Chickenwings85 Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Hei. Ønsker nå å sette i gang med søskenforsøk. Jeg har fryste egg både hos en privat klinikk og på Riksen. Pga at den private klinikken har sommerstengt så får jeg ikke gjort det før i august. Men, hvordan er det med riksen? Er det ventetid der eller kan de ta i mot deg når som helst? Venter på menstruasjon som sm jeg trolig får ila juni, så da er det tenkt innsett ila slutten av juni/begynnelsen av juli. Skal ringe de i morgen, men hadde vært fint om noen kan svare med allerede i kveld 🤞🏼
SPOCA Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Det er ventetid, og du kan ikke forvente å komme inn med en gang. Det er mange i kø, så jeg vil neppe tro at de vil kunne ta deg inn til sommeren. Jeg vet også at mange har fått stoppet sin behandling nå pga koronaen, så det ville jo blitt veldig urettferdig om du fikk spasere rett foran alle i køen. Jeg måtte vente i ett år før jeg fikk behandling på Riksen, riktignok ferskforsøk (og deretter frys). Det kan godt være det er mye kortere tid på frys, men jeg ville ikke forventet det i utgangspunktet. Tipper de prioriterer de som allerede er i et løp via Riksen fra før (altså først fersk- og deretter frysforsøk). 2
Chickenwings85 Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2020 12 minutter siden, SPOCA skrev: Det er ventetid, og du kan ikke forvente å komme inn med en gang. Det er mange i kø, så jeg vil neppe tro at de vil kunne ta deg inn til sommeren. Jeg vet også at mange har fått stoppet sin behandling nå pga koronaen, så det ville jo blitt veldig urettferdig om du fikk spasere rett foran alle i køen. Jeg måtte vente i ett år før jeg fikk behandling på Riksen, riktignok ferskforsøk (og deretter frys). Det kan godt være det er mye kortere tid på frys, men jeg ville ikke forventet det i utgangspunktet. Tipper de prioriterer de som allerede er i et løp via Riksen fra før (altså først fersk- og deretter frysforsøk). Mulig du har misforstått, for jeg forventer ikke å spasere forran alle i køen. Jeg har respekt for ventetiden og for alle som er i prosessen. Men jeg har mine fryste egg der som jeg ønsker å bruke innen de 5årene har gått. Jeg, som også deg, måtte vente lenge for å komme i gang med ferskorsøk den gangen. Det er også derfor jeg valgte å gå for det private. Jeg bare lurer på hvordan det er om dagen når det gjelder frys siden det ikke er en like stor prosess som ved ferskforsøk. ja, og om de i det hele tatt har åpent i sommer eller om de også har sommerstengt. Så ja, slapp helt av. Jeg skal verken ta din eller andres plass. Tipper Riksen har god kontroll på det at folk ikke spaserer inn i køen og tar plassen til andre. Takk for svar uansett! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, Chickenwings85 skrev: Mulig du har misforstått, for jeg forventer ikke å spasere forran alle i køen. Jeg har respekt for ventetiden og for alle som er i prosessen. Men jeg har mine fryste egg der som jeg ønsker å bruke innen de 5årene har gått. Jeg, som også deg, måtte vente lenge for å komme i gang med ferskorsøk den gangen. Det er også derfor jeg valgte å gå for det private. Jeg bare lurer på hvordan det er om dagen når det gjelder frys siden det ikke er en like stor prosess som ved ferskforsøk. ja, og om de i det hele tatt har åpent i sommer eller om de også har sommerstengt. Så ja, slapp helt av. Jeg skal verken ta din eller andres plass. Tipper Riksen har god kontroll på det at folk ikke spaserer inn i køen og tar plassen til andre. Takk for svar uansett! Du virker å ha et litt urealistisk syn på det. Det er selvsagt like lang ventetid selv om du har eggene klar. Ville satt meg opp på venteliste, men gått privat først. Anonymkode: d4923...d19
Chickenwings85 Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du virker å ha et litt urealistisk syn på det. Det er selvsagt like lang ventetid selv om du har eggene klar. Ville satt meg opp på venteliste, men gått privat først. Anonymkode: d4923...d19 Urealistisk syn? Hvordan da? Jeg stiller et spørsmål her. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 Har dere stått opp med feil bein eller? Jeg ville ringt til riksen. Husker ikke helt når du fikk eggene dine, men husker deg fra prøvingen. Er vel ikke så lenge til de 5 årene er gått? Anonymkode: a593f...857 1
Chickenwings85 Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har dere stått opp med feil bein eller? Jeg ville ringt til riksen. Husker ikke helt når du fikk eggene dine, men husker deg fra prøvingen. Er vel ikke så lenge til de 5 årene er gått? Anonymkode: a593f...857 Hehe, takk for litt oppbacking her 😅 Føler meg litt misforstått. Men joda, Har de vel litt over 1 år til, så er ikke sånn sett krise. Men er klar for fryseforsøk nå etter akkurat ha gått gjennom svangerskap utenfor livmoren. Var tungt å gå gjennom en ny abort og har så lyst til å få en dato så snart som mulig jeg kan se frem til. Ringer Riksen i morgen jeg ☺️
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #8 Skrevet 26. mai 2020 12 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Urealistisk syn? Hvordan da? Jeg stiller et spørsmål her. Når du skriver at klinikken har sommerstengt, så der kommer du ikke til før august. Da får man litt følelse av at du tror du bare kan valse inn og få satt inn embryoet. Kanskje det bare ble feil formulert og litt misforståelse. Men det er mange som står i kø, og den køen må selvsagt du inn i også. Uansett, lykke til 🙂 Anonymkode: d4923...d19
SPOCA Skrevet 26. mai 2020 #9 Skrevet 26. mai 2020 18 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Mulig du har misforstått, for jeg forventer ikke å spasere forran alle i køen. Jeg har respekt for ventetiden og for alle som er i prosessen. Men jeg har mine fryste egg der som jeg ønsker å bruke innen de 5årene har gått. Jeg, som også deg, måtte vente lenge for å komme i gang med ferskorsøk den gangen. Det er også derfor jeg valgte å gå for det private. Jeg bare lurer på hvordan det er om dagen når det gjelder frys siden det ikke er en like stor prosess som ved ferskforsøk. ja, og om de i det hele tatt har åpent i sommer eller om de også har sommerstengt. Så ja, slapp helt av. Jeg skal verken ta din eller andres plass. Tipper Riksen har god kontroll på det at folk ikke spaserer inn i køen og tar plassen til andre. Takk for svar uansett! Det er synd du tolket meg mer negativt enn jeg mente det som. Jeg har dessverre brukt opp mine forsøk på Riksen, så du ville uansett ikke stjålet mitt plass, i så fall. Jeg prøver bare å vise at du nok har et veldig urealistisk syn på dette. Poenget er at alle må vente på sin tur, uavhengig av om det er fersk eller frysforsøk. Jeg måtte også vente en stund mellom fersk og frysforsøk fordi det er var mange i kø. 2
SPOCA Skrevet 26. mai 2020 #10 Skrevet 26. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver at klinikken har sommerstengt, så der kommer du ikke til før august. Da får man litt følelse av at du tror du bare kan valse inn og få satt inn embryoet. Kanskje det bare ble feil formulert og litt misforståelse. Men det er mange som står i kø, og den køen må selvsagt du inn i også. Uansett, lykke til 🙂 Anonymkode: d4923...d19 Nettopp, det var også mitt poeng. Det er lang kø, og å komme inn til sommeren virker helt urealistisk i mine øyne. 1
Chickenwings85 Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #11 Skrevet 26. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver at klinikken har sommerstengt, så der kommer du ikke til før august. Da får man litt følelse av at du tror du bare kan valse inn og få satt inn embryoet. Kanskje det bare ble feil formulert og litt misforståelse. Men det er mange som står i kø, og den køen må selvsagt du inn i også. Uansett, lykke til 🙂 Anonymkode: d4923...d19 Åja, er det ikke bare å stikke hodet innom å trekke en kølapp? Svosj inn og svosj ut igjen? Trodde det jeg! Etter fire ferskforsøk så har jeg tydeligvis ikke fått med meg noen ting... Uansett, takktakk 👍🏼 1
SPOCA Skrevet 26. mai 2020 #12 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, Chickenwings85 skrev: Åja, er det ikke bare å stikke hodet innom å trekke en kølapp? Svosj inn og svosj ut igjen? Trodde det jeg! Etter fire ferskforsøk så har jeg tydeligvis ikke fått med meg noen ting... Uansett, takktakk 👍🏼 Nei, det fungerer dessverre ikke slik. Og du må nok gjennom flere konsultasjoner før du i det hele tatt får lov til å gå gjennom fryseforsøk. Det er en grunn til at jeg gleder meg til privat forsøk i Danmark. 1
Chickenwings85 Skrevet 26. mai 2020 Forfatter #13 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, SPOCA skrev: Nei, det fungerer dessverre ikke slik. Og du må nok gjennom flere konsultasjoner før du i det hele tatt får lov til å gå gjennom fryseforsøk. Det er en grunn til at jeg gleder meg til privat forsøk i Danmark. Det var ment som ironi det jeg jeg skreiv der altså, men det regner jeg med du skjønte 😉 Uansett, vet selvsagt at det er kø og ventetid. Tenkte kanskje at det kunne være litt annerledes med frys. Ringer de i morgen, så får jeg et ordentlig svar fra de! 1
SPOCA Skrevet 26. mai 2020 #14 Skrevet 26. mai 2020 Akkurat nå, Chickenwings85 skrev: Det var ment som ironi det jeg jeg skreiv der altså, men det regner jeg med du skjønte 😉 Uansett, vet selvsagt at det er kø og ventetid. Tenkte kanskje at det kunne være litt annerledes med frys. Ringer de i morgen, så får jeg et ordentlig svar fra de! Du trenger ikke å være frekk. Det er jo du som trodde du kom inn innen august, så det er ikke lett å vite om du faktisk mente det ironisk eller ikke. Men det regner jeg med at du skjønte. 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #15 Skrevet 27. mai 2020 Holder til i Porsgrunn og trengte ikke konsultasjon men måtte fylle ut og sende inn noen papirer. Jeg tok kontakt før corona og da var det vel 1-2 mnd venting på frys. Nå er det nok endel lengre vil jeg tro Anonymkode: b3700...d9d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #16 Skrevet 27. mai 2020 Riksen holder sommerstengt, ja. I hele juli tror jeg. Anonymkode: 5d506...8a5
Chickenwings85 Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #17 Skrevet 27. mai 2020 15 timer siden, SPOCA skrev: Du trenger ikke å være frekk. Det er jo du som trodde du kom inn innen august, så det er ikke lett å vite om du faktisk mente det ironisk eller ikke. Men det regner jeg med at du skjønte. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Riksen holder sommerstengt, ja. I hele juli tror jeg. Anonymkode: 5d506...8a5 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holder til i Porsgrunn og trengte ikke konsultasjon men måtte fylle ut og sende inn noen papirer. Jeg tok kontakt før corona og da var det vel 1-2 mnd venting på frys. Nå er det nok endel lengre vil jeg tro Anonymkode: b3700...d9d 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du skriver at klinikken har sommerstengt, så der kommer du ikke til før august. Da får man litt følelse av at du tror du bare kan valse inn og få satt inn embryoet. Kanskje det bare ble feil formulert og litt misforståelse. Men det er mange som står i kø, og den køen må selvsagt du inn i også. Uansett, lykke til 🙂 Anonymkode: d4923...d19 Hei alle dere. Bare en liten oppdatering. Fikk beskjed fra Riksen om at jeg får fryseforsøk allerede nå i juli. Topp stemning! Så ja, neste gang skal jeg nok droppe å spørre her inne i forkant. Følte det ble en del negativ fokus og feilinformering. Men tusen takk for at dere tok dere tid til å svare uansett 😊 1 1
Neutral90 Skrevet 27. mai 2020 #18 Skrevet 27. mai 2020 10 minutter siden, Chickenwings85 skrev: Hei alle dere. Bare en liten oppdatering. Fikk beskjed fra Riksen om at jeg får fryseforsøk allerede nå i juli. Topp stemning! Så ja, neste gang skal jeg nok droppe å spørre her inne i forkant. Følte det ble en del negativ fokus og feilinformering. Men tusen takk for at dere tok dere tid til å svare uansett 😊 Så fint at du gir tilbakemelding her om hva riksen faktisk sier. Synes selv du ble unødig nagla til veggen. 2
Chickenwings85 Skrevet 27. mai 2020 Forfatter #19 Skrevet 27. mai 2020 2 minutter siden, Neutral90 skrev: Så fint at du gir tilbakemelding her om hva riksen faktisk sier. Synes selv du ble unødig nagla til veggen. Takk❤️ Måtte ha høytlesning for mannen min her 😅😰🙈 1
Fortunatus Skrevet 27. mai 2020 #20 Skrevet 27. mai 2020 Jeg fikk beskjed fra riksen at jeg måtte ha ny henvisning via fastlegen for mine egg. Nå skal ikke jeg ha fryseforsøk der så det går fint.. Men jeg opplevde det som veldig enkelt og kjapt å gjennomføre fryseforsøk, fikk til og med to mnd på rad. Man trenger som regel bare 1 kontroll før egginnsett med de pillene. Så er jo absolutt ikke vits at man skal være i samme kø som de venter på ferskforsøk... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå