Gå til innhold

Har du evne til å forstå at dagens nye lov kan føles som et nederlag for menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare enda et fremskritt for kvinner, mens det for mange menn kan ha skjebnesvangre konsekvenser. For la oss innse det; flere kommer til å benytte seg av assistert befruktning nå som det blir lov i Norge.

Konsekvensene blir at kvinner vil velge dette som løsning for å få barn, snarere enn å få barn gjennom et forhold. Når mange kvinner innser at de ikke kan få den perfekte mannen de vil ha, velger de heller å være alene og få barn.

Menn blir redusert til en sædcellemaskin når det gjelder reproduksjon. Færre barn vil komme som resultat av et kjærlighetsforhold. Færre barn vil ha en far i livet sitt. Ikke kom og si at det ikke spiller en rolle. Jeg har førstehåndsinformasjon om det å ikke ha en far. Spesielt for gutter, spiller det en megastor rolle.

Jeg syns kvinner virker så kyniske. De bryr seg det døyt om at menn kommer dårlig ut av det. Håper de skjønner at faren for at de kan få en gutt er tilstede.

Selv syns jeg eggdonasjon for par er bra, så ikke kom her og påstå at jeg er kynisk. Men i motsetning til mange damer, er jeg opptatt av barnets beste og at de skal ha to foreldre som er glad i dem.

Anonymkode: 4d63e...b80

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Assistert befruktning har davært lov lenge 😉 

Fra spøk til alvor: da må menn ville ha barn og ikke vente lengst mulig.. 

Anonymkode: 2cacc...376

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Assistert befruktning har davært lov lenge 😉 

Fra spøk til alvor: da må menn ville ha barn og ikke vente lengst mulig.. 

Anonymkode: 2cacc...376

Tror du vi som reagerer negativt på dette er de samme mennene som vil vente lengst mulig, og som stikker av fra ansvaret? Nei, vi er bare dem som aldri blir sett eller veid som gode nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår tankegangen din, samtidig så har det vært fullt mulig for enslige kvinner å få barn på egenhånd via sæddonasjon i Danmark fram til nå. I tillegg behøver Norge at det fødes flere barn, slik at vi har skattebetalere i fremtiden samt nok hender til å ta vare på den eldre generasjonen. Så dette hensynet bør faktisk komme før menns såre følelser. Jeg tror det er svært få kvinner i dag som slår seg til ro med en mann de ikke har de riktige følelsene for kun for å få barn, så forskjellen blir nok uansett ikke merkbar for den jevne mannen i gata. 

Anonymkode: eb1d2...344

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår tankegangen din, samtidig så har det vært fullt mulig for enslige kvinner å få barn på egenhånd via sæddonasjon i Danmark fram til nå. I tillegg behøver Norge at det fødes flere barn, slik at vi har skattebetalere i fremtiden samt nok hender til å ta vare på den eldre generasjonen. Så dette hensynet bør faktisk komme før menns såre følelser. Jeg tror det er svært få kvinner i dag som slår seg til ro med en mann de ikke har de riktige følelsene for kun for å få barn, så forskjellen blir nok uansett ikke merkbar for den jevne mannen i gata. 

Anonymkode: eb1d2...344

Så førstepri er egoisme og økonomisk vinning? ikke barnets beste?

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil da ikke at damer skal late som de vil ha en mann bare for å få sæden hans. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det at ei dame får et barn ved assistert befruktning betyr ikke at barnet ikke vi få to foreldre, like lite som det at et barn har blitt laget naturlig ikke betyr at det vil ha to foreldre. 

Anonymkode: d15db...7c8

• Liker 17
Skrevet (endret)

Det er så mange menn der ute som ikke ønsker barn, vil vente med barn og leve ungdomslivet lenge og dyrke hobbyer.  Mens kjærestene venter og håper at de skal bli klar før vinduet deres er forbi. Mange venter forgjeves. Og finner aldri en ny mann som vil ha barn før de fertile årene er over. 

At det nå blir lov for enslige kvinner med assistert befruktning , gjør at disse kvinnene kan få barna de ønsker etter å ha kastet bort "for mange år" på å vente på en mann som aldri ble klar.  

Et elsket og ønsker barn er ikke et feilgrep selvom det ikke er 2 foreldre i bildet. Mange som fikk barn på den naturlige måten ender som aleneforsørger etterhvert. Og det blir folk av de også . Forskjellen er at donorbarna kan få vite at "pappa" var en hyggelig person som ønsker at sånne som mamma kunne få barn og ville bidra til det. Enn at pappa bare stakk fordi han ikke ville ha meg likevel...

Såklart er loven en gladnyhet for mange andre scenarioer også .

Endret av Cyndaquil
  • Liker 23
Skrevet

Jeg regner med at de menn som er gode fedre og partnere fortsatt ikke vil ha noe problem. 

Og om da de som av mor vurderes som uegnet, synes det er dumt, så må de vel bare skjerpe seg. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så ille i de land hvor dette har vært lov lenge?

Anonymkode: 389d5...2c2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Tone83 skrev:

Jeg vil da ikke at damer skal late som de vil ha en mann bare for å få sæden hans. 

Antyder du at damer ikke vil ha kjærlighet, men kun bruker menn til å få barn?

Anonymkode: 953a4...a34

• Liker 3
Skrevet

Antyder du at damer ikke vil ha kjærlighet, men kun bruker menn til å få barn?

Anonymkode: 953a4...a34

TS antyder vel det i HI i og med at han tror menn blir overflødige når enslige kvinner får tilgang til assistert befruktning.

Jeg tror at mennene som føler seg truet av at enslige kvinner har anledning til å få assistert befruktning kan ta dette som et spark bak. Fram til nå har kvinner hatt mer press på seg i og med at vi har en tidsfrist som menn ikke har. I følge denne og flere forskere

https://forskning.no/kjonn-og-samfunn-likestilling-sosiologi/n-av-fire-menn-far-ikke-barn/563682

nøler menn mer mens kvinner har en sterkere drivkraft. Dette er en fryktelig dårlig strategi for menn, det har det vært før også,  det ser man av statistikken, så hvis man er redd for å ende opp som barnløs så får man ta ansvar selv og signalisere at man er familieorientert til omgivelsene.

• Liker 15
Gjest RødeFare
Skrevet

Gjenganger dette. Ubegripelig for meg hvorfor noen ville ønske seg å være kjæreste med noen som bare ønsket seg en sæddonor. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du vi som reagerer negativt på dette er de samme mennene som vil vente lengst mulig, og som stikker av fra ansvaret? Nei, vi er bare dem som aldri blir sett eller veid som gode nok.

Du ønsker altså å være i forhold med noen som tolererer deg bare for muligheten til å få barn? Sjarmerende. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Jensine skrev:

Du ønsker altså å være i forhold med noen som tolererer deg bare for muligheten til å få barn? Sjarmerende. 

Godt gjort av deg å tolke det slik.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke et nederlag for menn nei. Vi klarer oss fint.

Det er et nederlag for barna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal man tolke dette? Synes du er klar på hva du mener. 

Anonymkode: d3bac...c11

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt gjort å ikke klare å se implikasjonene av dine egne meninger. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal man tolke dette? Synes du er klar på hva du mener. 

Anonymkode: d3bac...c11

1 minutt siden, Jensine skrev:

Godt gjort å ikke klare å se implikasjonene av dine egne meninger. 

Og hva mener jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...