AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Prøver å kutte ned på kjøtt, men samtidig gi barna nok næring. (Spiser fremdeles litt kjøtt, men da som helgekos, f.eks. kylling i ovn, hjemmelaget hamburger osv.) Så langt har det gått overraskende bra, barna på 5 og 9 er fornøyde og merker ikke så mye forandring. Middager vi ofte lager er: kikertgryte, pastagrateng, halloumi-salat, supper i diverse former, burritos med bønner, thai curry, stekte nudler i peanøttsaus. Spiser fisk to dager i uka, typisk laks bakt i ovn med sitronskiver og diverse grønnsaker. Som pålegg har vi mye ost, egg, grønnsaksposteier, hummus, pesto, peanøttsmør... Hva spiser dere andre kjøtt-skeptikere med barn? Anonymkode: c75db...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #2 Skrevet 27. mai 2020 Det hørtes ut som mye god mat 🍽️ Anonymkode: 0ec74...af2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #3 Skrevet 27. mai 2020 Jeg vokste opp på 70 og 80 tallet. Vi spiste kjøtt en gang i uka, i ukedagene var det fisk og på lørdag grøt. Plutselig gikk det opp for meg at vi spiste motsatt nå fra da jeg vokste opp, fisk en dag i uka og kjøtt minst 5 dager. Vi har også snudd slik som dere. Ingen har klaget til nå og alle er mette. Personlig føler jeg meg lettere i kroppen, selv om vekten er den samme. Anonymkode: 659f6...652
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #4 Skrevet 27. mai 2020 Vil bare si at det er ganske enkelt å gi barn vegansk/vegetariansk kosthold og samtidig gi nok næring, det handler bare om å sette seg inn i ting. Halloumi ville jeg spist svært lite av/ingenting av. Inneholder ekstremt mye antibiotika. Vi er veganere. Spiser alt det kjøttspisere gjør. Blir ofte taco, lasagne, vårruller, pizza og enchiladas i helgene. I ukedagene går det i supper, falafel, burgere, ramen, curry, tikka masala, grøt, lapskaus, mye sticky tofu med saus, grønnsaker og ris, forskjellige pastaretter, grønnsakspai, ovnsbakte søtpoteter, pytt i panne osv. Anonymkode: 5c861...a27 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå