Gå til innhold

Flere barnefamilier som prøver å kutte ned på kjøtt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å kutte ned på kjøtt, men samtidig gi barna nok næring. (Spiser fremdeles litt kjøtt, men da som helgekos, f.eks. kylling i ovn, hjemmelaget hamburger osv.) 

Så langt har det gått overraskende bra, barna på 5 og 9 er fornøyde og merker ikke så mye forandring. Middager vi ofte lager er: kikertgryte, pastagrateng, halloumi-salat, supper i diverse former, burritos med bønner, thai curry, stekte nudler i peanøttsaus. Spiser fisk to dager i uka, typisk laks bakt i ovn med sitronskiver og diverse grønnsaker. 

Som pålegg har vi mye ost, egg, grønnsaksposteier, hummus, pesto, peanøttsmør... 

Hva spiser dere andre kjøtt-skeptikere med barn?

Anonymkode: c75db...d1f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ut som mye god mat 🍽️

Anonymkode: 0ec74...af2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp på 70 og 80 tallet. Vi spiste kjøtt en gang i uka, i ukedagene var det fisk og på lørdag grøt.  Plutselig gikk det opp for meg at vi spiste motsatt nå fra da jeg vokste opp, fisk en dag i uka og kjøtt minst 5 dager.  Vi har også snudd slik som dere. Ingen har klaget til nå og alle er mette.  Personlig føler jeg meg lettere i kroppen, selv om vekten er den samme. 

Anonymkode: 659f6...652

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at det er ganske enkelt å gi barn vegansk/vegetariansk kosthold og samtidig gi nok næring, det handler bare om å sette seg inn i ting.

Halloumi ville jeg spist svært lite av/ingenting av. Inneholder ekstremt mye antibiotika.

Vi er veganere. Spiser alt det kjøttspisere gjør. Blir ofte taco, lasagne, vårruller, pizza og enchiladas i helgene. I ukedagene går det i supper, falafel, burgere, ramen, curry, tikka masala, grøt, lapskaus, mye sticky tofu med saus, grønnsaker og ris, forskjellige pastaretter, grønnsakspai, ovnsbakte søtpoteter, pytt i panne osv. 

Anonymkode: 5c861...a27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...