AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #1 Skrevet 26. mai 2020 Noen andre som opplever det? Jeg blir så irritert og sint etter jeg har trent, og kjenner meg ikke igjen den euforiske følelsen folk snakker om etter en god økt. Ikke et stort problem altså, kommer ikke til å slutte å trene av den grunn, men interessant å høre om noen andre opplever det på samme måte Anonymkode: bb675...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #2 Skrevet 26. mai 2020 Ops, ser nå at denne kanskje burde vært postet på "trening og sport" Anonymkode: bb675...4ea
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #3 Skrevet 26. mai 2020 Hvis jeg ikke får i meg mat i løpet av den første timen etter trening, så kan jeg også bli litt irritert Så jeg hiver i meg en banan på vei hjem (om jeg har vært på treningssenter), eller spiser rett etter trening uansett. Det hjelper for meg. Anonymkode: 8c28f...c4b 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #4 Skrevet 26. mai 2020 Ikke bare deg. Den "euforiske" følelsen av trening har uteblitt så langt i livet for meg. Blir alltid sur og irritert, og blir ikke bedre før jeg får spist og sovet, så må alltid trene på kvelden da jeg ikke er særlig hyggelig å være rundt etter trening. Er godt trent for jeg vet det er sunt, men skulle ønske jeg så litt til den gode følelsen treningen liksom skal bidra med Anonymkode: ea2ba...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #5 Skrevet 26. mai 2020 Jeg kjenner meg veldig igjen, og er til og med i dårlig humør hele dagen etter også. Men SÅ blir jeg i kjempegodt humør dagen etter der igjen og utover, inntil jeg trener igjen. Så planlegger alltid treningen nøye, og aldri dagen før jeg skal noe "viktig". Anonymkode: 72d57...cd5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2020 #6 Skrevet 26. mai 2020 Hva slags trening driver dere egentlig med? Man må jo selvfølgelig velge en morsom sport. Høres ut som dere har valgt helt feil. Anonymkode: d90c4...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #7 Skrevet 27. mai 2020 Samme her, blir kjempesint. Spiller ingen rolle hva slags trening jeg bedriver. Og jeg er vanligvis en person som ikke blir sint for noe. Anonymkode: 26fc8...92d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #8 Skrevet 27. mai 2020 Opplever også dette. Lurer på om det er en kombinasjon av å bli sliten og selvoppfyllende profeti. Anonymkode: 1e3f4...626 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #9 Skrevet 27. mai 2020 Dere spiser ikke nokk! Anonymkode: 41f9b...3be 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #10 Skrevet 27. mai 2020 Dette er nok mer psykisk og handler mer om at dere tvinger dere selv til å trene og blir irriterte på dere selv for at dere gjorde noe som dere ikke hadde lyst å gjøre. Om man skal oppleve den euforiske effekten av å trene, må man trene ganske hardt. Et par situps eller 10min sykling fører ikke til det. Man må trene til det svir i musklene. Anonymkode: 44902...c77 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #11 Skrevet 27. mai 2020 Jeg som startet innlegget. Jeg trener til marathon, og ELSKER det! Så er ikke feil trening det står på Men ser jeg ikke er alene om denne følelsen, så er vel bare noe vi må akseptere I guess Anonymkode: bb675...4ea
Pås Skrevet 27. mai 2020 #12 Skrevet 27. mai 2020 Hvis jeg har trent så lenge at karbo-lagrene er tomme kan jeg også bli sur og sint! Spesielt hvis du trener til maraton har du vel endel lange økter? Husk å spise rett etter trening, eller ta en banan underveis hvis økten er på mer enn 1-1,5 time!
Thjelp Skrevet 27. mai 2020 #13 Skrevet 27. mai 2020 (endret) Kommer helt Ann på humøret mitt generelt, noen dager så elsker jeg kettlebellen og være svett og føler meg helt storslagen etterpå, mens andre dager så hater jeg den og blir bare trøtt, sliten og lei både under og etter. Men føler det heldigvis aldri slik med ridningen, den er like hyggelig og ifølge kjæresten har jeg en egen slags glede og livslyst etter ridetur😊🏇🏻 Endret 27. mai 2020 av Thjelp
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #14 Skrevet 27. mai 2020 For meg er det hverken eller. Dersom jeg opplever dårlig humør eller eufori så skyldes det som regel helt andre ting enn treningen. Trener 4-5 ganger i uken, og det har blitt så rutinert i hverdagen min at jeg ikke forventer at hver eneste økt skal gi meg noe lykkefølelse. Anonymkode: 9b824...675 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2020 #15 Skrevet 27. mai 2020 Det kunne skje med meg dersom jeg trente for hardt rett og slett. Trente mye spinning før og jeg ga 110. Var segneferdig etterpå. Stresset og oppjaget. Hadde pause i 6 mnd og la meg så på et lavere nivå og hadde en mye bedre følelse etterpå. Så kom den hels... koronaen. 😖 Anonymkode: ea66e...49f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #16 Skrevet 27. mai 2021 Ser at denne tråden er akkurat ett år gammel i dag, men det driter jeg i Jeg trente nå for første gang på x antall år. Jeg er i så RÆVA form at det faen meg er tragisk. Jeg er 113 kg tung og tenkte jeg skulle forsøke å gjøre noe med det, men etter 10 minutter (med MANGE pauser, dog 10 effektive minutter) på en sånn "løpemaskin" eller hva f**n det heter, var jeg helt gelé i beina. Først da jeg ga meg og kom meg i dusjen, kjente jeg på et eitranes sinne som kommer dypt innenfra. Typ lyst til å kline hånda i veggen. Kjennes ut som at kroppen er altfor full av adrenalin. Hvis dette er det som venter etter trening, tror jeg at jeg bare gir faen, rett og slett... Anonymkode: d6211...928 1
Muscae Skrevet 27. mai 2021 #17 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ser at denne tråden er akkurat ett år gammel i dag, men det driter jeg i Jeg trente nå for første gang på x antall år. Jeg er i så RÆVA form at det faen meg er tragisk. Jeg er 113 kg tung og tenkte jeg skulle forsøke å gjøre noe med det, men etter 10 minutter (med MANGE pauser, dog 10 effektive minutter) på en sånn "løpemaskin" eller hva f**n det heter, var jeg helt gelé i beina. Først da jeg ga meg og kom meg i dusjen, kjente jeg på et eitranes sinne som kommer dypt innenfra. Typ lyst til å kline hånda i veggen. Kjennes ut som at kroppen er altfor full av adrenalin. Hvis dette er det som venter etter trening, tror jeg at jeg bare gir faen, rett og slett... Anonymkode: d6211...928 Da skal du ikke bruke løpemaskin, eller tredemølle som det heter. Da skal du heller finne noe som du føler du mestrer bedre og som gir en bedre følelse. Selv hater jeg å gå eller løpe når jeg ikke kommer noen vei. Men jeg elsker romaskin! Andre liker bedre spinningsykkel, elipsemaskin eller annet til oppvarming. Du må heller ikke varme opp på senteret. Du kan gå eller sykle til trening, eller gå noen runder i området rundt senteret før du går inn, om avstanden er for stor. Så bør du prøve andre maskiner eller frivekter. Kardiotrening er ikke for alle, men de fleste kan finne noe de liker. Ikke vær redd for å dømme deg ut, se gjerne på hvordan andre utfører øvelsen og spør om de kan vise deg om du er usikker. Det er INGEN der som tenker noe som helst annet enn "så BRA for henne at hun er i gang!! 💪💪" Alle har startet et sted, og alle var en gang nybegynner og klønete. Prøv litt forskjellig, og begynn forsiktig. Å få inn riktig teknikk for å unngå skade er viktigere enn å måtte løfte tungt og mye. Noen ganger må en prøve noen ganger for å se om en liker øvelsen. Lykke til! 1
Muscae Skrevet 27. mai 2021 #18 Skrevet 27. mai 2021 Tøyer dere godt etter trening? Det er ofte der den skikkelige godfølelsen kommer for meg. Når jeg slapper av etter en god økt og får strekt meg skikkelig. Kan fort bruke like lang tid på tøyeøvelser som jeg gjør på treningen. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #19 Skrevet 27. mai 2021 Muscae skrev (2 minutter siden): Da skal du ikke bruke løpemaskin, eller tredemølle som det heter. Da skal du heller finne noe som du føler du mestrer bedre og som gir en bedre følelse. Selv hater jeg å gå eller løpe når jeg ikke kommer noen vei. Men jeg elsker romaskin! Andre liker bedre spinningsykkel, elipsemaskin eller annet til oppvarming. Du må heller ikke varme opp på senteret. Du kan gå eller sykle til trening, eller gå noen runder i området rundt senteret før du går inn, om avstanden er for stor. Så bør du prøve andre maskiner eller frivekter. Kardiotrening er ikke for alle, men de fleste kan finne noe de liker. Ikke vær redd for å dømme deg ut, se gjerne på hvordan andre utfører øvelsen og spør om de kan vise deg om du er usikker. Det er INGEN der som tenker noe som helst annet enn "så BRA for henne at hun er i gang!! 💪💪" Alle har startet et sted, og alle var en gang nybegynner og klønete. Prøv litt forskjellig, og begynn forsiktig. Å få inn riktig teknikk for å unngå skade er viktigere enn å måtte løfte tungt og mye. Noen ganger må en prøve noen ganger for å se om en liker øvelsen. Lykke til! Ellipsemaskin var det jeg mente Takk! "Treningen" i seg selv gikk helt fint, det var etterpå at jeg kjente det. Syns til og med at det var litt gøy der og da, men etterpå så kjentes det ut som at kroppen skulle eksplodere av sinne (adrenalin). Akkurat som at det var en overdose adrenalin. Skikkelig ubehagelig rett og slett! Broren min har laget treningsrom, som jeg får lov til å komme og bruke. Var her jeg var i dag. Hadde aldri turt å gjøre noe slik offentlig, nei Jeg får muligens gi det et par forsøk til, men jeg kan ikke ha det slik hvis det fortsetter Anonymkode: d6211...928
Muscae Skrevet 27. mai 2021 #20 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ellipsemaskin var det jeg mente Takk! "Treningen" i seg selv gikk helt fint, det var etterpå at jeg kjente det. Syns til og med at det var litt gøy der og da, men etterpå så kjentes det ut som at kroppen skulle eksplodere av sinne (adrenalin). Akkurat som at det var en overdose adrenalin. Skikkelig ubehagelig rett og slett! Broren min har laget treningsrom, som jeg får lov til å komme og bruke. Var her jeg var i dag. Hadde aldri turt å gjøre noe slik offentlig, nei Jeg får muligens gi det et par forsøk til, men jeg kan ikke ha det slik hvis det fortsetter Anonymkode: d6211...928 Har han boksesekk? 😅 kunne fått ut litt der.. Kanskje du skal prøve den aggresjonen på vektene da. Der er det jo bare å banne og steike og grynte det en vil, for å få inn "den siste".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå