AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 I disse miljøbiler, hvor det er anbefalt og spare på det meste. Slår du av vannet, mens du såper deg inn, barberer deg o.l ? Hørt noen pusser tenne i dusjen. Så hva gjør du i dusjen? Anonymkode: 88c77...2e1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Nei, skrur ikke av vannet. Bruker mellom 3-15 min i dusjen. Skal jeg kun vaske kropp så 3 min. Skal jeg vaske hår 5 min og skal jeg barbere, skrubbe hud og føtter bruker jeg kanskje oppmot 15 min. Vasker hår ca hver 4 dag og barberer ca 1 g i uka. Dusjer hver kveld. Pusser ikke tenner i dusjen. Anonymkode: a6a92...92a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Pusser tenna i dusjen hvis jeg har veldig dårlig tid. Dusjer i ca 10 min hver dag om morgenen. Skrur ikke av vannet 😅 Anonymkode: 78ac8...d07
tussi84 Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Nei skrur ikke av vannet. Jeg liker å stå i dusjen alt for lenge. Kan fint stå 5 til 10 min i dusjen først hvis jeg har tid å bare varme meg med vannet og stå å slappe av. Etter det bruker jeg 5 min på sjampo/ balsam og såpe. 10 min hvis jeg skal ha hår kur i tillegg.
Hoppetaujenta Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 Jeg skrur av mellom hver gang av alt jeg gjør på badet faktisk. Min samvittighet har det bedre slik. 2
Humle Brumle Skrevet 26. mai 2020 #7 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Jeg skrur av mellom hver gang av alt jeg gjør på badet faktisk. Min samvittighet har det bedre slik. Jeg vet at det her er urrelevant, men er det sånn at fargen på kjolen din forandrer seg hele tiden? Eller ser jeg syner?? 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 Eksen min var veldig opptatt av vannregninga, tror ikke det var miljøet som sto front i panna hans. Etterhvert skjønte jeg at han tok tiden hver gang jeg dusjet, for etter 4 minutter kom han enten inn, eller banket på og lurte på hvor jeg lå ann i ruta og om jeg snart var ferdig. "Oi! her var det varmt. Hvor varmt dusjer du?! Koker du kroppen din?" Snakk om å være gjerrig 🤪 Anonymkode: 62fe1...5d4 8
B87C Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 Vi bor på Vestlandet, og er det noe vi ikke trenger å spare på så er det vannet 🙈🤪 Så nei, dusjer meg ferdig og gidder ikke stå å fryse for å "spare" vann 😄 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eksen min var veldig opptatt av vannregninga, tror ikke det var miljøet som sto front i panna hans. Etterhvert skjønte jeg at han tok tiden hver gang jeg dusjet, for etter 4 minutter kom han enten inn, eller banket på og lurte på hvor jeg lå ann i ruta og om jeg snart var ferdig. "Oi! her var det varmt. Hvor varmt dusjer du?! Koker du kroppen din?" Snakk om å være gjerrig 🤪 Anonymkode: 62fe1...5d4 Kjipt når man blir "passet " på Anonymkode: 88c77...2e1 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #11 Skrevet 26. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjipt når man blir "passet " på Anonymkode: 88c77...2e1 Veldig. Hva er dine vaner? Anonymkode: 62fe1...5d4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig. Hva er dine vaner? Anonymkode: 62fe1...5d4 Jeg er så heldig å ha varmt vann i husleia. Elsker å stå i dusjen lenge. Kun dusj kan gå 3 minutter, men vask av hår, barbering her og der ca 20 minutter pluss. Anonymkode: 88c77...2e1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #13 Skrevet 26. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I disse miljøbiler, hvor det er anbefalt og spare på det meste. Slår du av vannet, mens du såper deg inn, barberer deg o.l ? Hørt noen pusser tenne i dusjen. Så hva gjør du i dusjen? Anonymkode: 88c77...2e1 Sorry skulle stå ☆tider men det forsto dere.. ta samsung for ordforslag... 😍 Anonymkode: 88c77...2e1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #14 Skrevet 27. mai 2020 Dusjer bare to tre gang i uka. Er rask så slår ikke av vannet 😊 barberer ikke i dusjen fordi jeg bruker å vokse. Anonymkode: 671ee...a35
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #15 Skrevet 27. mai 2020 Dusjer daglig, men vasker hår og barberer meg tre av gangene. Skrur av dusjen når jeg barberer leggene, eller hvis jeg mot formodning bruker hårkur. Bruker alt fra 3 til 15 min. Skrur av vannet når jeg pusser tennene. Anonymkode: 977d8...4ed
Mumsmums Skrevet 27. mai 2020 #16 Skrevet 27. mai 2020 Dusjer 10-45 minutt🙈 skrur ikke av vannet😬 burde kanskje gjort det, men... Dere som pusser tenner i dusjen, h ordan sparer det tid?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #17 Skrevet 27. mai 2020 Skrur som regel av vannet. Unntaket er når jeg skal barbere, ta hårkur og ta litt vare på meg selv. Anonymkode: 2e428...908
Gjest loveli Skrevet 27. mai 2020 #18 Skrevet 27. mai 2020 Jeg skrur av vannet når jeg barberer meg selvfølgelig. Det er ikke for å spare penger, men miljøet. Har bare på en tynn stråle i vasken så jeg får skylt høvelen. Jeg bruker virkelig ikke lang tid på å såpe meg inn, så der hadde jeg spart 10 sekunder på å skruv av vannet. Faktisk måtte jeg brukt mer vann totalt sett, for hver gang jeg skrur av vannet så blir det enten altfor kaldt eller varmt når jeg skrur det på igjen og da må jeg vente til det blir riktig temperatur før jeg får gått under vannstrålen igjen. Ja, det er et bad som er ca 20 år gammelt... 😛
cleangal Skrevet 27. mai 2020 #19 Skrevet 27. mai 2020 Bruker 4-5 minutter i dusjen, så jeg skrur ikke av vannet. Har kort hår, så rekker fint både hårvask og balsam på den tida. Vasker håret først, og lar balsamen virke mens jeg vasker resten av kroppen og eventuelt barberer leggene. Vasker håret ca. 2-3 ganger i uka, men dusjer hver dag. Jeg pusser ikke tenner i dusjen. Men når jeg pusser tenner lar jeg ikke vannet renne mens jeg pusser, jeg bare skyller vasken etterpå.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #20 Skrevet 27. mai 2020 Pleier ikke skru av vannet, men jeg justerer hvor mye trykk jeg har på. Jeg dusjer håret 2, maks 3 ganger i uka (en del trykk for å få spylt håret skikkelig), da tar det ca 10 min å dusje. Men resten av dagene når jeg bare vasker kroppen så tar en dusj meg 2-4 minutter (mindre vann, mindre trykk). De gangene jeg skrubber/shaver tar det meg kanskje 5 min, og det kombinerer jeg med kroppsvask. Nå på sommeren er det en gang i uka, på vinteren mye sjeldnere. Så alt i alt dusjer jeg stort sett på under 5 minutter, maks 10 minutter når jeg tar håret Har ikke dårlig samvittighet for det. Og om jeg bare er hjemme en dag, så dusjer jeg kanskje ikke i det hele tatt. Det skjer 1-2 ganger i uka, tror kroppen har godt av å ikke bli vasket hver dag heller. Ser selvsagt an kroppslukt osv. Er flink på så mye annet (minimalistisk, shopper nesten aldri og da helst brukt, kildesorterer og unngår plast så godt jeg kan, kjører el-bil etc etc), så å slippe å stå og fryse i dusjen er en av mine få små luksus-ting jeg gjør i hverdagen Anonymkode: c9c37...b7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå