer tilbake for en så kort periode (lærer, pga relasjoner, klassemiljø, stabilitet etc)

Andre som har opplevd dette som fant gode løsninger?

Anonymkode: 82587...12d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har klart å bli gravid i mammaperm 😬😁 

Etter permisjon 1 skal jeg etter planen ut i jobb i 2 mnd før neste permisjon. Jeg jobber i et yrke der det ikke er noe poeng i at jeg kommer tilbake for en så kort periode (lærer, pga relasjoner, klassemiljø, stabilitet etc)

Andre som har opplevd dette som fant gode løsninger?

I jessu fader! 😮 

Anonymkode: dc652...7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I jessu fader! 😮 

Anonymkode: dc652...7de

Takk for et konstruktivt bidrag. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt en telefon til fagforeningen og til NAV familie. Så får du veiledning ☺️

Anonymkode: a4662...460

• Liker 2
Skrevet

Hva med at du kommer tilbake som vikar? Planlegg med arbeidsgiver nå allerde iallfall. Er du i lønnet eller ulønnet permisjon? Er det ulønnet har du flere utfordringer.

Skrevet (endret)

Jeg ble også det. Jeg hadde ulønnet perm litt etter 1. baby. Og der kom jammen en baby til. Jeg mistet retten på foreldrepenger siden permen var ulønnet rett etter mammapermen. Fy FA.. da var jeg irritert. Har betalt skatt/frikort siden jeg var 12 år og hadde sommerjobb, så er jeg borte ett lite øyeblikk fra jobb i forbindelse med fødsel og poof har jeg ikke rettigheter...

Enda verre,  mannen mistet rett på pappaperm! Selv om han hadde jobbet. Bedritent. VI hadde ventet 12 år med å få barn så når de kom var vi i ekstase så klart.

Endret av GjestSiden2006
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosa Sitron skrev:

Hva med at du kommer tilbake som vikar? Planlegg med arbeidsgiver nå allerde iallfall. Er du i lønnet eller ulønnet permisjon? Er det ulønnet har du flere utfordringer.

Graviditeten er fortsatt så fersk at jeg ikke ønsker dele med arbeidsgiver. 

Jeg er foreløbig i lønnet, men skal etter planen ha 2 uker ulønnet før jeg skal i jobb, så det anser jeg som det minste problemet :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, GjestSiden2006 skrev:

Jeg ble også det. Jeg hadde ulønnet perm litt etter 1. baby. Og der kom jammen en baby til. Jeg mistet retten på foreldrepenger siden permen var ulønnet rett etter mammapermen. Fy FA.. da var jeg irritert. Har betalt skatt/frikort siden jeg var 12 år og hadde sommerjobb, så er jeg borte ett lite øyeblikk fra jobb i forbindelse med fødsel og poof har jeg ikke rettigheter...

Enda verre,  mannen mistet rett på pappaperm!

Men dette kan da ikke stemme. 

Man har krav på permisjon og foreldrepenger når man har hatt inntekt siste 6 av 10 mnd. Forledrepenger fra 1.permisjon er medregnet i grunnlaget. 

Isåfall har du hatt mye ulønnet permisjon 

• Liker 4
Skrevet

Om formen din er bra så jobber du, men du blir ikke satt til å være kontaktlærer. Du kommer til å bli brukt der det trengs (Som en vikar). Om formen er dårlig så blir du sykemeldt. Om du kun har 2 uker ulønnet så går det fint, Men om du har planlagt mer enn 2 uker ulønnet så må du passe på at du har jobbet lenge nok før du blir sykemeldt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Sunshineyellow skrev:

Om formen din er bra så jobber du, men du blir ikke satt til å være kontaktlærer. Du kommer til å bli brukt der det trengs (Som en vikar). Om formen er dårlig så blir du sykemeldt. Om du kun har 2 uker ulønnet så går det fint, Men om du har planlagt mer enn 2 uker ulønnet så må du passe på at du har jobbet lenge nok før du blir sykemeldt. 

Jeg tar jo utgangspunkt i å ikke bli sykmeldt da, vil jo ikke snylte på staten på falskt grunnlag. 

Der jeg frykter ved vikarbruk er å ikke få jobbe 100 %. Som jeg jo har krav på. 

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, GjestSiden2006 said:

Enda verre,  mannen mistet rett på pappaperm! Selv om han hadde jobbet. Bedritent. VI hadde ventet 12 år med å få barn så når de kom var vi i ekstase så klart.

Da var du uheldig med timingen 😕

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Graviditeten er fortsatt så fersk at jeg ikke ønsker dele med arbeidsgiver. 

Jeg er foreløbig i lønnet, men skal etter planen ha 2 uker ulønnet før jeg skal i jobb, så det anser jeg som det minste problemet :)

Det skjønner jeg, men lurt å være tidlig ute. Jeg informerte allerde i uke 9, det viste seg å være lurt med tanke på hvor dårlig jeg ble. Gravid og en 1 åring hjemme var tungt.

Skrevet
2 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Da var du uheldig med timingen 😕

Skikkelig. Da følte jeg meg ikke bra. Men jaja, Nav må vel sette en grense da. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rosa Sitron skrev:

Det skjønner jeg, men lurt å være tidlig ute. Jeg informerte allerde i uke 9, det viste seg å være lurt med tanke på hvor dårlig jeg ble. Gravid og en 1 åring hjemme var tungt.

Er bare 6 uker, så venter ihvertfall til vi har vært på tidlig ultralyd i uke 11 :) skal ikke tilbake i jobb før slutten av september 

Skrevet
Just now, GjestSiden2006 said:

Skikkelig. Da følte jeg meg ikke bra. Men jaja, Nav må vel sette en grense da. 

Ja, men nå har de endret det, så dere ville hatt mulighet til litt pappaperm iallfall. Uten at jeg har satt meg helt inn i vilkårene, så har jeg fått med meg at det er bedring der. Håper dere kom gjennom uten for store økonomiske konsekvenser.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er bare 6 uker, så venter ihvertfall til vi har vært på tidlig ultralyd i uke 11 :) skal ikke tilbake i jobb før slutten av september 

Når planlegger jobben kabalen for skoleåret da? Vet ei venninne var tidlig ute med info nå pga kabalen med timeplan

Skrevet
Akkurat nå, Rosa Sitron skrev:

Ja, men nå har de endret det, så dere ville hatt mulighet til litt pappaperm iallfall. Uten at jeg har satt meg helt inn i vilkårene, så har jeg fått med meg at det er bedring der. Håper dere kom gjennom uten for store økonomiske konsekvenser.

Ja da, mannen min fikk innvilget en del fri, arbeidsgiveren var Super!

Og penger har vi, jeg måtte da få lønn av min mann månedlig. Ikke kult. Vi har separat økonomi pga. stor forskjell i inntekt. Har klart meg selv siden jeg var 17 år...og når dette skjedde var jeg 36...Ja ja, man kan ikke bestille babyer når det passer en.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Rosa Sitron skrev:

Når planlegger jobben kabalen for skoleåret da? Vet ei venninne var tidlig ute med info nå pga kabalen med timeplan

Den er under utarbeiding nå. 

Har ikke så lyst å informere arbeidsgiver før vi vet om barnet er i live.

Skrevet
1 minutt siden, GjestSiden2006 said:

Ja da, mannen min fikk innvilget en del fri, arbeidsgiveren var Super!

Og penger har vi, jeg måtte da få lønn av min mann månedlig. Ikke kult. Vi har separat økonomi pga. stor forskjell i inntekt. Har klart meg selv siden jeg var 17 år...og når dette skjedde var jeg 36...Ja ja, man kan ikke bestille babyer når det passer en.

Så kjipt følelse. Men så bra det gikk bra  :)

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Den er under utarbeiding nå. 

Har ikke så lyst å informere arbeidsgiver før vi vet om barnet er i live.

Jeg skjønner det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...