Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er det noen førskolelærere som jobber som miljøterapauter/miljøveiledere her? 
Jeg er førskolelærer og ønsker å gå bort fra jobb i bhg, jeg har søkt på noen jobber som miljøterapaut. Har jeg i det hele tatt noen sjangs på en jobb som dette? 

Anonymkode: 0ac19...7e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som ufaglært i bofelleskap for funksjonshemmede mellom 40/70 år gamle. Hos oss er det flere førskolelærere som jobber som miljøarbeidere så tror du har sjans ja :)

Anonymkode: e8fae...3cc

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som ufaglært i bofelleskap for funksjonshemmede mellom 40/70 år gamle. Hos oss er det flere førskolelærere som jobber som miljøarbeidere så tror du har sjans ja :)

Det er ikke miljøarbeider stilling jeg har søkt, men miljøterapaut :) Miljøterapaut er en beskyttet tittet, men det er ikke miljøarbeider:) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke miljøarbeider stilling jeg har søkt, men miljøterapaut :) Miljøterapaut er en beskyttet tittet, men det er ikke miljøarbeider:) 

Jeg mente miljøterapeut. Dette skriver de på utdanning.no " Det finnes ingen egen miljøterapeututdanning, men miljøterapeuten er som regel en offentlig godkjent vernepleier, sosionom, ergoterapeut, sykepleier, barnevernspedagog, barnehagelærer eller spesialpedagog. Det finnes også miljøterapeuter med annen faglig bakgrunn."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet i avlastningsbolig var det to barnehagelærere som var miljøterapeut.

Anonymkode: 7d200...427

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente miljøterapeut. Dette skriver de på utdanning.no " Det finnes ingen egen miljøterapeututdanning, men miljøterapeuten er som regel en offentlig godkjent vernepleier, sosionom, ergoterapeut, sykepleier, barnevernspedagog, barnehagelærer eller spesialpedagog. Det finnes også miljøterapeuter med annen faglig bakgrunn."

Ahh! Tusen takk! Kanskje jeg brått har en liten sjangs da😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg jobbet i avlastningsbolig var det to barnehagelærere som var miljøterapeut.

Anonymkode: 7d200...427

Da krysser jeg fingrene for at jeg blir kalt inn til intervju😊

AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst må du få orden på din egen profesjonstittel. Du er barnehagelærer, ikke førskolelærer. Vitner om svært lavt faglig nivå når du surrer med noe så grunnleggende. 

Anonymkode: 60e55...929

AnonymBruker
Skrevet

- Og rettskriving. Det vil være en fordel å skrive tittelen på jobben du søker korrekt.   

Anonymkode: 13e05...386

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst må du få orden på din egen profesjonstittel. Du er barnehagelærer, ikke førskolelærer. Vitner om svært lavt faglig nivå når du surrer med noe så grunnleggende. 

Kanskje Ts er utdannet førskolelærer og det står på vitnemålet...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg fikk utdanningen ble vi utdannet førskolelærere. Det er det som står på mitt vitnemål. Men du har rett i at utdannelsen nå heter barnehagelærer.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Og rettskriving. Det vil være en fordel å skrive tittelen på jobben du søker korrekt.   

Vil tippe ts tar jobbsøknad litt mer seriøst enn et innlegg på KG. Tror ikke du?

Anonymkode: 4007c...745

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På mitt vitnemål fra 2004 står det førskolelærer.

Hva er poenget ditt med å forsure en hver tråd? 

Anonymkode: 8716e...6f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som miljøterapeut, og er utdannet barnehagelærer. 

Anonymkode: e8163...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på kommunen du bor/jobber i. I kommunen jeg jobber i gir ikke utdanningen barnehagelærer tittel miljøterapeut lenger. Endringen kom rundt 2016/2017. En (tidligere) kollega som er utdannet barnehagelærer fikk ikke fornyet vikariatet hun hadde som miljøterapeut. Hun kunne dog fortsette som miljøarbeider, og gå ned i lønn. Hun sluttet i stedet.

Anonymkode: b5b82...fe8

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Dessverre ikke like lett å få jobb i store byer der det er mange søkere per stilling. 

Ute for byene vet jeg at mange ufaglærte jobber i bolig.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

På vitnemålet står det FØRSKOLELÆRER, så jeg surrer ikke med noen ting. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen var miljøveileder, så null stress med rettskriving der😂🤦🏼‍♀️ Men er du seriøst så smålig at du henger deg opp i skrivefeil på kvinneguiden? Lukter permitert og fritids LANG vei🤦🏼‍♀️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, loveli skrev:

Dessverre ikke like lett å få jobb i store byer der det er mange søkere per stilling. 

Ute for byene vet jeg at mange ufaglærte jobber i bolig.

Ja, syns det er en kamp om de fleste stillinger egentlig

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs på kommunen du bor/jobber i. I kommunen jeg jobber i gir ikke utdanningen barnehagelærer tittel miljøterapeut lenger. Endringen kom rundt 2016/2017. En (tidligere) kollega som er utdannet barnehagelærer fikk ikke fornyet vikariatet hun hadde som miljøterapeut. Hun kunne dog fortsette som miljøarbeider, og gå ned i lønn. Hun sluttet i stedet.

Anonymkode: b5b82...fe8

Åja, så dumt. Men jeg har ihvertfall søkt 😊 Det værste som kan skje er at jeg får avslag 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som miljøterapeut, og er utdannet barnehagelærer. 

Anonymkode: e8163...609

Oi så spennende! Jobber du i skole? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...