Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå snart ferdig utdannet som grunnskolelærer 5-10 i Oslo og lurer på om det er noen andre som er i samme situasjon? Har dere fått jobb? Var det lett/vanskelig?

Andre som er relativt nyutdannete som lærer og vil dele hvordan det var å søke jobb i Oslo? 

(Man hører jo om lærermangel, men den er vel ikke akkurat til stede i Oslo regner jeg med...)

Hilsen ei som lurer veldig på hvordan jobbmarkedet er for nyutdannete lærere i Oslo :)

Anonymkode: 6cfe4...4cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen personlige erfaringer, men inntrykket mitt fra medstudenter var at det var ganske lett å få jobb der.

Anonymkode: 4aa0d...3cd

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen personlige erfaringer, men inntrykket mitt fra medstudenter var at det var ganske lett å få jobb der.

Anonymkode: 4aa0d...3cd

okei, det var positivt å høre :) Jeg føler at jeg har hørt litt det motsatte, mange snakker om at det er vanskelig for nyutdannede å få jobb, ihvertfall fast og heltid..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også er nyutdannet 5-10 nå, men har ikke søkt i oslo. Men alle mine venner som gikk ut i fjor hadde ingen problemer med å få jobb i oslo, og mange av de som jeg vet har søkt i år i oslo har også lett fått jobb. Flere av de lagde bare en profil, og ble deretter kontaktet av flere skoler, mange som virket litt "desperate" etter å få ansette folk. 

Anonymkode: 5cb27...332

AnonymBruker
Skrevet

Må da være lett å få jobb i Oslo, kjenner en person som ikke engang har fullført Videregående som har fått tilbud om lærerjobb i Oslo, 1-4.klasse. Helt hårreisende, har jobbet som vikar tidligere, men begynner fast fra høsten. Da kan en begynne å lure

Anonymkode: 471a7...387

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også er nyutdannet 5-10 nå, men har ikke søkt i oslo. Men alle mine venner som gikk ut i fjor hadde ingen problemer med å få jobb i oslo, og mange av de som jeg vet har søkt i år i oslo har også lett fått jobb. Flere av de lagde bare en profil, og ble deretter kontaktet av flere skoler, mange som virket litt "desperate" etter å få ansette folk. 

Anonymkode: 5cb27...332

But whyyy?

Det er jo så stor tilflytting til Oslo og maaange lærere her, det mest logiske er vel at det er kamp om jobbene slik det er i veldig mange andre felt? 

AnonymBruker
Skrevet

dytt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...