Gå til innhold

Kunne dere blitt venn med en tidligere selvskader?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere møtte en person med gamle selvskadingsarr. Kunne dere blitt venn med henne? Er interessen for å bli kjent mindre? 

Snakker om gamle arr som er grodd og bleket, ikke ferske arr.

Anonymkode: 1c85e...e6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deg igjen? 

Dette innlegget skrev du i går: 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, FunnyBoy123 skrev:

Deg igjen? 

Dette innlegget skrev du i går: 

Nei? Men jeg ble inspirert av tråden, ja. Og muligens litt overasket over svarene.

Hadde ei jente slitt med anorexia og blitt friskere i voksen alder hadde det ikke vært synlig på henne. Hun kunne blitt normalvektig og sett helt "vanlig" ut. Sliter man med selvskading, vil arrene være der for alltid. 

Jeg har slitt med depresjoner og selvskading i tenårene. Jeg er i dag en voksen gift tobarnsmor, eier hus, bil, fast jobb, tatt en bachelor i slutten av 20årene og er helt frisk i dag. Men blir jo nysgjerrig på hva folk tenker når jeg går i tskjorte og shorts på varme sommerdager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selvskadigsarr - de er ganske ille. Det er ingen tvil om hva de er. Jeg har til tross for arr ingen problemer med å få venner - eller å få noen til å ligge med meg. 
Det hender at noen har spurt om arrene når vi har blitt bedre kjent - men jeg har aldri fått fordømmelse. Folk flest er ganske ålreite når det kommer til det. Det er ingenting å skamme seg over. 

Anonymkode: 5633f...e71

• Liker 2
Gjest Alkoholist
Skrevet

Ja det kunne jeg. Har selv en del arr etter tidligere selvskading. 

AnonymBruker
Skrevet

TS: samme her. 
har selvskader også som gift, selvom mannen sa da vi møttes: velg; meg eller selvskading! Jeg valgte han... selvskadet ikke på ti år, men tilbakefall kom... Mannen har jeg fremdeles :)❤️  Individuelt om folk fokuserer på dem svarte prikken på arket, eller det hvite arket med svart prikk på 😊 Alle liker ikke meg, jeg liker noen mindre enn andre jeg også.. Men ikke før jeg behandles dårlig. #menneskeverd 

Anonymkode: b602f...9c0

• Liker 1
Skrevet

Ja, Selfølgelig hvis den personen og jeg fant tonen absolutt! Selvskadingsarr er ikke noe indikasjon på hva slags person det er. De har hatt det vanskelig, men alle har ting de styrer med, og det stopper ikke meg med å bli venn en person. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min interesse for å bli venn med noen ville ikke endret seg av verken gamle eller ferske arr etter selvskading. Personlighet er viktigere 😊 Har aldri tenkt tanken på det du spør om. Har selv gamle arr, aldri fått kommentar på det annet en fra en annen selvskader. 

Ble nysgjerrig på hva folk tenker om dette.. 

Anonymkode: 1dc38...454

Skrevet

Ja selvfølgelig! 😊kjenner ei dame som har det. Hun kaller dem battle scars. 

Skrevet (endret)

Ja, selvfølgelig kunne jeg blitt venn med personen.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
4 minutter siden, Ny medlem skrev:

Ja, Selfølgelig hvis den personen og jeg fant tonen absolutt! Selvskadingsarr er ikke noe indikasjon på hva slags person det er. De har hatt det vanskelig, men alle har ting de styrer med, og det stopper ikke meg med å bli venn med en person. 

Skrevet

Så absolutt!

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men kanskje du ikke ville blitt venn med meg fordi jeg har arr etter sprøyter? Så lenge det er et tilbakelagt stadiet vil jeg si det gjør deg interessant på en måte folk som har levd et liv på skinner ikke kan være.

Anonymkode: 5e70b...5b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du er hyggelig å være sammen med, skjønner jeg ikke hva det skal ha med saken å gjøre? Hadde trengt litt mer granskning om du skulle blitt min livsledsaker.

Anonymkode: 06d2f...fe0

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ja, det kunne jeg så absolutt!

AnonymBruker
Skrevet
På 26.5.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Hvis dere møtte en person med gamle selvskadingsarr. Kunne dere blitt venn med henne? Er interessen for å bli kjent mindre? 

Snakker om gamle arr som er grodd og bleket, ikke ferske arr.

Så lenge de ikke gjør alt for å få oppmerksomhet for gamle arr. Har ei bekjent som er veldig opptatt av å vise frem arrene sine. 

Anonymkode: 0be98...cf5

AnonymBruker
Skrevet

Eg har masse venner, men ingen veit om arra. Eg går aldri med bare armar, ingen har kopla det opp mot det. Eg har ikkje behov for å snakka om det. Vil ikkje snakka om det heller. Det er privat og ikkje relevant for kvem eg er i dag.

Anonymkode: 9421e...10e

AnonymBruker
Skrevet
På 27.5.2020 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Eg har masse venner, men ingen veit om arra. Eg går aldri med bare armar, ingen har kopla det opp mot det. Eg har ikkje behov for å snakka om det. Vil ikkje snakka om det heller. Det er privat og ikkje relevant for kvem eg er i dag.

Anonymkode: 9421e...10e

Hvordan klarer du det? Er det ikke varmt? Får du spørsmål om hvorfor du er så påkledd? Jeg takler ikke genser og bukse på de varmeste dagene, men skulle ønske det. Har på meg genser og bukse lengst mulig da, og da får jeg alltid spm om hvorfor jeg ikke kler av meg.

AnonymBruker
Skrevet
On 5/27/2020 at 9:39 PM, AnonymBruker said:

Så lenge de ikke gjør alt for å få oppmerksomhet for gamle arr. Har ei bekjent som er veldig opptatt av å vise frem arrene sine. 

Anonymkode: 0be98...cf5

Tipper det handler om hun fortsatt har det vondt. Oppmerksomhet og oppmerksomhetssyke om folks problemer er det dummeste jeg hører.

Anonymkode: 240ba...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaaaa

Anonymkode: 4ca90...561

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...